چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 35 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس:

سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی شیراز لار و کازرون در اولویت قرار دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از افتتاح ۹ پروژه گردشگری این استان با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۴۰۰ میلیارد تومان خبر داده و از تمامی سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری درخواست کرد…

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از افتتاح ۹ پروژه گردشگری این استان با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۴۰۰ میلیارد تومان خبر داده و از تمامی سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری درخواست کرد در بافت‌های تاریخی استان به‌ویژه شهر شیراز، لار و کازرون سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از میراث آریا محمد ثابت اقلیدی در آیین افتتاح هم‌زمان ۱۶۷ پروژه گردشگری که به‌صورت ویبنار و با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، طی سخنانی گفت: در حال حاضر ۲۱۵ عنوان پروژه گردشگری در استان نیز در دست اجراست که حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها به ۱۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

ثابت اقلیدی در ادامه سخنانش با مثبت ارزیابی کردن سرمایه‌گذاری ها در بافت‌های تاریخی این استان بر لزوم احیا این مناطق تأکید کرد و گفت: از تمامی سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری درخواست داریم در بافت‌های تاریخی استان به‌ویژه شهر شیراز، لار و کازرون سرمایه‌گذاری کنند.

او با بیان اینکه درهای اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به روی تمامی علاقه‌مندان حوزه سرمایه‌گذاری گشوده است، افزود: خوشبختانه امکانات و تمهیدات خوب و مناسبی برای سرمایه‌گذاری در استان فارس به‌ویژه بافت‌های تاریخی به وجود آمده است و در حال حاضر هم هیچ مانعی برای مردم قایل نیستم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با تأکید به اینکه سرمایه‌گذاران به‌هیچ‌عنوان با بروکراسی اداری مواجه نخواهند شد، تصریح کرد: بعضاً برای صدور مجوز باید برخی دستگاه‌های مختلف اعمال‌نظر کنند، اما به‌عنوان متولی اصلی گردشگری در استان این قول را به مردم می‌دهیم که یاری‌رسان و حامی آن‌ها باشیم و مانع‌تراشی انجام نشود.

ثابت اقلیدی در ادامه گفت: ابر پروژه‌هایی که امکان اشتغال‌زایی گسترده‌ای برای جوانان داشته باشند به‌صورت ویژه موردحمایت قرار می‌گیرند و چنانچه با مسائل و مشکلات در حوزه سرمایه‌گذاری مواجه شدند به‌سرعت این مشکلات مرتفع خواهد شد.

او در ادامه از ارائه تسهیلات کم‌بهره و یارانه دار به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری همچنین تسهیلات ویژه به هنرمندان صنایع‌دستی و پرداخت سهم بیمه تامین اجتماعی آنها نیز اشاره کرد و افزود: مردم برای آشنایی بیشتر با نحوه ارائه تسهیلات وامکانات قابل ارائه به سرمایه‌گذران حوزه گردشگری به ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس مراجعه کنند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه 02 اکتبر 2024 ساعت 7:05ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین