جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۰ق.ظ
::آخرین مطلب 11 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

حمام تاریخی شهر خور مرمت می شود

حمام تاریخیِ «خور» به همت شورا و شهرداری این شهر به‌زودی مرمت می‌شود. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شهرداری خور، یکشنبه ٣٠ آذر ٩٩ شهردار و…

حمام تاریخیِ «خور» به همت شورا و شهرداری این شهر به‌زودی مرمت می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شهرداری خور، یکشنبه ٣٠ آذر ٩٩ شهردار و اعضای شورای اسلامی از حمام تاریخی خور بازدید کردند.

در این بازدید که به درخواست هیأت امنای انجمن میراث فرهنگی خور صورت گرفت، مهدی حلیمی شهردار، یونس قانع رئیس شورا، غلامحسین صالحی و سعید صحت اعضای شورای اسلامی حضور داشتند که ابتدا میرحسین کامیاب رئیس هیأت امنای انجمن میراث فرهنگی به ارائه گزارشی از سابقه تاریخی این حمام پرداخت و ضرورت بهسازی حمام با توجه به آسیب های وارد آمده به آن را متذکر شد.

پس از این توضیحات، شهردار و شورای اسلامی با اطلاع از موارد ذکر شده، در جذب و تخصیص اعتبار به میزان ۵٠٠ میلیون ریال برای مرمت سقف حمام قول مساعد دادند.

شهردار افزود: با توجه به اینکه علت اصلی ریزش تدریجی دیواره و سقف حمام، فرسودگی پشت بام حمام می‌باشد که قبل هر گونه تعمیر داخلی لازم است که مراحل ترمیم سقف انجام شود، در همین راستا خواستار مرمت هرچه سریعتر سقف حمام هستیم.

گفتنی است حمام خور یکی از آثار ملی ایران می‌باشد که قدمت آن مربوط به دوره قاجاریه بوده و در مجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شده است.

در پایان شهردار از زحمات کلیه دست اندرکاران انجمن میراث فرهنگی شهر خور تشکر و قدردانی کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین