پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۳ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

ابتلای 74 نفر دیگر در استان فارس به کرونا ویروس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان فارس را اعلام کرد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرسول همتی معاون…

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان فارس را اعلام کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: از هزار و ۶۸۹ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص کووید۱۹ استان فارس، ۷۴ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی به ۵ هزار و ۵۶۶ نفر رسیده است.

او تصریح کرد: از ۷۴ مورد جدید در استان فارس، شیراز ۵۰ مورد، داراب ۶ مورد، مرودشت، ممسنی و زرقان هر کدام ۳ مورد، خرم بید و لامرد هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، اضافه کرد: از شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان فارس، ۱۰۶ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ از دست دادند.

همتی بیان کرد: تاکنون ۴ هزار و ۸۲۶ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، سلامتی خود را به دست آوردند و بهبود یافتند.

او با اشاره به تحلیل آماری مبتلایان و فوت شدگان و مقایسه این دو موضوع با یکدیگر بیان کرد: در گروه سنی زیر ۱۰ سال در حالی که ۳ درصد ابتلا وجود داشت، مورد فوت گزارش نشده است و در گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال ۷۱درصد ابتلا وجود داشت و ۲۰ درصد موارد فوت گزارش شده و گروه سنی ۵۰ سال به بالا ۲۶ درصد ابتلا بوده و ۸۰ درصد فوت گزارش شده است و این امر نشان می‌دهد گروه سنی ۵۰ سال به بالا بیشتر در خطر مرگ هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه کووید ۱۹ با کسی تعارف ندارد، ادامه داد: شهروندان، کرونا را جدی بگیرند و با رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تردد‌های غیرضرور، مراقب سلامتی خود، خانواده و به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای باشند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۴:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین