سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 3 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

لارستان رکورد زد؛ ازدواج فامیلی و بیشترین بیمار کم بینایی فارس

 معاون امور توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان فارس بیشترین شیوع این بیماری را در شهرستان‌های لارستان و خرم بید اعلام می‌کند و می‌گوید: به دلیل ازدواج‌های فامیلی و نبود مشاوره…

 معاون امور توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان فارس بیشترین شیوع این بیماری را در شهرستان‌های لارستان و خرم بید اعلام می‌کند و می‌گوید: به دلیل ازدواج‌های فامیلی و نبود مشاوره پزشکی قبل از ازدواج باعث شده در این شهرستان‌ها تعداد نوزادان مبتلابه کم بینایی و نابینایی گسترش یابد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، حمید گودرزی جمعیت نابینایان استان را با دیگر استان‌های کشور مقایسه می‌کند و ادامه می‌دهد: فارس به لحاظ جمعیتی چهارمین استان پرجمعیت در کم بینایی و نابینایی کشور است و سالانه به دلیل تصادفات شهری و همچنین برخورد اشیا در حین کار به این آمار افزوده می‌شود.

 معاون امور توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان فارس تاکید می‌کند: بیش از ۸۰ درصد اختلالات بینایی قابل‌پیشگیری است و در این مورد از هر پنج نفر از آنان چهار نفر می‌توانند با تلاش پزشکان و پیشگیری‌های به‌موقع از نعمت بینایی برخوردار شوند.

گودرزی اضافه می‌کند: توجه به روش‌های پیشگیری و ارائه خدمات مشاوره‌ای ژنتیکی پیش و پس از ازدواج به زوج‌های جوان به‌ویژه برای گروه‌های پرخطر شامل سالمندان و کودکان از دیگر موارد مقابله با نابینایی و کم‌ بینایی در فارس است.

 وی بیشترین شیوع این بیماری را در شهرستان‌های لارستان و خرم بید اعلام می‌کند و می‌گوید: به دلیل ازدواج‌های فامیلی و نبود مشاوره پزشکی قبل از ازدواج باعث شده در این شهرستان‌ها تعداد نوزادان مبتلابه کم بینایی و نابینایی گسترش یابد.

معاون امور توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان فارس نابینایان و کم‌بینایان را انسان‌های بااستعدادی می‌داند و می‌گوید: با توجه به این‌که امروزه بیشتر نابینایان و معلولان فارس از سطح علمی بالایی در جامعه برخوردار هستند اما هنوز مسئولان و اکثر افراد جامعه آنان را کم‌توان می‌دانند و به دلیل نبود ضمانت اجرایی در قانون حمایت از معلولان، سهم ۳ درصدی جذب این افراد توسط دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اجرایی نشده است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین