چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 37 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

اجرای 2 طرح آبخیزداری در «کاریان» و «تنگ قلات» لارستان

به منظور حفاظت از منابع آب و خاک و کنترل سیلاب عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز روستاهای کاریان و عمادشهر لارستان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا می شود….

به منظور حفاظت از منابع آب و خاک و کنترل سیلاب عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز روستاهای کاریان و عمادشهر لارستان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا می شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان، با اشاره به تامين اعتبار مورد نیاز اجرای طرح آبخیزداری، گفت: با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرای اين دوطرح آبخيزداری تامین و هزینه می شود.

او، با تاکید بر اجرای این طرح ها طی مدت ۵ ماه بیان کرد: کنترل سیلاب ، حفظ منابع آب و خاک ، تقویت سفره های آب زیرزمینی و چاه های پایین دست ، تقویت منابع آب کشاورزان و در نتیجه بهبود معیشت بهره برداران از جمله مزایای اجرای طرح های آبخیزداری است.

رضایی، در تشريح جزييات اجرای طرح های آبخیزداری بند خاکی همگن و کنترل سیلاب و آبخوانداری در حوضه آبریز روستای كاريان تصریح کرد: این طرح با مساحت حوضه آبریز ۹ هزار و ۴۰۰ هکتار، حجم عملیات خاکریزی ۱۸۴ هزار مترمکعب و حجم عملیات بنایی سنگ و سیمان ، چهار هزار متر مکعب و با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بزودی اجرا می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان، در خصوص عملیات آبخیزداری تنگ قلات عمادشهر ادامه داد : سد خاکی تنگ قلات عمادشهر نيز با مساحت حوزه ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار ، طول بند خاکی ۲۰۶ متر از نوع همگن و حجم آبگیری ۷۰۰ هزار مترمکعب ، ارتفاع بند خاکی ۱۱ متر ، حجم عملیات سنگ و سیمان ۴ هزار و ۱۰۰ متر مکعب، حجم عملیات خاکریزی ۱۲۴ هزار مترمکعب با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تحویل شرکت پیمانکار داده شده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۹:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین