سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۱ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

انتقال آب دریا به لامرد باجدیت دنبال می شود؛ “بیرم” و غیزانیه فارس ازخط یک سدسلمان آبرسانی میشوند

باحضور مسئولان ارشد وزارت نیرو، وزارت صنعت، نمایندگان فارس در مجلس و مسئولان استانداری فارس، پروژه‌های آبرسانی به جنوب فارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گزارش میلاد لارستان…

باحضور مسئولان ارشد وزارت نیرو، وزارت صنعت، نمایندگان فارس در مجلس و مسئولان استانداری فارس، پروژه‌های آبرسانی به جنوب فارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خانه ملت با دعوت نماینده لامرد و مهر در مجلس و با همکاری رئیس کمیسیون عمران و استاندار فارس، مجلس شورای اسلامی میزبان مسئولان عالی‌رتبه وزارت نیرو، وزارت صنعت و شماری دیگر از مسئولان ملی و استانی بود.  در این جلسه که در محل کمیسیون عمران و با حضور خامسی معاون وزیر نیرو، جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، غریب‌پور معاون وزیر صنعت و رئیس ایمیدرو ، نمایندگان شیراز، لارستان و فیروزآباد در مجلس، معاونین استاندار و مدیران شرکت آب منطقه‌ای و آبفا استان و سایر مسئولان ذی‌ربط برگزار شد، دو پروژه مهم « انتقال آب از دریا به شهرستانهای لامرد و مهر » و نیز « آبرسانی به بخش‌های علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بیرم » مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس با انتقاد از تعلل در طرح انتقال آب از دریا به جنوب فارس، به تاریخچه این پروژه اشاره کرد و گفت: در انتهای دوره قبلی نمایندگی اینجانب بالاخره تمام مجوزهای لازم اخذ و حتی مناقصه پروژه نیز برگزار شد، اما بعد از آن چندین‌سال کار متوقف گشت تا اینکه در اسفند ۹۷ کلنگ پروژه با حضور ۳ وزیر و با تبلیغات فراوان به زمین خورد، اما بعد از گذشت نزدیک به ۲ سال از این مراسم، حتی هنوز قرارداد این پروژه نیز در هاله‌ای از ابهام باقی مانده و کار متوقف است!
موسوی با انتقاد از پروپاگاندای رسانه‌ای و عدم اجرای پروژه، به اهمیت این طرح راهبردی در تأمین مصارف شرب و صنعت تأکید کرد و افزود: این پروژه قرار بوده با ظرفیت ۱۵ میلیون مترمکعب آب اجرا شود تا هم مصارف شرب در شهرستان‌های لامرد و مهر را از منبعی پایدار تأمین کرده و هم نیاز پروژه‌های بزرگ صنعتی بویژه در منطقه ویژه اقتصادی لامرد را پشتیبانی کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در بخش دیگری از این نشست با اشاره به مشکلات جدی مناطق علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بیرم که در رسانه‌ها به «غیزانیه فارس» مشهور شده است ، خواستار تعیین‌تکلیف هرچه سریعتر این پروژه و تسریع در آبرسانی به این مناطق محروم شد.

در ادامه این نشست اعضای حاضر در جلسه به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند و مقرر گشت پروژه انتقال آب از دریا به لامرد و مهر با جدیت دنبال شده و ایمیدرو و شرکت آبفا قرارداد خرید تضمینی با سرمایه‌گذار را امضاء کنند.

در خصوص پروژه آبرسانی به بخش‌های علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بیرم نیز مقرر شد  بجای اجرای پروژه خط دو  آب‌رسانی از سد سلمان که طرحی زمان‌بر و هزینه‌بر است، این مناطق از محل افزایش ظرفیت خط یک (که اکنون موجود است) منشعب شده و برای افزایش حجم آب خط یک نیز پروژه ترمیم و تأمین تجهیزات با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان اجرا گردد 

همچنین مقرر گشت اعتبار لازم جهت انجام مطالعات خط انشعاب از خط یک به مناطق یادشده تأمین گردد و پس از آن پیگیری لازم جهت صدور مجوز از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و آغاز عملیات اجرایی پروژه انجام گردد.

میلاد لارستان:ضمن تشکر از نماینده لامرد، مهر و لارستان، خنج، گراش و اوز در پیگیری آب بیرم و غیزانیه فارس، امیداوریم در خصوص انتقال آب دریا به لارستان نیز تمهیداتی اندیشیده شود. آیا نماینده مردم طرح و برنامه ای در این خصوص دارد؟!

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۹:۳۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین