یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۲ق.ظ
::آخرین مطلب 17 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

پیچ و خم مشکلات مجتمع گاو شیری روستای «کهنه» لارستان

معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی لارستان گفت : یکی از اقدامات صورت گرفته برای استفاده از ظرفیت دامی به‌ منظور توسعه اقتصادی لارستان و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه، راه‌اندازی…

معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی لارستان گفت : یکی از اقدامات صورت گرفته برای استفاده از ظرفیت دامی به‌ منظور توسعه اقتصادی لارستان و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه، راه‌اندازی مجتمع های دامی بود که متأسفانه امروز به جای اینکه فرصت بالفعلی برای اشتغال‌زایی و رونق و تکاپوی تولید و اقتصاد باشد، به مکانی بدون استفاده تبدیل‌ شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ، محمد جواد مظفری با بیان اینکه در راستای رفع این مشکلات سعید یاراحمدی رییس اداره طراحی تاسیسات دامپروری و مجری طرح ایجاد مجتمع های دامی کشور و صادق نکوییان مسئول امور مجتمع های سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بازدیدی از مجتمع فوق انجام دادند.

مظفری به تشریح اجرای این طرح پرداخت و اظهار داشت: از سال ۱۳۸۵ تقاضا و تهیه طرح آن شروع و عملیات اجرایی آن شامل تهیه زمین و اقدامات زیربنایی در سال ۱۳۸۶ آغاز شد.

وی بیان داشت: ۱۲/۶ هکتار از اراضی منطقه کهنه برای اجرای این طرح انتخاب و پس از طی مراحل قانونی، پروانه تأسیس مجتمع کهنه در همان سال توسط سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به نام شرکت تعاونی ۲۶۱ کهنه صادر شد و عملیات اجرایی آن با استفاده از اعتبارات دولتی و خودیاری اعضا به‌صورت رسمی، با حفر یک حلقه چاه و ساخت منبع آب آغاز شد.

این مقام مسئول انتقال واحدهای دامداری (دام سنگین) به خارج از حریم شهر و حفظ بهداشت محیط، توسعه دامداری (پرورش گاو شیری صنعتی) و ایجاد اشتغال برای بیش از ۶۶ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم، ایجاد و توسعه صنایع جانبی در لارستان مانند کارخانه شیر، صنایع لبنی و…، سهولت در ارائه خدمات مختلف به دامداران، کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، استفاده بهینه از آب، خاک و سایر منابع از جمله اهداف اجرای این طرح و راه اندازی مجتمع کهنه عنوان کرد.

وی در رابطه به واگذاری قطعات بیان داشت:در این مجتمع تاکنون تنها دو واحد واگذار شده است که در زمینه پرورش دام سبک فعال هستند.

به گفته وی استفاده‌هایی غیر از پرورش گاو شیری، عدم مشاهده پیشرفت فیزیکی قابل‌ قبول از واحدهای واگذارشده، عدم توانایی تأمین وثیقه برای دریافت تسهیلات با توجه به بالا بودن هزینه و عدم استقبال اهالی و دامداران به سرمایه گذاری در این طرح پرورش گاو شیری را از جمله مشکلات موجود در این مجتمع عنوان کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲:۵۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین