جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۴ق.ظ
::آخرین مطلب 17 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
دبیر کانون خادمیاران رضوی لارستان در گفتگو با میلاد لارستان:

مردم منطقه با پرداخت 1.5 میلیون تومان هم مادام العمر زائر امام رضا(ع) شوند و هم در ساخت زائرسرا سهیم شوند

دبیر کانون خادمیاران رضوی لارستان  گفت: خیرین و مردم منطقه می توانند با مشارکت در ساخت زائر سرای سبحان رضوی علاوه بر همیاری  به اقشار کم برخوردار جهت زیارت حرم…

دبیر کانون خادمیاران رضوی لارستان  گفت: خیرین و مردم منطقه می توانند با مشارکت در ساخت زائر سرای سبحان رضوی علاوه بر همیاری  به اقشار کم برخوردار جهت زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) و اجر معنوی در این خصوص از مزایای  سالانه  استفاده از زائرسرا برای خود و اطافیانشان و به صورت مادام العمر نیز برخوردار گردند.

هادی جهانگیری در مصاحبه با میلاد لارستان در این خصوص اظهار داشت: زائر سرای سبحان رضوی با مشارکت آستان قدس رضوی،‌ استانداری فارس، خیرین و مردم استان فارس در ۱۱ طبقه در حال ساخت است و ‌مسئولیت اصلی این طرح به عهده آیت ا… دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و استاندار فارس بوده و دبیری این طرح نیز بر عهده جابر مهدیار مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس می باشد.

وی با بیان اینکه ایده اولیه طرح زائرسراهای ارزان قیمت به منظور کمک به اقشار کم برخوردار از سوی رهبری معظم انقلاب و در زمان خدمت آیت ا… رئیسی در تولیت آستان قدس رضوی به وی ابلاغ گردید اظهار داشت: اختیارات این طرح عام المنفعه  در شهرستان ها با ایجاد دبیرخانه جهت جمع آوری کمک های خیرین و سایر کمک های مردمی به امام جمعه شهرستان ها سپرده شده است.

جهانگیری افزود: بر همین اساس در لارستان نیز بنیاد زائر رضوی زیر نظر مستقیم حجت الاسلام والمسلمین موسوی خرم امام جمعه لارستان آغاز به کار کرده و دبیری آن نیز بر عهده اینجانب می باشد.

وی ادامه اظهار داشت: طبق نقشه ساختمانی،  زائر سرای سبحان رضوی در هر طبقه شامل ۶۵ تخت می باشد که با احتساب۲۰ روز جهت تعمیرات اساسی، در طول ۳۴۵ روز دیگر سال زیر نظر دبیرخانه هر شهرستان و یا کانون خادمیاران رضوی  پذیرای زائرین حرم مطهر رضوی خواهد بود.

دبیر بنیاد زائر رضوی در لارستان افزود: مطابق دستور العمل های ارسالی از سوی آستان قدس رضوی هر شهرستانی سریعتر در جذب کمک های خیرین و مردمی به منظور ساخت مکان زائر سرا اقدام نماید یک طبقه مجزا به آن شهرستان اختصاص خواهد یافت و بر همین اساس بخشی قبل توجهی از مردم منطقه با اولویت محرومین و افراد کم برخوردار ازکل مناطق لارستان  می توانند از خدمات این زائر سرا استفاده نمایند.

جهانگیری  اظهار داشت: در این طرح تمامی افراد شهرستان اعم از خیرین، سرمایه گذاران و مردم عادی و.. با پرداخت نذورات و خیرات خود می توانند در ساخت زائر سرا سهیم شده و بهره معنوی از کمک به محرومین و گسترش فرهنگ رضوی ببرند.

دبیر کانون خادمیاران رضوی لارستان گفت: اگر پرداختی هر فرد در راستای امر خیر کمک به زائر سرا حداقل ۱٫۵ میلیون تومان باشد، در کنار بهره معنوی ذکر شده  و به ازای پرداخت هر ۱٫۵ میلیون تومان یک کارت طلایی نیز به فرد خیر اهدا خواهد شد. بر این اساس هر شخص که این کارت را دریافت نماید  به مدت ۵ شب و ۴ روز در طول سال و بدون نوبت و تنها با پرداخت هزینه محدود ورودی به زائر سرا در هر نوبت می تواند از خدمات اسکان زائر سرای سبحان رضوی  به صورت مادام العمر بهره مند گردد.

جهانگیری افزود: با این اوصاف هر فرد می تواند در کنار کمک به ساخت زائر سرا در راستای خدمت به زوار رضوی، خود و اطرافیان  یا هر فردی که مدنظر باشد را از فیض زیارت ۴ روزه حضرت امام رضا(ع) به صورت مادام العمر نیز بهره مند سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نیت مردم و خیرین شهرستان در وهله اول کمک به ساخت زائر سرا در راستای خدمت به محرومین باشد گفت: اگر مردم زودتر در این اقدام خیرخواهانه مشارکت نمایند امکان تخصیص یک طبقه اختصاصی به لارستان وجود خواهد داشت.

  نمایی از ساختمان در حال ساخت زائر سرای سبحان رضوی

دبیر کانون خادمیاران رضوی لارستان  به موقعیت مکانی و فرآیند ساخت این مکان مذهبی نیز اشاره نموده و اظهار داشت: موقعیت مکانی این زائر سرا نیز در مشهد مقدس بین خیابان طبرسی و نواب بوده و تا حرم رضوی به صورت پیاده کمتر از ۱۰ دقیقه زمان طی خواهد شد. وی گفت: پس از خرید زمین، نقشه کشی و بتون ریزی و عایق بندی کف ساختمان انجام گرفته و آهن آلات و اقلام اولیه ساخت زائر سرا نیز خریداری گردیده و طبق زمان بندی ارائه شده پس از تامین اعتبار به امید خدا طی سه سال ساختمان آماده بهره برداری خواهد بود.

 جهانگیری گفت: از ابتدای بهمن ماه به ازای ثبت نام افراد و پرداخت هزینه تعهد دریافت کارت طلایی برای افراد ثبت نام شده از سوی بنیاد زائر سرای رضوی ارائه گردیده و فرم قولنامه دوطرفه با افراد مشارکت کننده نیز به امضا خواهد رسید. وی افزود: شماره حساب پرداختی نیز مربوط به بنیاد زائر سرای رضوی و زیر نظر آیت ا… دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و استاندار فارس و به دبیری جابر مهدیار مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس خواهد بود.

وی گفت: مکان های ثبت نام این طرح صبح ها  در دفتر بنیاد زائر سرای رضوی مستقر در فرمانداری ویژه لارستان از ساعت ۹ الی ۱۲ بوده و بعدظهر ها نیز از ساعت ۱۷ الی ۱۹ دفتر آژانس آسمان آبی به آدرس شهرجدید .جنب حوزه مقاومت شهداء  آماده دریافت مدارک و پاسخ به ابهامات و سوالات همشهریان خواهند بود.

دبیر بنیاد زائر رضوی در لارستان در پایان گفت: زمان ثبت نام طرح مذکور نیز از اول بهمن ماه بوده و همشهریان عزیز می توانند هرچه زودتر در این امر خیر و مشارکت در ساخت زائر سرای رضوی سهیم باشند.

میلاد لارستان: کمک به ساخت این مکان مذهبی در گام اول حرکت بسیار جالبی بوده و تمامی مردم منطقه می توانند در راستای تسریع در ساخت این مکان مذهبی و کمک به فرهنگ رضوی، لااقل بخشی از هدایای خود به زوج های جوان، قبول شدگان در کنکور و یا سایر هدایا برای دیگران را در قالب کارت طلایی ۱٫۵ میلیونی به افراد مدنظر اهدا نمایند که با این امر هم در اجر معنوی ساخت زائر سرا و هم در ثواب زیارت بارگاه امام رضا(ع) به صورت مادام العر سهیم خواهند بود و دریاف کنندگان این کارت نیز به صورت مادام العمر می توانند از خدمات زائر سرا استفاده نمایند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین