پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۲ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

صدور بیانیه “بنیاد بازشناسی لارستان کهن” در آغاز دور جدید

حسن هوشمند مدیر بنیاد بازشناسی لارستان کهن درآغاز دوره جدید فعالیتش  بیانیه ای از اهداف و فعالیت‌های خود تبیین و منتشر کرده است که متن این بیانیه به شرح زیر…

حسن هوشمند مدیر بنیاد بازشناسی لارستان کهن درآغاز دوره جدید فعالیتش  بیانیه ای از اهداف و فعالیت‌های خود تبیین و منتشر کرده است که متن این بیانیه به شرح زیر است:

***

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف و فرهنگ‌دوست لارستان

خداوند بزرگ را سپاسگزاریم که در خجسته میلاد رسول خوبی‌ها وپیامبر مهربانی‌ها، رسول اکرم (ص) و میلاد مسعود امام جعفر صادق(ع) بار دیگر توفیق خدمت به مردم عزیز و خونگرم عنایت فرمود.

خدمتی از جنس فرهنگ و مسایل اجتماعی که از علایق بسیاری از شما و لازمه شرایط کنونی جامعه لارستان است و از آنجا که معرفی اهداف و برنامه های بنیاد را از حقوق حقه مردم بزرگوار می‌دانیم لازم است شمه‌ای از آنچه در آینده شاهد خواهیم بود را به سمع و نظر عزیزان برسانیم.

۱)مراحل ثبت و فعالیت بنیاد از امروز آغاز نمی شود. از سال ۱۳۹۰ به همت فرهیختگان و دلسوزانی چون آقایان دکتر جمشید جعفرپور، دکتر بهزاد مریدی، دکتر محمد باقر وثوقی، دکتر محمد رضا مریدی، دکتر محسن شیخ الاسلامی و حاج ابوطالب رویینا و به مدیریت فرهیخته گرامی جناب آقای حاج محمد زارع شروع شده و خوشبختانه طی یک دهه گذشته به‌رغم مشکلات وتنگناها کارنامه قابل قبولی داشته است که اجرای همایش‌ها، رونمایی از آثار نویسندگان و محققین و ده‌ها فعالیت فرهنگی و اجتماعی دیگر خلاصه‌ای از اقدامات مفید و موثر آن است .

۲) از نخستین روز شروع دور جدید فعالیت‌ها، واحدِ هفت پانسیون پزشکان جنب بیمارستان امام سجاد(ع) سابق به عنوان دفتر «بنیاد بازشناسی لارستان کهن» شناخته شده وتمام مساعی خود را معطوف به مسایل فرهنگی و اجتماعی منطقه خواهد کرد. اهمیت دادن به دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی مردم وظیفه ذاتی بنیاد است.

۳) بنیاد در رویکرد جدید خود براین اعتقاد است که برای خدمت بهتر و بیشتر حضور همه فرهنگ‌وران و فعالان اجتماعی ضرورت دارد. ما به افکار و اندیشه‌های سیاسی افراد در حدود قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی احترام می‌گذاریم اما توجه خود را بر روی سابقه فرهنگی و اجتماعی آنان معطوف می‌کنیم . هیچ کس برای ورود و خدمت به مردم غریبه نیست. همه از دوستان عزیز ما هستند. اعتبار هرکس به میزان علایق و نقش آنها در مسایل فرهنگی و اجتماعی لارستان کهن ارتباط دارد.

دست عاشقان لار و لارستان را صمیمانه می فشاریم و برای خدمت بیشتر و بهتر از همه گروه‌ها کمک می‌گیریم.

۴) ورود به عرصه گسترده فرهنگی و اجتماعی نیاز به خرد جمعی دارد. لذا در نخستین گام اقدام به تشکیل مجمع مشورتی متشکل از فرهیختگان سراسر منطقه خواهیم کرد تا در ارایه خدمات مشاور فکری ما باشند.

۵) بنیاد طرح ها و برنامه های متنوع از جمله حمایت از محققین وپژوهشگران تاریخ و فرهنگ منطقه، مستند سازی از هویت‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی لارستان و ده‌ها برنامه مفید و موثر دارد.

طبیعی است اجرای چنین طرح‌های گسترده، منابع مالی کلان می‌طلبد که ازعهده یک بنیاد مردم‌نهاد خارج است. بنابراین درخصوص منابع مالی به دستان پرمهر و سخاوتمند فرهنگ دوستان و خیرین منطقه اعتماد کرده‌ایم. ان‌شاالله متناسب با توان مالی به ارایه خدمات فرهنگی و اجتماعی اقدام خواهد شد.

۶) بنیاد مقدم شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی که مایل هستند بصورت افتخاری وپاره‌وقت خدمت نمایند گرامی داشته و از وجود آنها استفاده مفید و موثر خواهد کرد.

خدایا چنان کن سرانجام کار  /  تو خوشنود باشی وما رستگار

حسن هوشمند/ مدیر بنیاد بازشناسی لارستان کهن

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “صدور بیانیه “بنیاد بازشناسی لارستان کهن” در آغاز دور جدید”

  1. خ گفت:

    امان از خیرین

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین