معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه پس از عبور از دوران کرونا هم آموزش ترکیبی خواهیم داشت گفت: دانش آموزان و معلمان در آموزش الکترونیکی در…
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه پس از عبور از دوران کرونا هم آموزش ترکیبی خواهیم داشت گفت: دانش آموزان و معلمان در آموزش الکترونیکی در فضای مجازی تجربیاتی را کسب نموده اند و نمی توان این بستر و فضای ایجاد شده را در شرایط عادی هم نادیده گرفت.
به گزارش میلاد لارستان به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر بهزاد نوروزی چگینی در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید آموزش وپرورش منطقه بیرم، با اشاره به حضور خودجوش معلمان در آموزش های مجازی از همان ابتدای مواجه با شرایط کرونا ویروس گفت: شاید هیچ عاملی مانند کرونا باعث نمی شد که یک میلیون معلم ما به دلخواه وارد فضای مجازی شوند و اطلاع رسانی و به روز رسانی دانشی که معلمین در بحث الکترونیک و فضای مجازی کسب کردند بسیار ارزشمند است و در واقع کرونا فرصتی برای تغییر نگاه و سوق دادن آموزش به سمت فضای مجازی و بهره گیری از این بستر شد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با اشاره به هم افزایی تمام دستگاه ها در شرایط کرونا ویروس گفت: در این میان کادر درمان و معلمان در خط مقدم قرار داشتند و با درگیری اولیا با بحث آموزش مجازی ارزش کار معلمان به عنوان سرمایه های اجتماعی بیشتر از همیشه نمود داشت.
نوروزی بر ضرورت افزایش سواد رسانه ای برای دانش آموزان ، معلمان و والدین تاکید کرد و گفت: از انجایی که این روزها زمان بسیاری را با فضای مجازی روبرو هستیم باید تفکری انتقادی را در معلمان آموزش دهیم تا شبه علم جای علم را نگیرد و جامعه به جامعه ای علمی ، بروز تبدیل شود
وی با اشاره به اینکه اسکینر حدود صد سال پیش در آمریکا بحث فردی شدن آموزش را بنیان گذاری کرده گفت: فرزندان ما به صورت فردی آموزش دیده اند و به صورت ناخودآگاه این آموزش را پذیرفته اند و در اموزش باید به سمتی که تفاوت های فردی دانش آموزان لحاظ شود حرکت کنیم و در این زمینه با برنامه ریزی، طراحی محتوا و ایجاد فضای مناسب داشته باشیم .
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس در مقایسه آموزش آفلاین با آنلاین گفت: در آموزش آنلاین دانش آموز فرصت کافی برای بهره گیری و پرسش و پاسخ کافی را ندارد و سطح دانش و آموزش به صورت سطحی و کم عمق اتفاق می افتد اما در آموزش آفلاین فرد می تواند هر زمانی که خواست نکات آموزشی را ببیند و فرصت اندیشیدن دارد .
نوروزی افزود: آموزش آنلاین همچنین باعث می شود دانش آموزان پرسشگر نباشند چون معلم در فضایی محدود و بدون تعامل مباحثی را به صورت یک طرفه مطرح می کند و فرد خیلی حق انتخاب ندارد بنابراین با گسترش آموزش آفلاین و حضوری می توانیم آموزش موفقی را با عبور از شرایط کرونایی داشته باشیم و در این راستا باید در برنامه ریزی های خود بحث آموزش آفلاین و بحث عاملیت فرد را در نظر بگیریم.
وی گفت: معلمان باید دوره های را برای طراحی محتوای آموزشی مناسب بگذرانند تا محتواهای متنوعی را برای آموزش های به روز داشته باشیم.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس افزود: در دوران پس از کرونا باید بتوانیم آسیب های جدی روحی که در دانش آموزان به جهت فاصله گذاری فیزیکی بوجود آمده را برطرف کنیم و برنامه درسی پنهان بوجود بیاید و در واقع برگرداندن افرادی که دچار آسیب شده اند به زندگی روزمره صورت پذیرد.
در این مراسم محمد کریمی فیشوری به عنوان رییس اداره آموزش و پرورش منطقه بیرم منصوب و از خدمات علی ملک پور ،رئیس سابق این اداره تقدیر شد.
گفتنی است در سوابق شغلی کریمی که دارای تحصیلات کارشناسی ارشد ادبیات است میتوان به دبیر و مدیر مدرسه و کارشناس آموزش متوسطه و امور مالی اداره اموزش و پرورش بیرم اشاره کرد.
ف ۱۱۰