سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 23

اعلام آمادگی شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی برای سرمایه گذاری در فارس

میلاد لارستان: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، با اشاره به اعلام آمادگی مجموعه هلدینگ انرژی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) برای سرمایه گذاری در حوزه…

میلاد لارستان: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، با اشاره به اعلام آمادگی مجموعه هلدینگ انرژی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی در سطح استان فارس گفت: به همین منظور جلسه ای با حضور این مجموعه و شرکت های برق منطقه ای فارس، آبفا استان و شهرداری شیراز تشکیل شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، يداله رحماني افزود: این مجموعه برنامه های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری  در حوزه انرژي دارد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري فارس ادامه داد: مدیران عامل برق منطقه ای فارس، آب منطقه اي فارس، آبفا استان و شهرداری شیراز باید تلاش کنند از این فرصت حداکثر استفاده به عمل آید.
رحماني افزود: در گام اول امروز جمع بندی کردیم که پنج پروژه را که دوستان می توانند در اولویت  اول در سطح استان در حوزه توليد برق سرمایه گذاری کنند در اختیار مجموعه شستا قرار دهند.

وی ادامه داد: پروژه اول شامل احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در ارسنجان است که از نیروگاههای بزرگ محسوب می شود و بنا شد درخواست مجموعه شستا برای سرمایه گذاری به شرکت برق منطقه ای فارس ارسال شود و هماهنگی های لازم برای بازدید و تحویل زمین و اقدامات بعدي انجام گیرد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري فارس گفت: دو پروژه ۲۵ مگاواتی  نيروگاههاي برق مقياس كوچك( CHP) هم مورد توافق قرار گرفت و بنا شد که مكان يابي آنها قطعي شود  و مقرر گردید که تفاهم نامه آن نیز منعقد  و انشاالله به زودي عمليات اجرايي آن شروع گردد.

رحماني افزود: دو پروژه ۱۰ مگاواتی انرژی های نو هم مورد توافق قرار گرفت که مقرر شد مجموعه شستا پیشنهادات خود را با اولویت شهرستان های جنوبی و گرمسيري استان که زمینه برای اجرای چنین پروژه هایی فراهم است ظرف یک هفته ارائه کند تا مسوولان برق منطقه ای با همکاری دفتر اقتصادی استانداری و دستگاههای اجرایی ذیربط از جمله منابع طبیعی، زمین مورد نیاز هر کدام از این پروژه ها که حدود ۲۵ هکتار است را مشخص و تحویل سرمایه گذار دهند و مراحل بعدي كار دنبال شود.

وی اظهار کرد: همچنین مقرر شد که هلدینگ انرژی شستا در خصوص سرمایه گذاری در مورد ساير نیروگاههای بزرگ (بيش از ۵۰۰ مگاوات) در استان نيزبر اساس اولويت هاي وزارت نيرو پيشنهاد لازم را ارائه كند تا انشاالله براساس اولويت ارائه شده مقدمات اجراي طرح فراهم گردد.

رحماني افزود: پروژه های دیگری که در این جلسه در حوزه آبفای فارس مورد توافق و بررسی قرار گرفت شامل پروژه های احداث تصفیه خانه فاضلاب و شبکه جمع آوری فاضلاب و همچنین تولید برق در مسیر خطوط انتقال آب یا پسابها با عنوان هیدروپاورها بود.

وی اضافه کرد: در خصوص پروژه های تصفیه خانه ها و شبکه های جمع آوری هم مقرر شد شرکت آبفای فارس در اسراع وقت پروژه هایی که پساب خروجی آنها در حال حاضر دارای مشتری عمده می باشد را به سرمایه گذار معرفی کند تا سرمایه گذار نیز ظرف دو هفته بررسی و مطالعات خود را انجام دهد و پس از دو هفته نسبت به انعقاد قرارداد و تفاهم نامه بین آبفای فارس و مجموعه هلدینگ انرژی شستا اقدام شود

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري فارس تصریح کرد: در خصوص پروژه های هیدروپاورها نیز مقرر شد که اطلاعات مورد نیاز سرمایه گذار ظرف یک هفته آتی در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد و پس از دو هفته بررسی، مراحل انعقاد قرارداد و تفاهم نامه عملیاتی شود.

رحماني گفت: در بحث پروژه های شهرداری شيراز هم مقرر شد بسته های سرمایه گذاری که در ارتباط با احداث نیروگاههای بیوگاز با اولویت سایت برم شور، همچنین تامین برق تونل های کوهسار مهدی و فضیلت که زیرساخت های آنها فراهم است و تامین برق پارک ۵۸۰ هکتاری دراک شیراز در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد تا پس از بررسی و توافق نسبت به اجرایی شدن آنها اقدام شود.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد در خصوص احداث ساختمان های موسوم به ساختمان های سبز، حداکثر ظرف یک هفته شهرداری شیراز پیشنهادات خود را به سرمایه گذار ارائه دهد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري فارس اظهار کرد: به منظور استفاده حداکثری از فرصت پیش آمده، مقرر شد که یک جلسه به منظور پیگیری موضوع ظرف یک ماه آینده تشکیل شود و همه دستگاههای اجرایی که در جلسه امروز حضور داشتند به گونه ای پیگیری های خود را انجام دهند تا آن جلسه عملا وارد فاز اجرای این پروژه ها توسط مجموعه هلدینگ شستا شویم.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین