پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۶ق.ظ
::آخرین مطلب 14 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 30

برگزاری مجالس فاطمیه نباید مورد غفلت قرار بگیرد

انتظار می‌رود اگرچه به دلیل شیوع کرونا و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، برگزاری مجالس فاطمیه همانند سال‌های گذشته ممکن نیست، اما تجلیل این ایام نباید مورد کم‌ترین غفلت قرار گیرد….

انتظار می‌رود اگرچه به دلیل شیوع کرونا و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، برگزاری مجالس فاطمیه همانند سال‌های گذشته ممکن نیست، اما تجلیل این ایام نباید مورد کم‌ترین غفلت قرار گیرد.

به گزارش میلاد لارستان، ایام فاطمیه میراث گرانسنگ ائمۀ اهل بیت(ع) است که همواره تلاش داشتند یاد مادر بزرگوار خود و مظلومیتش را در خاطره‌ها زنده نگه دارند.

ارادتمندان و دلباختگان صدیقۀ شهیده هر جا که باشند،‌ مراسم ایام فاطمیه را باشکوه و عظمت برگزار می‌کنند و بی‌شک در بحرانی ترین اوضاع چه کرونایی و غیر آن از این سنت حسنه و راه و رسم الهی هرگز عدول نخواهند کرد.

ازاین رو انتظار می‌رود اگرچه به دلیل شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، برگزاری مجالس فاطمیه همانند سال‌های گذشته ممکن نبوده، اما تجلیل این ایام نباید مورد کمترین غفلت قرار گیرد و لازم است که از همه راه‌های ممکن برای تعظیم شعائر فاطمی استفاده کرد.

اقامه روضه‌های خانگی و استفاده از فضای مجازی می‌تواند پیشنهادات برای بزرگداشت ایام فاطمیه باشد.

به این نکته نیز باید توجه شود که ایام فاطمیه اول در شکوه و عظمت خود نباید کمتر از ایام فاطمیه دوم باشد که بحمدالله هر ساله پر رونق و باشکوه برگزار می‌شود.

در این پیام تصریح شده است: از خطبای متعهد و بزرگوار این مجالس هم انتظار می‌رود با سخنرانی‌های پربار و مؤثر پیروان اهل بیت به ویژه جوانان عزیز را با مبانی اعتقادی و مسائل تربیتی بیش از پیش آشنا کنند و ابعاد گوناگون سیره پرافتخار بانوی مکرم اسلام خاصه ایثار و فداکاری آن شخصیت بی بدیل در راه ولایت و اسلام اصیل را به مخاطبان خود گوشزد کنند.

بسیاری از مردم از اوضاع نابسامان اقتصادی و معیشتی در رنج و محنت به سر می‌برند، از این رو بر کسانی که تمکن مالی دارند،‌ ضروری است که با تأسی به اهل بیت عصمت و طهارت به فریاد خانواده‌های نیازمند خود برسند و گوشه ای از دردهای بی‌شمار آنان را درمان کنند که بی شک مورد توجه عنایات ام الائمه صدیقه شهیده فاطمۀ اطهر(س) قرار خواهد گرفت.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۹:۲۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین