چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۹ب.ظ
::آخرین مطلب 13 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

در لارستان 1.5 میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی غنی وجود دارد

شهرستان لارستان با دارا بودن بیش از یک و نیم میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی دارای مراتع بسیار غنی و آب و هوایی گرم و خشک است. به گزارش گروه…

شهرستان لارستان با دارا بودن بیش از یک و نیم میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی دارای مراتع بسیار غنی و آب و هوایی گرم و خشک است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان از برگزاری جلسه مدیریت بحران با محوریت پیشگیری از حریق در عرصه‌های مرتعی با حضور بخشدار بنارویه، دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی، کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان و همیاران و دوستداران طبیعت در سالن جلسات بخشداری بنارویه خبر داد.

او در این نشست با اشاره به بارندگی‌های امسال و پوشش گیاهی مناسب در منطقه، بر ضرورت اتخاذ تمهیدات مناسب برای جلوگیری از هر گونه آتش سوزی احتمالی و بهره برداری غیرمجاز گیاهان دارویی در این عرصه‌ها تاکید کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان حضور مردم در صحنه و همراهی و همکاری سایر ارگان‌ها را در حفاظت از منابع ملی حائز اهمیت دانست و گفت: نتیجه این همراهی و همدلی حفظ، احیا، توسعه پایدار و بهره برداری صحیح از این منابع است و در صورت کوتاهی در حفظ طبیعت شاهد خسارات جبران ناپذیری بر حیات بشری خواهیم بود.

او در ادامه به ارائه راهکاری‌هایی برای مقابله با آتش سوزی اشاره کرد و افزود: تهیه بانک اطلاعاتی و آموزش نیرو‌های محلی، استفاده از ظرفیت شورا‌ها و دهیاران، اطلاع رسانی به کشاورزان، تقویت نیرو‌های دیده بان و استفاده از ظرفیت بسیج از مهمترین راهکار‌های مقابله با حریق می‌باشد.

محمد مهدی ظریف بخشدار بنارویه نیز با تاکید بر ضرورت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست گفت: زندگی و آینده ما وابسته به منابع طبیعی و محیط زیست است بنابراین حفاظت از منابع طبیعی به منزله حیات دوباره انسان ها است.

او با اشاره به احتمال وقوع بیشتر آتش سوزی‌ها در روز‌های تعطیل و آخر هفته، خواستار آموزش لازم و کافی به گروه‌ها و تشکل‌های سطح شهر، جهت پیشگیری حریق و همچنین اطفاء حریق‌های احتمالی در سطح مراتع شد.

شهرستان لارستان با دارا بودن بیش از یک و نیم میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی دارای مراتع بسیار غنی و آب و هوایی گرم و خشک است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۹:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین