جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۱ق.ظ
::آخرین مطلب 17 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

سمپاشی 1500 هکتار از مزارع لارستان

مسئول واحد حفظ نباتات معاونت جهاد کشاورزی لارستان از پایان مبارزه با بیماریهای غلات در سطح ۱۴۴۵ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل…

مسئول واحد حفظ نباتات معاونت جهاد کشاورزی لارستان از پایان مبارزه با بیماریهای غلات در سطح ۱۴۴۵ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ؛ محمد زرگری گفت: با هدف پیشگیری و درمان آفات و بیماریهای مهم گندم به ویژه زنگ زرد که باعث خسارت به گندم وکاهش عملکرد آن می شود ۱۸۳ هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان علیه بیماری زنگ زرد , سپتوریوز و لکه خرمایی، همچنین  ۶۷۷ هکتار علیه شته و ۵۸۵ هکتار مبارزه با کرف انجام شده است .

وی با اشاره به بارشهای امسال و رطوبت و درجه حرارت مناسب برای گسترش زنگ زرد و سایر بیماری های برگی در مزارع اظهار کرد: پس از مشاهده علایم بیماری بر اساس  دستورالعمل ،  عملیات کانون کوبی و مبارزه از نیمه اول اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و تا نیمه اول اردیبهشت ماه سال جاری ادامه یافت .

زرگری در پایان تصریح کرد : در شرایط آلودگی شدید محصول به زنگ زرد و سایر بیماری ها  ۵۰ تا ۹۰ درصد افت عملکرد داریم که سمپاشی به موقع در شرایط بروز بیماری ،  ۱ تا ۱.۵ تن برای کشاورز سودآوری خواهد داشت .

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۷:۰۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین