چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 20

بهمن 1371 – پيش شماره1 (یوم الله)

۲۲ بهمن يوم‌الله است: روز تجلي نور الهي كه در پرتو آن ذهن‌هاي تاريك بشر اين قرن كه سعادت خود را در حيوانيت غرب يا بردگي شرق جستجو مي‌كرد روشن…

۲۲ بهمن يوم‌الله است: روز تجلي نور الهي كه در پرتو آن ذهن‌هاي تاريك بشر اين قرن كه سعادت خود را در حيوانيت غرب يا بردگي شرق جستجو مي‌كرد روشن كرده آنان را به سعادت واقعي خواندن و باطل نمودن معيارهاي به ظاهر تخلف ناپذير شياطين را بر همگان نماياند.
۲۲ بهمن ماه روزي كه سرنوشت بشريت رقم خورد، بشريتي كه مي‌رفت در چنگال تبهكاران گوهره انساني خويش را فراموش كند و يكسره تسليم حيوانيت خود گردد و تا ابد در وادي ضلالت و تباهكاري سرگردان شود.
۲۲ بهمن ماه روزي است كه خداوند بر انسان زيانكار منت نهاد و او را از كام آتش گرفت. اين اول بار نبود كه خداوند با عنايت خود، مانع پايمال شدن انسانيت و تباهي انسان مي‌شد كه بارها و بارها رحمت الهي مشمول حال بندگان ناسپاس شده بود.
در بستر تاريخ از بدو پيدايش و خلقت انسان، همواره خداوند بشر را هادي و راهنما بوده، تا راه به سر منزل مقصود برد و حيات حقيقي را درك نمايد، و رسالتي كه بدوش او گذاشته است كه همان حليقه الهي باشد به انجام رساند و سعادت دنيا و آخرت را نصيب خود بگرداند، از آغازي كه او را اسما آموخت و عقل بخشيد و خرد بخشيد و بر فطرت پاك آفريد. اما اين موجود دو پا با وجود گواهي عقل و نداي فطرت دچار غفلت شد، تاريكي‌ها او را فراگرفت و ارزش‌هاي حيواني را برگزيد و خواست كه از كسوت اشرف مخلوقاتي خارج شود و كمتر از چهار پا گردد كه ديگر بار خداوند بر او رحمت آورد و با فرستان پيامبران و كتب آسماني او را از چاه ضلالت و گمراهي به اوج معرفت و كمال رساند.
در هنگامه‌اي كه غرور ادعاي خدايي مي‌كرد و مردم را به خود دعوت مي‌نمود و مفتون جلوه‌هاي شيطاني خويش مي‌ساخت،‌ و هر لحظه آنان را از صراط مستقيم دورتر مي‌كرد و نزديك بود كه انسان ماهيت انساني خويش را گم كند كه ناگاه رستاخيز و يوم‌اللهي فرا رسيد و ابراهيمي كه با تبر بتها را سرنگون كرد و هيبت و شكوه شيطان را درهم شكست.
در هنگامه‌اي كه فرعون حيات انسانيت را به مخاطره افكنده بود و پيام‌آور ظلم و تباهي، و مبلغ ارزش‌هاي ضد الهي شده بود و بشريت در كام فرعون فرو مي‌رفت و آئين الهي كه متضمن سعادت انسان در هر دو عالم است منسوخ مي‌شد ديگر بار خداوند موسي را بشير و نذير خود نمود تا انسان را به خويشتن خويش بخواند و راه راست را راهنما باشد. و آن روز به پيشاني بشريت نشان يوم‌الله نشست.
در روزگاراني كه دو امپراتور قدرتمند ايران و روم، انسانها را به بردگي كشانده بودند و فساد و تباهي را براي انسان به ارمغان آورده، مردم را به ستايش خويش مي‌خواندند و همزمان با آنان در جزيره‌العرب انسانيت به نفس نفس افتاده دختران را زنده به گور مي‌كرد و خونريزي و سفاكي شيوه مردم شده بود از حراء نوري به سوي سرزمين تاريكي‌ها درخشيد و انسانيت بي‌رمق را حياتي دوباره بخشيد و يوم‌الله ديگري:
ولي شياطين به زنجير كشيده زنجيرها گسستند و باز بر قلب و روح انسانها حاكم شدند و با هزار نقاب دل فريب بر مردم فرمان راندند و مرگ انسانيت را جشن گرفتند كه خداوند به مدد مردي از تبار نور برخاست تا شيطان‌هاي زمان را مقهور سازد، شيطان‌هايي كه بارها به وسيله پيامبرانش به زنجير كشانده شده بودند و اينك همان‌هايي كه به دست استعمار زنجيرهايشان گسسته شده بود در ۲۲ بهمن ماه بار ديگر با عنايت حق به بند كشيده شدند و اين خود يوم الهي ديگر است.
پس اي انسان اي كسي كه كرامت ها به تو عطا كرده‌اند توجه كن كه واذكروا نعمت‌الله عليكم اذكنتم اعداء فالف بين قلوبكم فاصبحتم بنعمته اخواناً و كنتم علي شفا حفره من النار فانقذكم منها…(سوره آل عمران آيه۱۰۱-۱۰۲)

به خاطر آوريد نعمت‌هاي خدا را آن هنگامي كه با يكديگر دشمن بوديد پس خداوند دلهاي شما را نسبت به هم مهربان كرد و به بركت نعمت الهي با هم برادر شديد و به ياد آوريد هنگامي كه بر لبه گودالي از آتش بوديد پس خدا شما را از آن نجات داد.
و سپاس نعمت خدا آن باشد كه هرچه بيشتر به تهذيب و تزكيه نفس بپردازيم و از مكر شيطان انديشه كنيم و حجت خدا و ولي امر را كه در زمان ما در وجود مبارك حضرت آيت‌الله خامنه‌اي حفظه الله متجلي است راهرو باشيم.
خدايا خدايا تا انقلاب مهدي از نهضت خميني محافظت بفرما

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین