پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۸ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

صحبتها و آمارهای قابل تأمل معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان درباره بیماری ایدز:

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان، از رشد تصاعدی بیماری ایدز در ایران ابراز نگرانی کرد.میلاد لارستان: دکتر عیاس نصری معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان اظهار داشت: رشد مبتلایان…

http://iranhiv.com/wordpress/wp-content/uploads/2012/01/wad2.jpgمعاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان، از رشد تصاعدی بیماری ایدز در ایران ابراز نگرانی کرد.
میلاد لارستان: دکتر عیاس نصری معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان اظهار داشت: رشد مبتلایان به بیماری ایدز در ایران ۹ برابر و در دنیا کمتر از ۲ برابر است.
دکتر نصری در گفتگو با میلاد لارستان اظهار کرد: هرساله ۱۰ آذر (اول دسامبر) به عنوان روز جهانی مبارزه با بیماری ایدز نامگذاری شده است به همین دلیل فعالیتهای مراکز مقابله با این بیماری، در این ایام بیشتر به چشم می خورد. وی درخصوص فعالیت واحد مبارزه با بیماریهای واگیر لارستان گفت:

مرکز مشاوره ای ما از سال ۸۶ کار خود را در لارستان آغاز نموده است و از آن زمان تاکنون با شناسایی بیماران مبتلا به ایدز یا HIV را تحت پوشش و کنترل خود در آورده است. او ادامه داد: بخاطر برخی مسائل مثل: حفظ آبرو و… این آمار بنا به اذعان کارشناسان واقعی نیست. چراکه طی تماس با همکاران در واحدهای شهرهای همجوار مثل: شیراز، تعداد زیادی از بیماران به دلیل مسائل مطرح شده، جهت پیشگیری به آن شهرها مراجعه می کنند و تحت مراقبت قرار می گیرند و از آنجایی که این اطلاعات کاملاً محرمانه می باشد، ما به هویت آنها دسترسی نداریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان لارستان در مورد ارائه خدمات نیز ابراز داشت: تمامی خدمات ما اعم از: مشاوره ای و آزمایشها به صورتی کاملاً محرمانه و رایگان صورت می پذیرد و وی تأکید کرد: از زمان مراجعه فرد به مرکز و تا پایان مراحل شناسایی و درمان، موارد پیش آمده و پاسخ آزمایش ها فقط با خود شخص درمیان گذاشته می شود. او افزود: برای زن و مرد از مشاورینی جداگانه و همجنس انتخاب می شوند.

این کارشناس همچنین درباره گسترش روزافزون بیماری ایدز در ایران هشدار داد و گفت: در سال ۸۷ تقریباً ۳۰۰۰ نفر از مردم ایران مبتلا بوده اند و اکنون تعداد این افراد به ۲۷ هزار و ۴۱ نفر رسیده است و براساس آمارهای دولتی به طور میانگین از سال ۸۸ تا به امروز هر سه ماه یک بار ۵۰۰ نفر به جمع مبتلایان به این بیماری می پیوندند. وی اضافه کرد: این آمارها نشان می دهند که؛ رشد بیماری HIV یا همان ایدز در ایران ۹ برابر شده است در حالی که رشد این بیماری در جهان کمتر از ۲ درصد است.

از دیگر صحبتهای قابل تأمل معاون دانشکده علوم پزشکی لارستان، این بود که؛ درست است که همچنان روش تزریقی بالاترین نرخ انتقال این بیماری در ایران است اما موج انتقال ایدز از طریق آمیزش جنسی در ایران به سرعت در حال افزایش است. نصری گفت: گروه سنی ۱۵ تا ۴۵ سال یا جوان، این گروه بالاترین میزان مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده اند و دلیل عمده آن، ناآگاهی این افراد از چگونگی انتقال بیماری است.

وی در پایان افزود: شهرواندان گرامی می توانند جهت بهره مندی از خدمات رایگان و محرمانه این مرکز با شماره تلفن ۲۲۵۵۰۲۰ یا ۲۲۵۸۰۲۰ تماس بگیرند و یا به صورت حضوری به آدرس: لارستان، شهرجدید، روبروی راهنمایی و رانندگی مراجعه نمایند.

حسن فراست

    
گزارش: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۷:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین