جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۹ق.ظ
::آخرین مطلب 14 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

سایت تکثیر و پرورش قوچ های “100 هزار دلاری” در لارستان افتتاح شد

رئیس اداره محیط‌زیست لارستان گفت: سایت تکثیر و پرورش قوچ و میش «لارستان» مشهور به قوچ «مینیاتوری» برای نخستین بار در کشور در لارستان به بهره‌برداری رسید. خدانظر انصاری در…

رئیس اداره محیط‌زیست لارستان گفت: سایت تکثیر و پرورش قوچ و میش «لارستان» مشهور به قوچ «مینیاتوری» برای نخستین بار در کشور در لارستان به بهره‌برداری رسید.

خدانظر انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان از بهره‌برداری از نخستین سایت تکثیر و پرورش قوچ «لارستان» در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: هدف از این کار، حفظ گونه باارزش قوچ لارستان، به‌عنوان کوچک‌ترین قوچ دنیا و همچنین شناساندن این‌گونه مهم جانوری به مردم است.

وی بابیان اینکه برای اجرای این طرح ۴۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است، افزود: با اجرای این پروژه برای ۲ نفر اشتغال ایجادشده است.

رئیس اداره محیط‌زیست لارستان با اشاره به اینکه این سایت در زمینی به مساحت ۵ هکتار ایجادشده است، تصریح کرد: فعلاً ۵ رأس قوچ و میش در این سایت نگهداری می‌شود که امکان افزایش تا ۶۰ رأس را هم دارد.

این مسوول با اذعان به اینکه قوچ لارستان سالیانه یک‌بار زادوولد دارد که به‌طورمعمول دوقلو زایی می‌کنند، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی اولیه ما تکثیر هر چه بیشتر این‌گونه باارزش، رهاسازی درصدی از آن‌ها در حیات‌وحش و همچنین آشنایی با این‌گونه منحصربه‌فرد و شناسایی ارزش گونه قوچ لارستان است.

انصاری بابیان اینکه قوچ لارستان مشهور به قوچ مینیاتوری بوده و کوچک‌ترین قوچ دنیا می‌شود، اضافه کرد: ارزش جهانی قوچ لارستان به ازای هر رأس در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار دلار است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۷ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۳:۳۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین