جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 12 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

انتقال خون لارستان میزبان ناظران اروپایی/تبدیل لارستان به انبار ذخیره پلاسمای استحصالی استان های جنوب کشور

مدیرعامل سازمان انتقال خون در جمع نیکوکاران شهرستان لارستان خیرین فعال و همراه با حوزه سلامت را الگوی همدلی موثر بنیاد های نیکوکارانه با انتقال خون خواند و از حضور…

مدیرعامل سازمان انتقال خون در جمع نیکوکاران شهرستان لارستان خیرین فعال و همراه با حوزه سلامت را الگوی همدلی موثر بنیاد های نیکوکارانه با انتقال خون خواند و از حضور چشمگیر آنان به عنوان یک نعمت یاد کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون؛ دکتر پیمان عشقی که در جمع نیکوکاران لارستان حضور داشت نشست صمیمانه با آنان را نخستین جلسه از این نوع پس از انتخاب خود به عنوان مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران برشمرد وگفت: نیکوکاران شهرستان لارستان متفاوت با دیگر خیرین هستند و برکات حضور و تلاش های آنان در سیمای لارستان آشکار است.

وی ضمن تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار کرد: اگرچه جنگ طولانی و نابرابر با عراق خاطرات تلخی بسیاری بر جای گذاشته است اما بزرگترین نیکوکاری ملت ایران نیز در همین ایام اتفاق افتاد و  مردم دست در دست هم از آب و خاک و دینشان دفاع کردند.

دکتر پیمان عشقی در ادامه گفت: آنچه اکنون در لارستان نمود یافته است ریشه در رشادت ها و ایثارگری های همین مردم در ایام دفاع مقدس دارد.مردم شریف ایران و رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس از جان و مال، پست و جایگاه خود گذشتند تا امنیت و آرامش در مرزهای پهناور ایران برقرار باشد.

وی از وجود خیرین به ویژه خیرین حوزه سلامت و نقش آفرینی آنان در لارستان به عنوان یک نعمت یاد کرد و افزود : در لارستان نعمت و مزیت های نسبی دیگری همچون وجود شهری بزرگ، دلباز با شهرسازی مدرن در بخش شهر لارستان جدید و فرهنگ غنی و همدلی ایثارگرانه وجود دارد که مهمترین انگیزه برای سرمایه گذاری آینده نگرانه بر روی امر اهدای خون است.

دکتر عشقی به تعداد بالای تخت های بیمارستانی لارستان نیز اشاره کرد و گفت: این شاخص بالاتر از میانگین کشوری است و به مانند دیگر زیرساخت های خیر ساز در این شهرستان نشان دهنده وجود بستر مطلوب برای ارائه خدمات سلامت است.

وی یادآور شد: ارتباطات بین المللی گسترده مردم با کشورهای حاشیه خلیج فارس و از طرفی همدلی دانشگاه علوم پزشکی با انتقال خون در این شهرستان از جمله مواردی است که می توان از آن برای ارتقای هرچه بیشتر مجموعه ی انتقال خون بهره گرفت.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با یادآوری اینکه طب انتقال خون در ظاهر ساده و فرآیند دریافت و تزریق خون است گفت : همین فرآیند به ظاهر ساده به پشتوانه ی هزاران استاندارد و دستورالعمل انجام می شود.

عشقی به اهمیت نقش منابع انسانی اشاره کرد و گفت: خون سالم توسط کارکنان توانمند و آموزش یافته به ویژه با حضور پزشکان معاینه اهداکنندگان آگاه به دانش روز تامین می شود. وی همچنین خواسته های خیرین حوزه سلامت در قبال همدلی و همراهی شان را معقول و معمول خواند.

راهکار های سازمان انتقال خون برای تامین منابع انسانی

دکتر پیمان عشقی با بیان اینکه سازمان انتقال خون مجموعه ای حیاتی است تصریح کرد: سازمان بر این اساس می تواند در برابر هر یک نفر کارمند بازنشسته یک نفر کارمند جدید را به استخدام درآورد. دکتر عشقی گفت:  این دستورالعمل وجود داشت اما تاکنون عملیاتی نشده بود و از سال ۱۳۹۳ منابع انسانی جدیدی استخدام نشده است و خوشبختانه مجوز ۲۴۸ نفر استخدامی اخذ و پس از برگزاری مراحل قانونی در ماه های آتی به کار گیری خواهند شد.

وی گفت: هدف گذاری سازمان انتقال خون در سال آتی جذب ۵۰۰ نیروی دیگر است و بنابراین مساله کمبود منابع انسانی به زود رفع خواهد شد و خیرین میتوانند با فراغت خاطر بیشتری زیرساخت های انتقال خون را توسعه دهند و از بابت منابع انسانی نگرانی نداشته باشند. وی ادامه داد: از آغاز تیرماه امسال افزایش دریافتی پزشکان در سازمان انتقال خون کلید خورد و عملیاتی شد و بنابراین سازمان انتقال خون بستر مناسبی برای حضور پزشکان علاقه مند است.

وی گفت: با این وجود اگر پزشک یا پرستاری تمایل دارد طرح خود را در دانشگاه سپری کند سازمان انتقال خون با  پرداخت اضافه کاری و مبالغی قابل توجه از آنان نیز دعوت به عمل می آورد.  دکتر عشقی طرفیت داوطلبین هلال احمر نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: هلال احمر اعلام آمادگی کرده است که در هر جایگاهی که انتقال خون نیازمند نیروهای آنان باشد آماده همراهی با انتقال خون است و این سازمان نیز قطعا این همدلی را با بازخوردهای مثبت پاسخگو خواهد بود.

انتقال خون لارستان میزبان ممیزان اروپایی

دکتر عشقی از اصحاب رسانه و صاحبان قلم خواست عبارت « صادرات پلاسما » را در ادبیات خبری و رسانه ای به کار نبرند و تاکید کرد: پلاسما فرآورده ای مازاد بر مصرف بیمارستانی است و سازمان انتقال خون با تدبیری آگاهانه از این پلاسمای مازاد به عنوان ماده اولیه تولید داروهای مورد نیاز کشور با همکاری کشورهای اروپایی استفاده می کند. وی گفت: پلاسمای ایرانی سالم و استاندارد است و داروهای مورد نیاز کشوراز همین پلاسما تولید می شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه پلاسما از مراکزی دریافت و به شرکت های تولید کننده دارو ارسال می شود که فعالیت آن مراکز توسط ممیزان مورد تایید قرار گیرد.

وی انتقال خون لارستان را در لیست تیم ناظر و بازدید کننده اروپایی خواند و گفت: در صورتی که سردخانه های لارستان توسط خیرین تجهیز شود انتقال خون این شهرستان در مرحله بعدی ممیزی های خارجی شانس زیادی برای کسب تاییدیه از ممیزان اروپا خواهد داشت.

وی همچنین از تلاش سازمان انتقال خون برای تبدیل لارستان به شهرستان ذخیره و ارسال کننده پلاسماهای استحصالی استان های جنوب کشور به شرکت های پالایشگر و تولید کننده دارو خبر داد.

خیرین به جذب منابع انسانی توجه کنند

دکتر عشقی به تجربه خود در حرفه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: در طول دوران خدمت و حضور و بازدید بسیاری از مجموعه های درمانی به وضوح مشخص شده است که آنچه موجب پیشرفت خدمات درمانی می شود منابع انسانی کارآزموده است و تجهیزات و امکانات با حضور چنین نیروهایی کاربردی و نتیجه بخش است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در پایان از خیرین خواست بخشی از کمک های خود را به منابع انسانی تخصیص دهند و در قالب شرکت های خدمات نیروی انسانی تخصصی افرادی را به کارگیری کنند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۸:۴۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “انتقال خون لارستان میزبان ناظران اروپایی/تبدیل لارستان به انبار ذخیره پلاسمای استحصالی استان های جنوب کشور”

  1. بشنو ولی باور نکن گفت:

    این حرفها گفته میشود وزود هم فراموش میشود شما را بخیر مارا به سلامت

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین