پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۸ق.ظ
::آخرین مطلب 33 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 13

فروشگاه زنجیره‌ای روستایی در بخش مرکزی لارستان راه‌اندازی می‌شود

برای نخستین بار در کشور، فروشگاه زنجیره‌ای روستایی در بخش مرکزی لارستان راه‌اندازی می‌شود. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومي بخشداری مرکزی لارستان، جلسه شورای اداری بخش…

برای نخستین بار در کشور، فروشگاه زنجیره‌ای روستایی در بخش مرکزی لارستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومي بخشداری مرکزی لارستان، جلسه شورای اداری بخش مرکزی لارستان صبح روز پنج‌شنبه، ۲۴ مهرماه، در سالن شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، بخشدار مرکزی لارستان با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک اظهار کرد: موج سوم کرونا موج بسیار خطرناکی است و شوخی پذیر نیست، مردم باید مواظب باشند. الحمدالله ۹۵درصد مردم شریف شهرلار ماسک زدن را رعایت می کنند.

برای نخستین بار در ایران، فروشگاه زنجیره‌ای روستایی در بخش مرکزی لارستان راه‌اندازی می‌شود

علی پیروز تصریح کرد: قصد داریم فروشگاه زنجیره‌ای روستایی راه‌اندازی کنیم، در هر روستا و شهرهای بخش مرکزی که آمادگی دارند این طرح برای نخستین بار در ایران انجام می‌شود.

وی افزود: بامشارکت دهیاری و متقاضی در هر روستا می توانند با مغازه‌ای ۲۰ تا ۵۰ متری، بدون سرمایه این کار را انجام دهند، مسئول این طرح هم تمام امکانات فروش را روزانه و هفتگی به روستاها می‌آورد و در آنجا توزیع می‌کند.

بخشدار مرکزی لارستان خاطرنشان کرد: قیمت آن هم قیمت سراسری است و از روی قیمتی که روی جنس نوشته شده است تخفیف بیشتری می‌دهند؛ مرغ گرم، گوشت گرم و امکاناتی که روزانه باید بیاید، به روستاها می‌آورند و توزیع می‌کنند.

پیروز تصریح کرد: هدف از این طرح، ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان روستا، ارائه خدمات و توزیع محصولات به‌صورت یکسان در سطح شهرستان و بخش مرکزی و توزیع محصولات تولیدی مرکز شهرستان و استان در سطح روستاها با نرخ مصوب است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح شهرستان از محصولات و برند شهرستان استفاده نمی‌کنند، اما در این طرح، محصولات تمام کارخانه‌ها و شرکت‌هایی که در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند و کار اقتصادی انجام می‌دهند خریداری می‌شود و در سطح روستاها توزیع می‌شود.

بخشدار مرکزی لارستان با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود گفت: می‌خواهیم یک فروشگاه زنجیره‌ای روستایی را در سطح بخش مرکزی راه‌اندازی کنیم، ما پیش‌قدم شده‌ایم که این کار را انجام دهیم و مطمئن هستم که بسیاری از افرادی که در روستاها هستند نیاز دارند.

طرح دامداری روستایی نیز برای نخستین بار در کشور در بخش مرکزی لارستان اجرا می شود

علی پیروز در مورد طرح دامداری روستایی اظهار کرد: این طرح نیز برای نخستین بار در کشور، استان فارس، شهرستان لارستان و بخش مرکزی اجرا می‌شود، پس از مکاتبات مختلف، موافقت استان و شهرستان را هم گرفته‌ایم و با روسای ادارات مختلف جلسه داشته‌ایم و در هفته آینده برای عملیاتی کردن این پروژه استارت آن را خواهیم زد.

وی تصریح کرد: در مرحله اول، ۱۰ روستا برای این طرح در نظر گرفته شده‌اند اما اگر بتوانیم بقیه روستاها را هم حمایت کنیم آن را انجام می‌دهیم و حتما در هر ۲۴ روستا دارای دهیاری بخش مرکزی این طرح را اجرا خواهیم کرد.

در هر روستا، یک شرکت تعاونی چند منظوره خدمات کشاورزی و دامداری توسط مردم آن روستا راه اندازی می‌ گردد.

بخشدار مرکزی لارستان افزود: قرار است در هر روستا، یک شرکت تعاونی چند منظوره مجموعه خدمات کشاورزی و دامداری راه‌اندازی کنیم، اما چون این سیستم دو ماه طول می‌کشد پیشنهاد داده‌ایم که تا قبل از اینکه این کار انجام شود، در هر روستا با مسئولیت دهیار، رئیس شورا و سه نفر از معتمدان (کشاورز یا دامدار) هیئت امنای دامداری روستایی راه‌اندازی شود.

پیروز خاطرنشان کرد: هدف ما از این طرح، جمع‌آوری تمام دام‌ها از سطح روستا و خارج کردن از آنجاست؛ وقتی این دام‌ها جمع آوری شوند و چند متر از آن روستا فاصله بگیرد و توسط خود مردم دامداری آن روستا راه‌اندازی شود، مشکل محیط زیست، بهداشت، فضای سبز و زیبایی مجموعه روستا برطرف می‌شود.

وی خطاب به دهیاران گفت: هر کسی که در شغل دامداری بوده یا می‌خواهد باشد، کشاورز است یا می‌خواهد بشود می‌تواند جزو این شرکت باشد که شما فعلا به عنوان هیئت امنا باید آن را راه‌اندازی کنید، ومبلغی به عنوان حق عضویت از متقاضیاندریافت، ودرحساب مشترکی که با سه امضا و حق برداشت دو امضا باز ، و این حساب را بلوکه میشود تا راه اندازی کامل آن ،و هر کسی که تمایل به شغل دامداری یا کشاورزی دارد می تواند عضو شرکت باشد و محدودیتی ندارد، و متقاضیان می توانند از همکنون به دهیاری‌های روستاهای بخش مرکزی مراجعه و کپی شناسنامه ، کارت ملی و کارت پایان خدمت و… تحویل و ثبت نام نماید.

بخشدار مرکزی لارستان تصریح کرد: زمانی که کار شرکت تعاونی و دامداری شروع شد، بنابر تفاهم‌نامه‌ای که با جهاد کشاورزی، دامپزشکی، امور آب و منابع طبیعی،برق ،آبفای و… بسته‌ایم قرار است آن‌ها نیز همکاری و مساعدت لازم مبذول نمایند.

علی پیروز خاطرنشان کرد: برای هر روستا، به تعداد متقاضی، بین ۵ تا ۱۰ هکتار زمین مشخص می‌کنیم و متولیان دستگاه مربوطه، آن را به عنوان امانت، نه به عنوان واگذاری، در اختیار شما می‌گذارند.

وی افزود: اگر این طرح خیلی خوب اجرا شود کل زمین به شرکت تعاونی واگذار می‌شود، ما هم مجوزهای لازم را برای شما می‌گیریم.

پیروز تصریح کرد: روستاهایی که فعلا برای این طرح مدنظر داریم «سایبان، درز، شاه‌غیب، چاه‌نهر، کهنه مرکزی، علی‌آباد مرکزی، هرمود، زاهد محمود، بریز و کورده» است.

وی افزود: بقیه روستاها هم کار را شروع کنند، هیئت امنا تشکیل دهند، عضوگیری کنند (حداقل صد عضو)، و به حد نصاب برسانند.

بخشدار مرکزی لارستان در بخش دیگری از سخنانش خطاب به دهیاران گفت: بحث مربوط به دفتر خدمات قضایی را حتما پیگیری کنید چون بسیار مهم است، به درد همه می‌خورد و از دو دفتر خدمات قضایی که در مرکز شهرستان وجود دارد استفاده کنید.

راه اندازی کتابخانه و کانون فرهنگی و هنری در هر روستا

علی پیروز با اشاره به راه‌اندازی یک کتابخانه در هر روستا اظهار کرد: به هر روستایی که زیر ۱۵۰۰ نفر جمعیت دارد مجوز ایستگاه کتاب می‌دهند و به هر روستایی که جمعیت آن ۱۵۰۰ نفر به بالا باشد مجوز کتابخانه عمومی می‌دهند.

وی تصریح کرد: بحث کانون‌های فرهنگی و هنری در روستا باید جدی گرفته شود، امکانات بسیار خوبی دارد.

ضرورت ایجاد مکان‌های ورزشی در روستاها

بخشدار مرکزی لارستان خاطرنشان کرد: برنامه ورزشی را هم جزو برنامه‌های خودتان بیاورید، بحث چمن مصنوعی و کلنگ زمین ورزشی در برخی از روستاها زده شده است.

ضرورت حضور بانوان در شوراها

پیروز با اشاره به در پیش بودن انتخابات شوراها در سال آینده گفت: توقع دارم که در هر روستا و شهر حتما یک خانم در آن شورا حضور داشته باشد و رابطان امور بانوان را دوباره فعال کنید.

وی افزود: از بین کل روستاها، بانوان در هشت روستای «براک، باین، دهکویه، سایبان، کورده، اِوِه، بریز و کهنه مرکزی» فعالیت‌های بسیار خوبی دارند اما بقیه روستاها فعالیت ندارند.

بخشدار مرکزی لارستان خطاب به دهیاران اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن فصل زمستان، مدیریت بحران را فعال کنید، جلسه مدیریت بحران را در روستا برگزار کنید و گزارش آن را به صورت کتبی به ما اعلام کنید.

از خبرنگاران در روستاها حمایت شود

علی پیروز در مورد فعالیت خبری در روستاها گفت: از روستاهایی که خبرنگار دارند و فعالیت می‌کنند تشکر می‌کنم اما در روستاهایی که خبرنگار ندارند این موضوع به دهیاران برمی‌گردد که آن‌ها را حمایت نکرده‌اند؛ اگر اطلاع‌رسانی خوبی را به کمک خبرنگاران انجام دهید زحمات و تلاش‌های شما به هدر نخواهد رفت.

تجلیل از نیروهای انتظامی

وی با اشاره به در پیش بودن هفته نیروی انتظامی گفت: امنیت هر جایی به نیروهای نظامی و انتظامی برمی‌گردد، یک روز را مشخص کنید و در این روز همه روستاها و شهرهای بخش مرکزی به پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها مراجعه کنند و از پرسنل خدوم و زحمت‌کش نیروی انتظامی تجلیل کنند.

در این نشست، دکتر وحید یگانه معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان و مهندس دگلی مسئول دفتر خدمات قضایی لارستان به ایراد سخنرانی پرداختند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۷:۱۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین