جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۹ق.ظ
::آخرین مطلب 38 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

فراخوان دومین نمایشگاه مجازی عکس “سیه پوشان” منتشر شد

فراخوان دومین نمایشگاه مجازی عکس “سیه پوشان” منتشر شد. با فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، دومین نمایشگاه عکس «سیه پوشان» به همت حوزه فرهنگی و…

فراخوان دومین نمایشگاه مجازی عکس “سیه پوشان” منتشر شد. با فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، دومین نمایشگاه عکس «سیه پوشان» به همت حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری لار، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان و دبیرخانه این نمایشگاه به صورت مجازی برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری لار در این زمینه اظهار کرد: به منظور پاسداشت ارزش های محرم و ثبت لحظه های زیبای سوگواری در این شرایط بحرانی، تصمیم گرفتیم دومین نمایشگاه عکس «سیه پوشان» را امسال به صورت مجازی برگزار کنیم.  محسن زارع با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، به تصویر کشیدن جلوه های عزاداری محرم در منطقه ی لارستان زیر سایه ی کرونا، ثبت خلاقانه لحظه های عزاداری محرم سال جاری با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، شناسایی دقیق تر عکاسان مستعد منطقه و ایجاد ارتباط بهتر بین هنرمندان این رشته است.  وی افزود: دومین نمایشگاه عکس «سیه پوشان» در دو بخش حرفه ای و ویژه ی چهار شهرستان لارستان، خنج، گراش و اوز برگزار خواهد شد.

مجید حجتی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در مورد محورهای برگزاری نمایشگاه اظهار داشت: این محورها شامل آیین های عزاداری محرم امسال زیر سایه ویروس کرونا و بخش آزاد شامل سیه پوش کردن محلات، کودکان، پیرغلامان، جوانان، نوجوانان، زنان، چهره های شناخته شده و اتباع خارجی است. سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان خاطرنشان کرد: آثار ارسالی باید در چارچوب محورهای یاد شده بوده و نگاه خلاقانه در آثار اولویت انتخاب داور خواهد بود.

دبیر اجرایی دومین نمایشگاه عکس «سیه پوشان» نیز در مورد قوانین ارسال آثار گفت: فقط آثاری که با دوربین عکاسی دیجیتال ثبت شده باشند و اطلاعات تصویر (exif) آن از بین نرفته باشد قابل قبول است. آریا جعفرزاده افزود: آثار راه یافته در نخستین دوره نمایشگاه عکس «سیه پوشان» پذیرفته نخواهد شد.

وی تصریح کرد: هر عکاس می تواند حداکثر پنج تک عکس همراه با فرم اطلاعات شخصی به دبیرخانه نمایشگاه ارسال کند.  جعفرزاده خاطرنشان کرد: آثار ارسالی به هیچ عنوان نباید حاوی واتر مارک (امضا یا آرم) باشید همچنین، ویرایش تصویر به نحوی باشد که به سندیت عکس آسیب نزند.

دبیر اجرایی این نمایشگاه افزود: چیدمان چند عکس در یک قاب، مجموعه محسوب شود و قابل پذیرش است؛ همچنین، فایل عکس ارسالی باید با فرمت JPEG و در ابعاد ۳۰ در ۴۵ و با رزولوشن ۳۰۰DPI به ایمیل دبیرخانه نمایشگاه به آدرس Siahpooshan.larestan@gmail.com ارسال شود. در ضمن، شرکت کنندگان باید در قسمت subject ایمیل، نام و نام خانوادگی خود را بنویسند.

وی با اشاره به اینکه داور دومین نمایشگاه عکس سیه پوشان «امین دانشور» از اساتید مطرح استان است گفت: مهلت ارسال آثار از ۱۱ شهریور تا ۳۱ شهریور ۹۹ است و نتایج در ۱۸ مهرماه ۹۹ اعلام خواهد شد

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۶ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۷:۲۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین