چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۲ق.ظ
::آخرین مطلب 13 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

30 درصد تعاونی‌های لارستان در زمینه مسکن فعالیت می‌کنند

معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان با بیان اینکه از مجموع تعاونی های فعال در لارستان، ۲۰ درصد در بخش خدمات، ۳۰ درصد در زمینه…

معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان با بیان اینکه از مجموع تعاونی های فعال در لارستان، ۲۰ درصد در بخش خدمات، ۳۰ درصد در زمینه مسکن، ۲۰ درصد در ابعاد کشاورزی، ۱۵ درصد در زمره تولیدی، ۱۰ درصد در بخش مصرف و ۵ درصد در زمینه اعتبارفعالیت دارند، گفت: اعضای تعاونی‌ها را تمامی افراد ساکن و بومی لارستان با سن بالای ۱۸ سال تشکیل می‌دهند.

عبدالمهدی قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه موضوع اساسنامه فعالیت تعاونی‌های توسعه و عمران انجام فعالیت های عمران و آبادی شهرها و روستاهای حوزه فعالیت و سرمایه گذاری مالکیت و مدیریت در فعالیتها و بنگاه‌های اقتصادی مربوطه است، اظهار داشت: ایجاد و اداره واحدهای اقتصادی، تولیدی، توزیعی و خدماتی که مرتبط با تحقق اهداف تعاونی است، می تواند از دیگر شاخصه‌های فعالیت تعاونی‌های توسعه و عمران باشد.

وی خرید سهام بنگاه‌های دولتی مستقر در شهرستان حوزه فعالیت از طریق مذاکره و مدیریت آنها و همچنین سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه لارستان از جمله به صورت شرکت مادر تخصصی یا تشکیل شرکت های اقماری در صورت تصویب مجمع عمومی عادی از دیگر زمینه‌های فعالیت تعاونی‌های توسعه و عمران برشمرد و افزود: تملک اراضی واقع در بافت های فرسوده شهری و روستایی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری از طریق پرداخت حقوق دولتی و استفاده از تسهیلات نیز می‌تواند در زمره فعالیت‌های این نوع تعاونی قرار بگیرد.

معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه استفاده و بهره برداری از فعالیت‌ها، طرح ها، زمین‌ها و املاک قابل واگذاری دولت در بخش‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی لارستان می‌تواند زمینه فعالیت تعاونی‌های توسعه و عمران باشد، تصریح کرد: مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی با اولویت تعاونی‌ها، انجام هرگونه معاملات از قبیل خرید و فروش اجاره و نظایر آن و تملک اراضی اموال منقول و غیر منقول و تأمین نیازمندی‌های خود به طریق مقتضی و مقرون به صرفه در جهت اهداف تعاونی، خرید اوراق بهادار برای مدیریت منابع تعاونی و غیره نیز از دیگر قابلیت‌های تعاونی‌های توسعه و عمران است.

این مسوول هدف از تشکیل تعاونی توسعه و عمران را تسریع در رشد و توسعه شهرستان‌ها جهت هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی، بسترسازی برای ورود به بخش‌های تعاونی و خصوصاُ فعالیتهای اقتصادی و انجام طرح هایی که به دلیل افزونه‌زا بودن آن امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد، دانست و ادامه داد: این تعاونی‌ها امکان تحقق سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را فراهم می‌کند.

وی درباره نحوه تشکیل تعاونی‌های توسعه و عمران، گفت: این تعاونی‌ها با حداقل نیم درصد جمعیت شهرستان و سرمایه ۲۰۰ میلیون تومانی تشکیل می شود که در لارستان حدود یکسال قبل این تعاونی تشکیل شده است.

رییس اداره تعاون لارستان با بیان اینکه از مجموع تعاونی های فعال در لارستان، ۲۰ درصد در بخش خدمات، ۳۰ درصد در زمینه مسکن، ۲۰ درصد در ابعاد کشاورزی، ۱۵ درصد در زمره تولیدی، ۱۰ درصد در بخش مصرف و ۵ درصد در زمینه اعتبارفعالیت دارند، خاطر نشان کرد: اعضای تعاونی‌ها را تمامی افراد ساکن و بومی لارستان با سن بالای ۱۸ سال تشکیل می‌دهند.

قاسمی با اشاره به اینکه تعاونی توسعه و عمران در لارستان با یک هزار نفر عضو تشکیل شده است، عنوان کرد: اعضای هیات مدیره عموما افراد جوان و تحصیل کرده هستند که طی تشریفات قانونی انتحاب شده اند.

وی با بیان اینکه این تعاونی می تواند با تشکیل تعاونی‌های اقماری زیرمجموعه خود نقش مهمی در توسعه اشتغال لارستان به ویژه برای جوانان متخصص تحصیل کرده داشته باشد، تصریح کرد: این تعاونی می تواند نقش مهمی در توزیع متوازن ثروت و برقراری عدالت اجتماعی در سطح لارستان با توجه به تعداد اعضای آن ایفا کند.

رییس اداره تعاون لارستان اضافه کرد: از تمامی دستگاه‌های دولتی و نهادها و موسسات دولتی عمومی و غیر دولتی انتظار می‌رود با مشارکت دادن تعاونی توسعه و عمران لارستان در اجرای پروژه های مهم نقش موثری در تقویت تعاونی و تحقق اهداف تعاونی داشته باشند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۴:۱۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین