چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 12

پیشرفت 80 درصدی بندخاکی روستای شرفویه لارستان

بند خاکی شرفویه با ظرفیت ذخیره ۲ میلیون مترمکعبی آب، در حال حاضر ۸۰ در صد پیشرفت فیزیکی دارد و برای آن ۶۰ میلیارد ریال هزینه می شود. به گزارش…

بند خاکی شرفویه با ظرفیت ذخیره ۲ میلیون مترمکعبی آب، در حال حاضر ۸۰ در صد پیشرفت فیزیکی دارد و برای آن ۶۰ میلیارد ریال هزینه می شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ بندهای خاکی نقطه اتکا زمین برای مقابله با کم آبی شده اند، این بندها با استفاده از دیواره ها و سرریزهای بتنی و با هدف ذخیره آب و بهبود وضعیت بهره برداری از مراتع و تامین آب شرب روستائیان احداث می شوند تا از عنصر حیات زمین استفاده بهینه شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در بازدید از بند خاکی در حال احداث روستای شرفویه در سخنانی اظهار کرد: آب به عنوان اصلی ترین عنصر زمین برای حیات محسوب می شود و کم آبی از عمده ترین مشکلاتی است که کشاورزان و دامداران شهرستان با آن مواجه اند، اما با پیشرفت های حاصله در حوزه آبخیزداری روش های قابل اتکایی برای جلوگیری از هدر رفت آب ابداع شده که یکی از آن روش ها احداث بندهای خاکی است.

جلیل حسنی ادامه داد: روستای شرفویه یکی از روستاهای بخش بنارویه لارستان می باشد که جهاد کشاورزی لارستان با احداث بند خاکی در آن مشکل کم آبی ساکنین این روستا را تا حد بسیار زیادی رفع می کند.

وی هدف از اجرای این طرح را بهبود وضعیت آب های زیر زمینی، تغذیه ۵۰ حلقه چاه پایین دست، تقویت مراتع و جلوگیری از فرسایش خاک عنوان کرد.

حسنی تصریح کرد: این بند خاکی که طول دیواره آن ۴۰۰ متر و ارتفاع از کف ۱۷ متر است، با اعتباری حدود ۶۰ میلیارد ریال توسط جهاد کشاورزی لارستان در حال احداث بوده و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فرماندار ویژه لارستان بیان داشت: این بند خاکی با مساحت ۴۷ کیلومتر مربع، ظرفیت ذخیره ۲ میلیون مترمکعب آب را دارد.

در این بازدید همچنین احسان طاهری معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه لارستان، مهدی ظریف بخشدار بنارویه، مظفری رییس جهاد کشاورزی، جمعی از مسئولین شهرستان، دهیار و اعضای شورا روستا نیز حضور داشتند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۵:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین