شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

مراسم بزرگداشت سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی در جویم

مراسم بزرگداشت سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش در جویم برگزار شد. به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان از جویم، مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت حاج قاسم…

مراسم بزرگداشت سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش در جویم برگزار شد.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان از جویم، مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی  به همت حوزه های مقاومت بسیج سپاه جویم، بخشداری و دادگاه عمومی بخش و با همکاری هیئت مذهبی منتظران مهدی(عج) و با حضور  فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان و جمعی از مسئولین ادارات بخش، روحانیون، فرماندهان بسیج و بسیجیان در جوار قبور مطهر شهدای گمنام(بوستان صبا) شهر جویم برگزار شد.

داود شفیعی بخشدار جویم در این مراسم در سخنانی ضمن  تسلیت سالروز شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش و همچنین درگذشت آیت اله مصباح یزدی به ویژگی های ارزنده شهید سلیمانی پرداخت.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی از زمان مسئولیت در سپاه قدس تا لحظه شهادتش سالهای سال در عرصه  مقاومت حضور داشت و بنابر وظیفه دینی و الهی خود که همان دفاع از اسلام و مسلمانان بود در جغرافیایی غیر از ایران به شهادت رسید، افزود: سردار سلیمانی در بحث مهرورزی علاقه خاصی به شهدا و فرزندان شهدا داشت و این نشانه انسان کامل بودن آن بزرگوار را می رساند که در آخر نیز پاداشی به نام شهادت نصیبش شد و ما امروز گرچه دلتنگ او هستیم  اما می دانیم که راه حق رفته و فرزندان ایران اسلامی نیز باید راهش را ادامه دهند.

بخشدار جویم ویژگی دیگر شهید سلیمانی را ولایتمداری و ولایت پذیری دانست و ادامه داد: امروز همه ما باید آن را الگوی خود قرار دهیم و در وصیت نامه اش نیز از کلماتی استفاده کرده که نشان می دهد به درجه ای از عرفان رسیده بود.

در ادامه عیسی افسری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان نیز ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی، ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه بصیرت و همچنین قدردانی از برگزارکنندگان این بزرگداشت بیان داشت: مردم در ۹ دی سال ۸۸ گل کاشتند هرچند فتنه ها همچنان ادامه دارد و امروز دشمن از طریق فضای مجازی-حقیقی و تریبون می خواهد جوانان ما را به سمت و سوی خود بکشاند اما ما باید بیدار و آگاه باشیم.

وی افزود: دشمنی با ایرانی جماعت مربوط به اسلام و انقلاب نیست وهرجا پیشرفت و استقلالی وجود داشته باشد دشمن نفوذ می کند.

فرمانده سپاه لارستان با بیان اینکه امروز مردم مشکلات اقتصادی(بیکاری-مسکن-ازدواج) دارند، اضافه کرد: مسئولین نباید شب و روز بشناسند، مسئول مورد سوال است و هرکدام باید یک سلیمانی باشند، بایستی اشتغال ایجاد کنند و بنابر وظیفه در حد و اندازه و مکتب خود هرآنچه در توان دارند بکار گیرند تا مشکلات مردم به ویژه جوانان رفع گردد.

افسری با اشاره به اینکه با شعار دادن کار درست نخواهد شد، اگر مدام بگوییم فلان کار نمی شود و تلاش فایده ای ندارد به درماندگی خودآموخته که بحث مهمی در روانشناسی است می رسیم و این برای کشور سم محسوب می شود، تصریح کرد: من به مردم خوب این منطقه قول می دهم که هرچه نفس دارم و طبق وظیفه ام  انجام دهم.

وی با تأکید بر اینکه برنامه های اقتصاد مقاومتی، بسیج سازندگی و جهش تولید، اولویت کار ماست، خاطر نشان کرد: اگر حرف بزنیم و عمل نکنیم هیچ فایده ای ندارد، نباید ناامید شد و همانگونه که می دانیم کشور ما در بحران اقتصادی و به ویژه بحث ویروس کرونا فعالیت و پیشرفت های خوبی از جمله: تولید ماسک-دستگاه های اکسیژن و حتی واکسن کرونا داشته که از نظر تولید علم در رتبه ۱۶ و ۱۷  می باشیم و امیدواریم از گردنه مشکلات اقتصادی نیز عبور کنیم و به موفقیت برسیم.

بنا بر این گزارش، گلباران قبور مطهر شهدای گمنام، مداحی، بازدید فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان از مرکز نیکوکاری امام رضا(ع) و دیدار با فرماندهان پایگاه ها شوراهای حوزه های مقاومت بسیج و جوانان نخبه  و مخترع بسیجی، کانون بسیج فرهنگیان بخش جویم و جلسه اداری و هم اندیشی با فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج جهت رفع مشکلات بسیجیان، محرومیت زدایی و برطرف نمودن موانع اجرای طرح های اعتلای بسیج  از دیگر برنامه هایی بود که در حاشیه این آیین بزرگداشت صورت گرفت.

خبرنگار: آرزو جهان پیما-جویم

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۵:۴۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین