سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

جمع فوتی های ناشی از کرونا در استان فارس به 113 نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۹۸ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از اول فارس، دکتر «عبدالرسول…

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۹۸ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از اول فارس، دکتر «عبدالرسول همتی» اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۹۴ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است.

او افزود: از یک هزار و ۵۷۶ نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تخصصی کووید۱۹ استان، ۹۸ مورد مثبت شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۶ هزار و ۲۴۵ رسیده است.

دکتر همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز پنج هزار و ۵۲۰ نفر اعلام کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: متاسفانه سه نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این یک مورد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به ۱۱۳ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه ۱۱۳ مورد فوتی استان بر اثر ابتلا به کروناویروس از شروع تاکنون را ۶۹ مورد مربوط به شیراز؛ ۹ مورد مرودشت؛ ۴ مورد آباده؛ ۳ مورد کازرون؛ اقلید و پاسارگاد هر کدام ۲ مورد؛ بیضا، نی ریز، سروستان، ارسنجان، زرقان، داراب و رستم هر کدام یک نفر عنوان کرد و مابقی جانباختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های استان اعلام کرد.

دکتر همتی بیان کرد: آمار جانباختگان بر اثر کروناویروس در استان، ۵۹درصد به مردان و ۴۱درصد به زنان اختصاص دارد و میانگین سنی جانباختگان نیز ۶۵ سال است.

معاون بهداشت دانشگاه توصیه کرد: بیش از ۹۰ درصد جانباختگان در گروه سنی سالخوردگان و یا دارای بیماری های زمینه ای بودند، بنابراین لازم است بیشتر از گذشته مراقب سالخوردگان و افراد دارای بیماری زمینه ای باشیم.

دکتر همتی با بیان اینکه ویروس در جامعه در حال انتقال است، تاکید کرد: مردم باید برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و قطع زنجیره های انتقال این بیماری، در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی، فاصله مناسب در روابط اجتماعی و استفاده از ماسک در زمان خروج از خانه را جدی بگیرند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۴:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین