شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۵ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

کریمی : 25 تخت برای بخش کرونای لارستان در نظر گرفته شده است

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان، گفت: ۲۵ تخت برای بخش کرونای بیمارستان امام رضا(ع) شهر لار در نظر گرفته شده است. به گزارش میلاد لارستان، محمدحسین کریمی با بیان اینکه…

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان، گفت: ۲۵ تخت برای بخش کرونای بیمارستان امام رضا(ع) شهر لار در نظر گرفته شده است.

به گزارش میلاد لارستان، محمدحسین کریمی با بیان اینکه بخش ccu بیمارستان امام رضا(ع) با  ۲۵ تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافت، اظهار داشت: این پیش بینی نیز انجام شده که بخش داخلی بیمارستان در شرایط بحرانی به بخش کنونی اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از بیمارستانهای خنج، بیرم و اوز هم هرکدام به بضاعت خودشان بین ۵ تا ۸ تخت به امر بیماران کرونایی اختصاص داده اند، افزود: بدنبال تصمیم گیری به انجام قرنطینه و اهمیت موضوع اقدامات مختلفی از جمله لغو پروازها، دور کاری ادارات، جلوگیری از تجمعات، کنترل مبادی ورودی شهر، تأمین مواد حفاظتی، پیشنهاد تعطیلی بازارها و غیره می توان اشاره کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اذعان به اینکه ۴ هزار لیتر الکل از شهرهای مختلف برای تهیه موادضدعفونی کننده تدارک دیده شد، تصریح کرد: علاوه بر آن۱۴۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده از دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اختیار دانشکده علوم پزشکی لارستان قرار گرفت.

این مسئول با تجلیل از مشارکت مردم و خیرین در عرصه سلامت، خاطر نشان کرد: با مشارکت خیرین و اعتبارات دولتی تعداد۴۰ دستگاه تب سنج لیزری و صنعتی برای کنترل مبادی ورودی شهرها و روستاهای تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان، مراکز بهداشتی و غیره خریداری و تهیه شد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد نیک اندیشان هاشمی در روزهای نخست توانست با تولید روزانه ۸۰۰ ماسک و ۶۰ لباس حفاظتی ما را یاری کند، عنوان کرد: در سال ۹۸، حدود ۴ هزار و ۵۰۰ ماسک از بنیاد نیک اندیشان هاشمی تحویل گرفته ایم.

کریمی با بیان اینکه تعداد ۱۰ هزار ماسک نیز توسط دانشکده علوم پزشکی لارستان خریداری شده است، ادامه داد: ماسک ها فیلتردار و سه لایه به تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ عدد از شیراز به لار اختصاص یافته و۵ هزار ماسک و یک هزار و ۸۰۰ ماسک فیلتردار نیز طی روزهای آینده بدست ما خواهد رسید.

وی از خریداری یک هزار و ۲۰۰ لباس حفاظتی خبر داد و یادآور شد: به فاصله ۵ تا ۷ روزه اقلام بهداشتی در اختیار مراکز بهداشتی قرار می گیرد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا لارستان با اشاره به اینکه سعی شده بشکلی عادلانه اقلام بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و غیره در اختیار داروخانه های شهرها و روستاهای تحت پوشش قرار گیرد، افزود: ۶۰۰ هزار جفت دستکش خریداری شد که ۲۰۰ هزار جفت آن در اختیار داروخانه ها قرار گرفت و ۴۰۰ هزار جفت دستکش به مراکز درمانی، شبکه بهداشت، دانشکده و غیره اختصاص یافت.

کریمی با اشاره به اینکه از طریق سامانه ۴۰۳۰ با شهروندان تماس گرفته شده که تاکنون حدود ۹۰ درصد جمعیت لارستان مورد غربالگری قرار گرفتند، تصریح کرد: در مدت یک ماه اخیر ۴۰۰ میلیون تومان اعتبارات دولتی جهت تهیه اقلام بهداشتی تأمین شده است.

وی با اذعان به اینکه از اواخر سال گذشته تمام مزایایی را که پرسنل از دانشکده لارستان از جمله اضافه کار و کارانه، مأموریت و غیره مطالبه داشتند، پرداخت شده است، گفت: ۷۰ درصد دیون پرسنل تا چند روز آینده که از سال ۹۲ معطل مانده بود، پرداخت می شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان از تأمین تمام داروهای مورد نیاز خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۳۴ مورد مثبت به کرونا در سطح شهرستانهای لارستان و خنج شناسایی شده که فقط دو مورد آن مربوط به خنج است.

کریمی خواستار همکاری ادارات برای در اختیار گذاشتن خوابگاهها برای به قرنطینه بردن بیماران مبتلا شد و افزود: اگر خوابگاههای دانشگاه آزاد و اداره ورزش برای قرنطینه کردن بیماران در اختیار ما قرار بگیرد، می توان پیشگیری بهتری از انتقال ویروس کرونا برداشت.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین