پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۰ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اتخاذ راهکار کوتاه‌مدت و بلندمدت برای تامین آب شرب پایدار شهر بیرم در لارستان

  مدیر‌عامل شرکت آبفای فارس که به منظور بررسی دقیق وضعیت آب شرب بخش بیرم به جنوب فارس سفر کرده بود، گفت: تجهیز و برق‌رسانی به یک حلقه چاه جدید…

 

مدیر‌عامل شرکت آبفای فارس که به منظور بررسی دقیق وضعیت آب شرب بخش بیرم به جنوب فارس سفر کرده بود، گفت: تجهیز و برق‌رسانی به یک حلقه چاه جدید الحفر و کف‌شکنی یک حلقه چاه دیگر طی هفته های آتی، مشکل کوتاه مدت کم آبی بیرم را تا حدود زیادی مرتفع می‌کند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)،علی جان صادق که در پی افت ناگهانی سطح آب چاه‌های آب شرب شهر بیرم به شهرستان لارستان رفته بود، به اتفاق جمعی از مسئولان محلی ضمن بازدید میدانی از چاه‌ها و تأسیسات آبرسانی، از آغاز تجهیز و برق‌رسانی به یک حلقه چاه و کف شکنی یک حلقه چاه دیگر به منظور رفع مشکل کم آبی در این شهر خبر داد.

وی به تشریح برخی اقدامات میان مدت و بلند مدت شرکت آبفا فارس به منظور بهبود وضعیت آبرسانی به مردم در بخش بیرم پرداخت و اظهار داشت: طی مطالعات، بررسی‌ها و جلسات کارشناسی که طی سالیان اخیر در وزارت نیرو انجام شده ، اولویت های تأمین آب شرب جنوب استان فارس از جمله شهرستان لارستان و بخش‌های تابعه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

در همین راستا پروژه تأمین آب شرب از دریا یک راهکار بلند مدت به منظور تأمین آب شرب تعدادی از شهرها و روستاهای استان است که تأمین آب شرب بخش بیرم از این خط انتقال نیز در حال پیگیری است.

تأمین آب شرب مردم بخش بیرم از طریق آب شیرین کن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز به عنوان طرح بلند مدت در دست اقدام است و گزینه دیگر ارتقاء سامانه موجود خط انتقال آب لارستان از سد سلمان فارسی است که این گزینه نیز در حال پیگیری قرار دارد.

به گفته مدیر ارشد حوزه ی آب و فاضلاب استان فارس، ترمیم بخشی از خط انتقال آبرسانی لارستان و ارتقاء تصفیه خانه آب حضرت ابیطالب(ع) نیز در دستور کار است.

وی با بیان سابقه فعالیت‌های شرکت آبفای فارس در بخش بیرم، اضافه کرد: طی سالیان اخیر پروژه‌های قابل توجهی در حوزه ی تأمین آب شهر بیرم اجرا شده است که اخیرا نیز طرح کوتاه مدت عملیات حفر یک حلقه چاه به منظور تقویت آبرسانی به این شهر اتمام یافته و عملیات تجهیز آن در دستور کار است.

رئیس هیأت مدیره شرکت آبفای فارس تصریح کرد: علاوه بر این، کف شکنی یک حلقه چاه به اتمام رسیده است و یک حلقه چاه دیگر نیز در دستور کف شکنی قرار دارد.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس با تأکید بر اینکه در اسرع وقت عملیات برق رسانی و تجهیز چاه جدیدالحفر آغاز می شود و در کوتاهترین زمان ممکن در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت، خاطر نشان کرد: بهره برداری از این چاه ها در آینده ی نزدیک به میزان قابل توجهی مشکل کم آبی در بیرم را مرتفع خواهد نمود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین