دوشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 16 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

شهرداری لار فاقد امکانات اولیه؛ آتش نشانی لار در حد فاجعه

شهرداری لار فاقد امکانات اولیه است و آتش نشانی لار در حدفاجعه است. این سخنان یکی از کارشناسان سازمان بازرسی کل کشور در بازدیدش از لار و تاسیسات زیرمجموعه شهرداری…

شهرداری لار فاقد امکانات اولیه است و آتش نشانی لار در حدفاجعه است. این سخنان یکی از کارشناسان سازمان بازرسی کل کشور در بازدیدش از لار و تاسیسات زیرمجموعه شهرداری لار و در حضور اعضای شورای شهر لار بوده است. دو تن از بازرسان کل کشور که به مدت ۱۰ روز در شهرداری لار مستقر بودند، به پرونده های شهرداری ومشکلات و شکایات مردم از شهرداری رسیدگی نمودند. به گزارش میلاد لارستان جلسه مشترک شورای اسلامی شهر لار با مهندس مهرجوی ومهندس سجادیان از بازرسان

کل کشور با حضور شهردار و مسئولین دوائر شهرداری لار در نمازخانه شهرداری تشکیل شد.

مهندس مهرجویی در این جلسه اظهار داشت: وظیفه سازمان بازرسی کل کشور نظارت بر حسن اجرای قوانین وامور بر شهرداری ها می باشد. طی بررسی هایی که از شهرداری های استان فارس به عمل آمده است شهرداری لار از بزرگترین شهرداری های است که مواجه با معضلات زیادی می باشد. اما با وجود اینکه شهرداری لاردر سال ۱۳۱۷ ه-ش تاسیس شده است و از قدیمی ترین  وبزرگترین شهرداری های استان فارس می باشد  فاقد یک بیل میکانیکی ویک لودر می باشد! سوال این است که چرا باید مجوز فروش وسایل نقلیه که یک شهرداری داده شود بدون اینکه هیچ جایگزینی صورت گیرد ؟  با توجه به اینکه منطقه لارستان وشهر لار روی خط زلزله قرار دارد در صورت بروز بحران چگونه شهرداری می تواند خدمات اولیه به شهروندان خود برساند؟! در این مورد باید مسئولان پیشین جوابگو باشند.

 وی بیان داشت سیستم آتش نشانی شهر لار دارای کمترین امکانات از قبیل جلیقه، ماشین آلات و…است. حتی منبع ماشین آتش نشانی سوراخ است و برای آپارتمانهایی که از ۲ طبقه بیشتر باشند کارایی ندارند. این وضعیت در حد فاجعه است.

 مهندس مهرجوی در مورد وضعیت شهرداری لار  افزود: محرومیت شهرداری لار طوری است که ساختار فیزیکی شهرداری در بدترین مکان شهر می باشد. از نظر انسانی نیروی مازاد دارید که باید به حالت تعدیل در آید. وی در بخشی از سخنانش گفت: چرا به استان نرفتید وداد نکشیدید؟! در مجموع شهرداری لاردرحد متوسط رو به ضعیف است.! مدیریت کارمندان ضعیف بوده است و باعث شده مردم زمین گیر شوند. وی به این نکته نیز اشاره داشت که بخشی از این مشکلات به علت عدم حضور بازرسان نیز می تواند باشند.

مهندس مهرجویی درادامه به وظایف شورا اشاره کرد وگفت: در شورا آنقدر کار وجود دارد که بحث سیاسی در آن جایز نیست. شهرستان لارستان به اندازه ی کافی پتانسیل هایی از قبیل خیرین وسرمایه گذاران وبخش خصوصی در خود داردکه برای پیشرفت و سازندگی شهر مفید واقع شوند. شورا باید به فکر درآمدزایی باشد وطوری نباشد که همانند گذشته مصوبه ای با وجود مخالفت فرمانداری مستقیما به شهرداری ارسال گردد. البته فرمانداری در کار اجرایی شهرداری دخالت نمی تواند داشته باشد و اگر پاسخ مصوبه ای بعد از ۱۵ روز داده نشد لازم اجرا می باشد.

 وی تاکید کرد: پیگیر باشید که طرح تفصیلی که نزدیک به ۲۰سال اصلاح نشده است مصوب گردد. در ادامه وی با اشاره به اینکه شورای شهر باید بر عملکرد اعضای شهرداری نظارت داشته باشد در خصوص باشگاه فرهنگی ورزشی ومجتمع عطایی گفت: هر کاری انجام می دهید بر اساس آیین نامه مالی صورت گیرد.

  مهندس سجادیان نیز در این جلسه گفت: شهرداری ۱۷۱ وظیفه به عهده دارد. شهرداری هر شهری باید برای شهروندان از تولد تا مرگ برنامه داشته باشد. مبلمان شهری لارضعیف است و باید تقویت شود همچنین باید ۲۰درصد فضای هرخانه مسکونی به فضای سبز اختصاص داشته باشد. سعی شود با پیگیری های لازم آتش نشانی تبدیل به سازمان شود.

 وی در پایان گفت: قراردادها درسطح استانی منعقد گردد تا مشکلات به حداقل برسد. بعد از سخنان مهندس مهرجویی و سجادیان مسئولین دوائرشهرداری لارهرکدام به مشکلات وکمبودهای خود اشاره کردند. این جلسه  ۳ساعت به طول انجامید

صمدکامجو

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۳:۵۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین