چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۲ب.ظ
::آخرین مطلب 36 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 17

برگزاری مانور طرح ۷۲۴ برای کمک به بیماران سکته مغزی در لارستان

مانور طرح۷۲۴ به منظور آمادگی در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت روز برای کمک به بیماران سکته مغزی در لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از…

مانور طرح۷۲۴ به منظور آمادگی در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت روز برای کمک به بیماران سکته مغزی در لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی  وخدمات بهداشتی درمانی لارستان روز پنج شنبه ۲۲ آبان ماه۹۹ مانور سیمولیشن استروک (طرح۷۲۴ اورژانس) با همکاری بیمارستان امام رضا (ع) لارستان وباحضور رئیس بیمارستان ،متخصص گروه نرولوژی،رئیس اورژانس پیش بیمارستانی وتیم فوریت های پزشکی و پرستاری برگزار شد.

طی این مانورفرآیند ارائه ی خدمت به بیمارانی که با کد۷۲۴(سکته مغزی) ازطریق اورژانس۱۱۵ به بیمارستان امام رضا اعزام می شدند بازبینی شد تا زمان دریافت خدمات تشخیصی و درمانی برای این بیماران به کوتاه ترین زمان ممکن کاهش یابد.

مسعود حاجی رجبی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی در تشریح جزئیات این طرح اظهارداشت: طرح۷۲۴ وزارت بهداشت ودرمان آموزش پزشکی  جهت استفاده از داروی rtpa دردرمان سکته حاد مغزی می باشد.لازمه ی شروع درمان برای این که بهترین اثر بخشی  وکمترین عوارض را داشته باشد، رساندن فوری بیمار به بیمارستان درکمتراز۳ساعت اولیه ی وقوع سکته است دراین صورت درمان بیماران پس از انتقال به بیمارستان با داروی rtpa انجام می شود.

وی درپایان افزود:با توجه به شیوع ویروس کرونا بیمارانی که علایم سکته مغزی مثل فلج یک طرفه اندام ،اختلال در تکلم و…درآن ها بروز می کند به موجب ترس از ابتلا به این ویروس  تماس با اورژانس ویا مراجعه به بیمارستان را به امید رفع علایم به تعویق می اندازند وزمان طلایی برای درمان سکته ی مغزی را از دست می دهند. لذا مردم شریف موکدا توجه داشته باشند درصورت بروز علایم سکته با اورژانس ۱۱۵ تماس حاصل نمایند ویا با رعایت پروتکل های بهداشتی  در اسرع وقت به بیمارستان مراجعه کنند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین