جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 17 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

یادداشت/تغییر جهتی که کرونا در زندگی ما ایجاد کرد!

بی مقدمه می گویم شرایط زندگی کردن دوران همه گیری کرونا علاوه بر استرس ها و فشارهای روانی و مریضی ها را مى توان با نگاهی متفاوت به آن و…

بی مقدمه می گویم شرایط زندگی کردن دوران همه گیری کرونا علاوه بر استرس ها و فشارهای روانی و مریضی ها را مى توان با نگاهی متفاوت به آن و از دريچه ديگر دوران خلق فرصت ها از دل این تهدیدات دانست .

زندگی در شرایط کرونا سبك زندگی های عموم مردم و مناسبات رفتارى را به شکلی عجیب تغییر داده است و روابط اجتماعی، کسب و كار ، محدود کردن ارتباطات با دیگران ، رعایت نکات بهداشت فردی، شرایط اقتصادی جدید تغییر سبک هزینه کردها و هزاران هزار رفتار اجتماعى ديگر که در بستر دوران کرونا تغییر یا حذف شدند .

هدف نگارنده يادآورى افزایش مشکلات موجود حاصل از بیماری كرونا در اين ایام و فشار اقتصادی زیاد است كه موجب شده آحاد زیادی از جامعه را دچار تنگناهای اقتصادی كند.

اما فارغ از نگاه دولتی و رسیدگی به این افراد، زمان تغییر از باورها و رفتارهای اشتباه در جامعه رسیده است که می بایست با همت جوانان و بزرگان فهيم اين ديار با همدلی در این برهه ى حساس با تغییر رفتارها و هزینه کردها آلام مردمان نيازمند باشيم .

اينك زمان، زمان نشاندن گل لبخند بر لبان فرزندی است که از درد سرطان در بالین است و خانواده ای نيك انديش بار سنگین مالی آن را به دوش میکشد .

آری زمان آن رسیده كه با احسان ما لبخندى بر لبان زن بی سرپرست خانواده ، آن پدر بیکار اجاره نشین ، آن فرزند محروم از تحصیل و آموزش و زندانی آبرومند گرفتار در بند مسائل مالی نقش ببندد.

تقاضامنديم در اين بحبوحه اخبار منحوس كرونا شادى زندگى را پيش از آنكه مرگ به سراغمان بيايد در جامعه جارى و سارى كنيم.

حال که اجرای مراسمات ترحیم و پاسداشت درگذشتگان متفاوت از گذشته شده است و مراسمات ازدواج رنگى ديگر به خودگرفته است را با نشاندن لبخند بر زندگی خانواده ای مستحق عوض کنیم و با تغییر نگرش هایمان گره ای از کار دیگران برداریم.

منتظر خبرهای خوب به همت شما براى انتشار آن هستيم .

نگارنده: امین دلخسته

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۳:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین