شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 35 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

خبری مهم که در هیاهوی رسانه ها گُم شد…

چند روز پیش از دستاوردهای نظامی جدید در جمهوری اسلامی رونمایی شد که یکی از آنها موشک کروز شهید ابومهدی المهندس بود.این موشک را میتوان یک دستاورد استراتژیک دانست که…

چند روز پیش از دستاوردهای نظامی جدید در جمهوری اسلامی رونمایی شد که یکی از آنها موشک کروز شهید ابومهدی المهندس بود.این موشک را میتوان یک دستاورد استراتژیک دانست که به آثار بازدارندگی آن به حد کافی پرداخته نشده است…

هر وقت تنش بین ایران و آمریکا بالا میگیرد آمریکا برای در امان بودن از موشکهای کروز دریایی مجبور است ‏ناوهایش را تا فاصله ۷۰۰ کیلومتری از سواحل جنوبی ایران عقب ببرد که آخرین بار همین چند ماه گذشته مجبور به این کار شد. آنها خوب میدانند که بیشترین برد موشک کروز ضدکشتی ایران موشک “یاعلی” با برد ۷۰۰ کیلومتر بود. اما  حالا با ساخت موشک کروز ‎ابومهدی با برد ۱۲۰۰ کیلومتر، ناوهای آمریکایی مجبورند در صورت هر گونه تهدید تا فاصله بالای ۱۲۰۰ کیلومتر به عقب بروند.

 ماجرا از اینجا جالب میشود که جنگنده‌های F35c که مخصوص ناوهای هواپیمابر هستند در حالت غیر مسلح (بدون بمب) در حدود ۲۲۰۰ کیلومتر و در حال رزمی با حمل بمب در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر بُرد عملیاتی دارند.  در نتیجه فاصله گرفتن ناوها تا فاصله ۱۲۰۰ کیلومتری باعث می‌شود که جنگنده‌های F35 آمریکایی برای رسیدن به سواحل ایران مجبور به طی مسافت ۲۴۰۰ کیلومتری(رفت و برگشت) باشند که حتی در حالت غیرعملیاتی و بدون حمل بمب هم امکان‌پذیر نیست.

نکته اینکه تا قبل از این فقط آمریکا، روسیه و چین دارای موشک‌های کروز با برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر بودند و این فقط یکی از موشکهای برد بلند جمهوری اسلامی است که دشمن مقابل سعی داشت و دارد تا با انواع فشارها و برجامها برد آنها را کوتاه کند. به هر حال اگر اراده کنیم و همت داشته باشیم میتوانیم تحریمهای آمریکایی را آنقدر عقب ببریم که دیگر برایمان تهدید نباشند فقط کافیست کروز اقتصادیمان را پیدا کنیم.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین