شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

هیچ موردی از ابتلای عشایر منطقه لارستان به ویروس کرونا گزارش نشده است

رئیس اداره امور عشایر لارستان با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ابتلای عشایر منطقه لارستان به ویروس کرونا گزارش نشده است، گفت: جمعیتی بالغ‌بر ۱۱هزار نفر در…

رئیس اداره امور عشایر لارستان با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ابتلای عشایر منطقه لارستان به ویروس کرونا گزارش نشده است، گفت: جمعیتی بالغ‌بر ۱۱هزار نفر در قالب ۲هزار و ۲۰۰ خانوار در فصل قشلاق به مدت ۷ ماه در شهرستان لارستان حضور می‌یابند.

سیدروح الله قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان بابیان اینکه کوچ عشایر همچون سنوات گذشته به دو شیوه ماشینی و سنتی انجام می‌شود، اظهار کرد: کوچ سنتی از ۲۰ فروردین‌ماه سال جاری شروع‌شده است.

وی با اشاره به اینکه کوچ ماشینی عشایر خطه لارستان از ۲۳ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود، افزود: این نوع کوچ با مجوز ادارات دامپزشکی، منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان انجام می‌گیرد.

رئیس اداره امور عشایر لارستان با اذعان به اینکه بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا استان فارس، کوچ عشایر در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ با تأخیر انجام شود، تصریح کرد: در همین زمینه کار اطلاع‌رسانی گسترده، آموزش و آگاهی بخشی از طریق فضای مجازی، آموزش رانندگان تانکرهای آب‌رسانی و غیره انجام شد.

این مسئول با ابراز خرسندی از همراهی عشایر لارستان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: به دلیل گرم شدن هوا، خشک شدن مراتع و وجود حشرات مزاحم امکان سکونت طولانی‌مدت عشایر وجود ندارد و می‌بایست در اسرع وقت زمینه کوچ ماشینی عشایر به مناطق ییلاقی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ابتلای عشایر منطقه لارستان به ویروس کرونا گزارش نشده است، اضافه کرد: جمعیتی بالغ‌بر ۱۱ هزار نفر در قالب ۲ هزار و ۲۰۰ خانوار در فصل قشلاق به مدت ۷ ماه در شهرستان لارستان حضور می‌یابند.

قریشی یادآور شد: در لارستان ۲۰ تیره عشایر ایل خمسه از طوائف باصری، عرب و نفر وجود دارد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین