چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

بررسی مشکلات کوی «گاله» توسط فرماندار و مسئولان لارستان+تصاویر

با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، شهردار، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر لار و روسای ادارات شهرستان، مسائل و مشکلات…

با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، شهردار، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر لار و روسای ادارات شهرستان، مسائل و مشکلات کوی قدیمی گاله شهر لار مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در حاشیه بازدید ۳ ساعته از کوی گاله، در سخنانی بافت فرسوده شهر لار را یکی از مشکلات اساسی این شهرستان دانست و گفت: این مهم مربوط به کم کاری مدیران فعلی نیست، چراکه کارهای زیرساختی و اساسی از گذشته شکل نگرفته است.

وی ادامه داد: اگر از گذشته و بصورت تدریجی برای رفع مشکلات محلات قدیمی شهر لار اقدام می شد، امروزه با این همه انباشت مشکلات مواجه نبودیم، چون اعتبارات گذشته، خیلی بیشتر از الان بود. بنابراین امروز به خودمان هشدار می‌دهیم که اگر کم کاری کردیم آیندگان نیز در مورد ما چنین قضاوتی می‌کنند که چرا قبلا کار نشده است، لذا انتظار از ادارات است که موارد و مشکلات مطرح شده توسط یاوران شورای کوی گاله را تک‌تک جمع آوری و هر روز این مشکلات را پیگیری و اولویت بندی و آن را در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی نمایند.

 

حسنی خاطرنشان کرد: شهرداری با حمایت کامل از سوی شورای شهر هرچه سریعتر رودخانه‌ها را لایروبی کند تا آب نایستد و طرح مطالعاتی ورودی محله نیز با هماهنگی میراث فرهنگی شروع و کوچه هایی که به دلایل مختلف از وضعیت بدی برخوردار هستند آن را زیرسازی و آسفالت همراه با اجرای کانیوا نماید.

وی ادامه داد: در این محله همچنین ما شاهد شکسته شدن و یا بعضا تخریب برخی از پل‌های قدیمی نیز بودیم که این را هم شهرداری در دستور کار خود قرار دهد و هر جایی هم که کمک دستگاه های اجرایی شهرستان و میراث فرهنگی بود، آمادگی کامل است.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه برای توسعه و آبادانی شهر لار نبایستی کارهای عمرانی و زیربنایی متوقف شود گفت: میراث فرهنگی و گردشگری هم پای کار باشد و انتظارات مردم را برآورده کند، به خصوص اینکه کاروانسرای قدیمی معتمد، برکه ها و دیگر منازل و اماکن تاریخی این محله را تعمیر و مرمت و احیا نماید.

حسنی تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت ورود دام به داخل شهر، مدیریت جهاد کشاورزی لارستان و معاونت بهداشتی درمانی دانشکده علوم پزشکی لارستان بصورت خاص این موضوع را مدیریت و نتیجه را به مردم اعلام کنند.

 

معاون استاندار فارس تاکید کرد: برای گسترش زیرساخت ها و احیای بافت های قدیمی و زنده کردن بافت فرسوده شهر نباید مانع ایجاد شود و تا جایی که امکان دارد ادارات شهرستان آن را مدیریت و کنترل کنند.

حسنی در ادامه از مدیریت آبفای شهرستان هم خواست در خصوص تعویض شبکه فرسوده آب این محله اقدام نماید که طبق گزارش رئیس آبفا لارستان این مهم شروع شده است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروزه در بازدید کلی که از سطح کوی گاله صورت پذیرفت، مدیران شهرستان باید ظرف چند روز آینده برای رفع مشکلات اقدامات لازم را انجام و نتیجه را به فرمانداری و به مردم اعلام کنند و اگر به دلایل مختلف قانونی نمی‌توانند، امروز به مردم قول ندهند، اما تا می‌توانند مشکلات را به حداقل برسانند.

فرماندار ویژه لارستان گفت: همه می‌دانیم که امروز با کمبود اعتبارات در کل کشور مواجه هستیم اما این موضوع نباید باعث شود که کارهای عمرانی و زیربنایی و خدماتی در شهرستان متوقف گردد، بلکه مدیران شهرستان بایستی با رایزنی با مدیران کل خود اعتبارات لازم را برای این منطقه اخذ نمایند.

حسنی بار دیگر از میراث فرهنگی و ورثه مرحوم معتمد خواست که هرچه سریع‌تر کاروانسرای معتمد را که بنای بسیار زیبا و تاریخی است را مرمت و آن را تبدیل به بوم گردی نمایند، تا در آینده این بافت تاریخی احیا شود و اگر این مهم انجام شد، از جهات مختلف همچون حضور گردشگران، اشتغال‌زایی و در رشد و توسعه شهری تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات بدون پیگیری مردم انجام نمی‌شود؛ گفت: یاوران شورا محلات با کمک هم در خصوص فرهنگ سازی اقداماتی را انجام دهند و برخی از مردم که رعایت نمی کنند و آب فاضلاب را در کوچه و خیابان و رودخانه رها می کنند را توجیه و فرهنگ سازی کنند که آب منازل نباید به داخل محله رها شود چون باعث مریضی مردم می شود.

 

نماینده عالی دولت در لارستان در خصوص توقف ساخت درمانگاه نجیب زاده در کوی گاله هم به دانشکده علوم پزشکی لارستان دستور داد هر چه سریعتر این پروژه نیمه تمام را به اتمام برسانند همچنین به طور مستمر در خصوص وضعیت بهداشت محله نظارت کامل داشته باشند.

فرماندار ویژه لارستان در ادامه از جانشین فرماندهی انتظامی لارستان که در جلسه حضور داشت، نیز خواست که با خرده‌فروشان مواد مخدر در سطح شهرستان برخورد و آنها را دستگیر نماید.

وی به وضعیت آب انبارها و برکه ها هم اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان با کمک یاوران و انجمن احیاء برکه ها جلسه تخصصی را برگزار و در این خصوص برنامه‌های لازم را ارائه و آب انبار ها را تعمیر مرمت و بازسازی و اطراف آن را آجر فرش نمایند.

وی در پایان از شهرداری و محیط زیست خواست که در خصوص سگهای ولگرد در محلات بویژه این محله طبق ضوابط و مقررات مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند.

پیش از این نیز جمعی از یاوران شورای کوی گاله مشکلات را بیان و از مدیران شهرستان خواستند که جهت رفع این مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند.

اهم این مشکلات احیای کاروانسرای حاج غلامرضا معتمد، ساماندهی و اجرای فاضلاب شهری، لایروبی رودخانه ها و رفع مشکل آبهای سطحی، احیای منازل و اماکن قدیمی و تاریخی، تعمیر و مرمت پل ها، اجرای طرح ورودی محله، اتمام درمانگاه نیمه تمام نجیب زاده، حضور زیاد اتباع بیگانه در فضای آموزشی، اتلاف سگهای ولگرد، نگهداری دام در محله و اجرای طرح سیل بند و غیره بود.

در پایان نیز شهردار، رییس و جمعی از اعضا شورای شهر و مدیران حاضر در این جلسه نیز پاسخ های لازم را ارائه کردند.
گفتنی است فرماندار ویژه لارستان به اتفاق مسئولین شهرستان از کل محله کوی گاله بازدید به عمل آوردند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۵:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین