پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۶ب.ظ
::آخرین مطلب 56 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

سایه سنگین و سهمگین دلالان بر محصولات جالیزی گراش

سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: یکی از مشکلات و چالش های اصلی کشاورزان این منطقه دلالان و واسطه ها هستند که سایه سنگین و مخرب آنان بر محصولات…

سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: یکی از مشکلات و چالش های اصلی کشاورزان این منطقه دلالان و واسطه ها هستند که سایه سنگین و مخرب آنان بر محصولات جالیزی هم مشهود است.

به گزارش میلاد لارستان، حسن مرادی، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افراد سودجو محصول را با قیمت پایین و ناچیز از کشاورز می خرند و با قیمتی چند برابر در بازار و میدان های میوه و تره بار استان فارس و کشور می فروشند.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای اصلی برای کوتاه کردن دست دلالان و همچنین جلوگیری از زیان کشاورزان راه اندازی جایگاه های عرضه محصولات باغی و کشاورزی در شهرستان گراش است که در این زمینه اقدامات لازم انجام شده است.

مرادی گفت: تاکنون با هماهنگی فرمانداری، سپاه و سایر دستگاه های متولی و برای حذف واسطه گران پنج جایگاه عرضه محصولات برای کشاورزان گراشی پیش بینی شده است.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان گراش همچنین اعلام کرد: بیش از ۱۷ هزار تن انواع محصولات جالیزی و پاییزه از جمله بادمجان، گوجه، شاه پسند و هندوانه از زمین های کشاورزی این شهرستان برداشت شد.

وی ادامه داد: میزان سطح زیر کشت محصولات صیفی و جالیزی در گراش حدود یک هزار و ۷۰۰ هکتار است.

مرادی بیان کرد: سالانه افزون بر ۵۳ هزار تن انواع محصولات جالیزی در شهرستان گراش و در فصول مختلف سال برداشت می شود که نقش مهمی در تعادل بخشی بین عرضه و تقاضا و جلوگیری از افزایش قیمت های محصولات دارد.

شهرستان گراش دارای حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی اعم از دیم و آبی است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین