پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

آئین تکریم و معارفه دادستان‌های لارستان

طی آئینی مراسم تکریم و معارفه دادستان‌های لارستان در سالن شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان، طی آئینی با حضور مسوولان، نیروهای نظامی و انتظامی،…

طی آئینی مراسم تکریم و معارفه دادستان‌های لارستان در سالن شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان، طی آئینی با حضور مسوولان، نیروهای نظامی و انتظامی، مراسم تکریم و معارفه دادستان‌های لارستان در سالن شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد.

در این مراسم معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان و گرامیداشت ایام شهادت سردار سلیمانی، اظهار داشت: آقای رنجبر دادستان سابق لارستان نیروی جوان و تأثیرگذاری در در امور امنیتی و قضایی بود.

جلیل حسنی با بیان اینکه قوه قضاییه کشور در بحث استفاده از نیروهای جوان بسیار خوب عمل کرده و در این مدت در فعالیت های میدانی و کارهای قضایی بسیار مفید عمل کرده است، افزود: واقعا آدم می‌لرزد وقت با یک امضا ممکن است اشتباهی رخ دهد و حتی خانواده ای بی سرپرست شود یا از دارایی هایش محروم شود.

وی با اشاره به اینکه بدلیل ساز و کارهایی که قوه قضاییه ایجاد نموده تمایل به این اتفاقات به سمت صفر در جریان است، تصریح کرد: از طرفی اگر با یک امضا حق خانواده ای گرفته شود اجر بالایی کسب خواهد شد.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه از قضات لارستان به دلیل دفاع از حقوق عامه و مردم تقدیر و تشکر می کنم،خاطر نشان کرد: حوزه دفاع از حق، مظلوم و برخورد با متخلفین یک حوزه ثابت است اما در کنار این از وظایف دادستانی آگاهی رسانی به جامعه در حوزه اجتماعی و اشرافیت بر حوزه قضایی خواهد بود و باید این موضوعات را در برخورد با مردم لحاظ کنیم.

این مسوول با تأکید بر اینکه وضعیت فرهنگی شهرستان ها با یکدیگر متفاوت است و باید وضعیت فرهنگی شهرستان را در زمان اعلام حکم قضایی در نظر گرفته شود، ادامه داد: جهت گیری فرهنگی و اجتماعی در اولویت برنامه های شورای تامین لارستان بوده است و سعی شده قبل از اینکه موارد جنبه امنیتی به خود بگیرد همه مسئولین با تلاش خود وارد شوند و اجازه ندهند که مسائل امنیتی به وجود آید.

در ادامه امام جمعه لارستان نیز در سخنانی با بیان اینکه این سوال برای همه ما بوجود آمده است که چه شد مردم کشور برای شهید بزرگوار شهید سلیمانی چنین حماسه ای را خلق کردند، گفت: این اتفاق یک اتفاق الهی بود و خداوند به دلهای مردم نظر کرد و دلها دچار یک انقلاب شد و این اتفاق بزرگ به وقوع پیوست.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی‌خرم  با اشاره به اینکه قاعده ای در قرآن خداوند فرموده است که هر کس دارای ایمان به خداوند باشد و باور داشته باشد که هر اتفاقی بنا به مصلحت الهی رخ می دهد می تواند به مقامی همچون شهید سلیمانی دست پیدا کند، افزود: ایمان برای شخص با ایمان امنیت ایجاد می‌کند و افراد خود را در یک دژ مستحکم قرار می دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه ایمان زمانی ارزشمند است که عمل صالح در کنار آن صورت بگیرد، ادامه داد: افرادی در گذشته بودند که معتقد بودند که ایمان برای رستگاری کافی است اما قرآن این اتفاق را رد می کند و اگر این دو شرط ایمان و عمل صالح باشد خداوند انسان را نه تنها محبوب دلها قرار می دهد بلکه این محبت ابراز هم خواهد شد.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تعبیر مکتب حاج قاسم را بیان فرمودند که در واقع همین بحث ایمان همراه با عمل صالح است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه از زمانی که آقای رنجبر بعنوان دادستانی لارستان انتخاب شدند کارهای بسیار خوبی را در صورت گرفت، عنوان کرد: طی گزارشی که به من اعلام کردند در زمینه کارچاق کردن و انجام کارهای سفارشی در لارستان به مرز صفر رسیده ایم.

امام جمعه لارستان از صراحت و تلاش های آقای رنجبر در لارستان در بحث مبارزه با فساد و جرائم تشکر کرده و برای وی در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت می کنم.

در ادامه معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس با گرامیداشت یاد و خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه برپایی عدالت وظیفه همه آحاد جامعه است و این وظیفه به طور خاص به دستگاه عدلیه واگذار شده است، گفت: سخت‌کوشی، تلاش و پیگیر امور بودن را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم و از سهل‌انگاری و غفلت پرهیز شود.

کوروش زارعی قضاوت را از امور مهم زندگی بشری برشمرد و افزود: کوچکترین تعلل و فوت وقت ممکن است بزرگترین خسارات را در پی داشته باشد پس می‌بایست با سرعت و دقت مسائل را پیگیری کرد.

وی بر لزوم توجه به محرومین و مستضعفان تأکید کرد، ادامه داد: پیگیری پرونده‌های قدیمی از دستورات اکید رئیس دستگاه قضاست که باید در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس با تأکید بر مقابله قاطع با جرائم خشن، مجرمین خطرناک، اراذل و اوباش، مفسدین اقتصادی و غیره، تصریح کرد: توجه به امور مربوط به پیشگیری از وقوع جرم از وطائف مهم دادستانی به شمار می‌رود.

این مسئول دستگاه قضا در استان فارس با اشاره به اینکه می‌بایست به امور زندانیان توجه ویژه شود و نظارت بر زندان و امور زندانیان از وظائف دادستان محسوب می شود، عنوان کرد: به طور مستمر می‌بایست احوال زندانیان مورد رصد قرار گیرد و اگر کسی تقاضای بحق و روزنه‌ای قانونی دارد، در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان و حل مشکلات خانواده آنها تلاش شود.

زارعی نظارت تؤام با تعامل بر عملکرد ضابطین عام و خاص دستگاه قضائی را نیز در زمره وظائف دادستان برشمرد و یادآور شد: خوشبختانه نیروهای پرتلاش و خدومی در سپاه، نیروی انتظامی و اطلاعات در لارستان وجود دارد.

وی بر لزوم تعامل و استفاده از ظرفیت روحانیون در حوزه قضائی لارستان تأکید کرد و افزود: امید می‌رود با شور و مشورت برای حل مشکلات گام برداشت.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس با تأکید بر تحقق شعار جهش تولید و رونق واحدهای تولیدی، عنوان کرد: حل معضلات اقتصادی از دغدغه‌های همه مسئولان نظام اسلامی است چراکه رونق اقتصادی و ایجاد شغل موجب کاهش جرم و مفاسد می‌شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تحقق همه موارد فوق، اجرای عدالت در جامعه را در پی داشته باشد و برای همه آحاد جامعه ملموس باشد.

در ادامه ابوذر رنجبر دادستان سابق لارستان با بیان اینکه حدود ۷ سال در خدمت مردم عزیز و گرانقدر لارستان بوده ایم، گفت: هر چیزی در دستگاه قضا باید بر پایه عدالت باشد و با عدالت نیز تفسیر شود.

وی با یادآوری روایتی از امیرالمومنین حضرت علی(ع) درباره عدالت، افزود: عدالت آن است که کارها در جای خود قرار بگیرد و حق به حق دار برسد. تعریف عدالت با تمرین و تکرار حاصل می‌شود و به مرور ملکه ذهن خواهد شد.

رنجبر با اشاره به اینکه قاضی نیازمند اقتدار در جهت گرفتن حق است، تصریح کرد: باید قاضی چنان محکم باشد که نتواند کسی در او نفوذ کند.

دادستان سابق لارستان با تأکید بر اینکه قاضی نباید نسبت به موضوعات موجود و وظایف خود منفعل باشد، عنوان کرد: برخی موضوعات هست که پیگیری آنها به ایجاد پرونده نمی انجامد بلکه باید خود قاضی آن را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه سعی بنده این بوده که حقیقتا مستقل باشم و احدی نتواند در من نفوذ کند، خاطر نشان کرد: سالیان درازی در خدمت مردم گرامی لارستان بوده ام، تمامی حواشی که ناشی از این عدم نفوذ و استقلال بوده است را به جان خریده ایم، کار خود را برای خدا باید انجام داده و باید حق مظلوم را از هر کسی باید گرفت.

دادستان سابق لارستان با اشاره به اینکه بنای ما این نباشد که با افرادی برخورد کنیم که از سر ناچاری به کار خلافی روی آورده اند چرا که این افراد خود بخود در تور قانون گیر خواهند کرد، افزود: هنر آن است اشخاصی را که میخواهند از تور قانون فرار کنند و جرائمی همچون نفوذ در بیت المال یا نفوذ در حکومت دارند  در تور قانون انداخت.

رنجبر با بیان اینکه سعی کردیم تا حرف همه را بشنویم و در رفع مشکلات آنها قدم برداریم، گفت: به بزرگی یا کوچکی پرونده هم نگاه نکردیم زیرا شاید مورد کوچک برای ما یک مورد بزرگ برای صاحبش تلقی شود.

وی با تأکید بر اینکه سعی ما این بوده است که در سریعترین وقت نسبت به کشف جرم و حکم اقدام کنیم، تصریح کرد: تلاش کردیم با هم افزایی با مسئولین لارستان و استان نسبت به ایجاد امنیت اقدام کنیم و اتفاقات خوبی هم شاهد بودیم.

دادستان سابق لارستان با اشاره به اینکه من قرار است از این شهرستان بروم اما یاد لارستان همواره در ذهن من خواهد ماند، ادامه داد: از مردم لارستان هم که همواره به من لطف داشته اند و جز خوبی از آنها ندیدم طلب بخشش می کنم.

رنجبر با بیان اینکه ما به لار تعصب خواهیم داشت و در واقع این شهر را شهر دوم خود می دانیم، اضافه کرد: سعی کردیم اگر جایی می شود به منافع جمعی لارستان کمکی کرد آن را صورت دهیم.

همچنین در این مراسم رئیس دادگاه لارستان با اشاره به اینکه اقدام در چارچوب ایجاد و حفظ امنیت از ضعیفترین تا قویترین آن یک کار جهادی نیاز دارد و لازم است که هر کس بنام انسان در این مجموعه امنیتی قرار میگیرد فقط خودش را نبیند، گفت: شخصیت سردار سلیمانی یک الگوی بسیار خوب برای مسئولین مخصوصا افراد امنیتی در بحث تناسب شخصیت و رفتار و بیان است.

مرتضوی با بیان اینکه سردار سلیمانی در برخورد با فرزند یک شهید مهربانانه عمل می‌کرد، در مقابل دستور ولی امر مسلمین خود را سرباز جان بر کف معرفی می نمود و در مقابل استکبار جهانی خود را یک مجاهد معرفی می کرد، افزود: این تناسب ها را نه در سطح شهید سلیمانی اما در درجه پایین تر ما باید رعایت کرده و به آن توجه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه دادستان شخصی است که جبهه مقدم مبارزه با ظلم و جنایت را کنترل می کند، تصریح کرد: در واقع کسی که در جبهه مقدم قرار دارد سخت ترین کار قضایی را در مبارزه از فساد بر عهده دارد که آقای رنجبر بسیار در این موارد خوب و با تلاش کار کردند و با وجود ایشان در دادگاه دغدغه ای نداشتیم.

در ادامه رسول ابراهیمی دادستان جدید لارستان نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به اینکه دادستانی دارای وظایف و تکالیف زیادی در عرصه های مختلف است، گفت: دادستانی در عرصه هایی همچون اقتصادی، پیشگیری از وقوع جرم، پیگیری امور مهجورین و افراد بی سرپرست، تعقیب مجرمین و کشف جرائم و اجرای احکام فعال است که این امور جز با همکاری و همیاری و تعامل دستگاه ها با مجموعه قضایی لارستان پیشرفت نخواهد کرد.

به گزارش میلاد لارستان، در این مراسم، رسول ابراهیمی به عنوان دادستان جدید لارستان معرفی و از تلاشهای «ابوذر رنجبر» دادستان سابق لارستان تجلیل شد.

ابراهیمی پیش از این دادستان نیریز بود و اصالتا اهل زرین‌دشت است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۴:۴۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین