جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۰ب.ظ
::آخرین مطلب 36 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

سخني با همشهريان عزيز لاري و لارستاني

با پايان دوره نامنويسي داوطلبان مجلس شوراي اسلامي و براساس اطلاعات رسمي از فرمانداري ويژه لارستان ۳۵ نفر به عنوان كانديداهاي مجلس ثبت نام كرده‌اند كه شناخت كامل اين افراد…

با پايان دوره نامنويسي داوطلبان مجلس شوراي اسلامي و براساس اطلاعات رسمي از فرمانداري ويژه لارستان ۳۵ نفر به عنوان كانديداهاي مجلس ثبت نام كرده‌اند كه شناخت

كامل اين افراد براي عموم مردم نه ممكن است و نه ميسر. اعضاي هيئت اجرايي و هيئت نظارت پس از بررسي و دقت در حالات و گذشته‌هاي اين داوطلبان ممكن است همه را مورد تأييد قرار دهند يا تعداد محدودي را رد صلاحيت نمايند كه به هر ترتيب مشكل عدم شناخت حل نخواهد شد لذا  حداقل دانستن نكات  زير ضرورت دارد.

۱-بيداري همگاني و بصيرت جمعي

وظيفه تك تك ما رأي دهندگان اين است كه اگر خودمان شناخت كافي و كامل نداريم از افراد متدين، آگاه، بصير و با فكر مشورت نماييم و با سنجش همه جوانب چنان گام برداريم كه خشنودي و رضايت خداوند تعالي را فراهم آوريم و در اين راستا از دخالت هواي نفس، خودمحوري و قوم و خويش بازي به شدت بپرهيزيم.

استفاده از تراكت‌ها و نوشته‌هاي تبليغاتي كانديداها و نظرات آنان هرچند كمك كننده است اما به نحو مطلوب ما را به مقصد حقيقي نمي‌رساند زيرا اولاً غالب مطالب را در قالبي فريبنده و گفتاري زيبا و سخناني فريبا مي‌آورند اما پشت پرده چهره‌هاي فريبا مسائل ديگري نهفته است.

لذا بايد به دقت و با ديدي نقدگونه نگريست و با فراست بسيار مي‌بايد مكنونات قلبي آنان را شناخت.

پس نياز به بيداري همگاني و بصيرت جمعي دارد كه با سنجش حساب شده منافع عمومي جامعه را بر منافع شخصي و قومي برتري داد و بدون حب و بغض تصميم گرفت اين كه من از فلاني خوشم نمي‌آيد يا با فلان كس رفاقت دارم يا با بَهْمان، همكلاس يا همدوره بوده‌ام و مانند اين‌ها ملاك انتخاب نيست.

اگر مي‌بينيم فلان، كارهاي اساسي و زيربنايي براي تعالي جامعه انجام داده يا در پرونده فعاليت گذشته‌اش  برنامه‌ريزي مدون و حساب شده و كارشناسانه دارد و از خودگذشتگي و ايثار بهر‌ه‌مند است و در صداقت  و درستي ارزشمند، شاخصه خوبي براي انتخاب است.

به عنوان نمونه وقتي فلان كانديدا در فلان نقطه جغرافيايي كشور به كار اشتغال داشته يا مسئول فلان نطقه شهرستان لارستان يا شهرهاي ديگر بوده يا در دوره‌هاي  كنوني،‌سابق يا اسبق نماينده بوده و مانند اينها لازم است از فعاليت‌هاي آنها در طول دوره خدمتشان يا طول دوره نمايندگي‌شان به وسيله آشنايان آگاه خودمان، مطلع شويم كه در آن نقطه‌ها چگونه با مديريت و تدبير و برنامه‌ريزي و كارهاي اساسي و تأمين زيرساخت‌ها و ايجاد اشتغال و تعالي فرهنگ و انديشه و مانند اينها گام برداشته است و چگونه با مسئولين رده بالاي كشوري تعامل نموده است و به رفع مشكل مردم پرداخته است.

در صورت مثبت بودن پاسخ‌ها مي‌توان به انتخاب آنان مبادرت نمود در غير اين صورت بايد چاره‌انديشي ديگري كرد.

نكات ديگر در شماره آينده به عرض خوانندگان خواهيم رساند.

سردبیر

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۸:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین