چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

صدور اسناد واحدهای مسکن مهر لارستان چگونه امکان‌پذیر است؟!

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک لارستان با اشاره به اینکه اسناد واحدهای مسکن مهر لارستان با توجه به اینکه مالکیت عرصه معمولا متعلق به مسکن و شهرسازی است، باید…

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک لارستان با اشاره به اینکه اسناد واحدهای مسکن مهر لارستان با توجه به اینکه مالکیت عرصه معمولا متعلق به مسکن و شهرسازی است، باید از طریق تفکیک عرصه و سپس تفکیک اعیان نسبت به صدور سند مالکیت اقدام کرد، گفت: در مجموع، مجتمع های آپارتمانی باید درخواست تفکیک از طریق مالکین رسمی پلاک به عمل آید.

شمس‌الدین اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه در حال حاضر لارستان دارای ۱۴ دفتر ثبت اسناد و املاک رسمی است که تعداد ۱۱ دفتر در شهر لار واقع شده است، اظهار داشت: سایر دفاتر در شهرهای خور، عمادشهر و اوز مستقر است.

وی با بیان اینکه در کنار این موارد بزودی دفترخانه ثبت اسناد رسمی شهر لطیفی نیز شروع به کار خواهد کرد، افزود: تعداد دفتر ثبت ازدواج و طلاق نیز در حال حاضر یک دفتر در شهر لار و یک دفتر در شهر اوز مشغول به ثبت ازدواج و طلاق هستند.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک لارستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۹ تاکنون تعداد ۷ هزار و ۹۰۰ جلد سند مالکیت صادر شده است، تصریح کرد: خدمات برون سپاری شده اداره ثبت اسناد و املاک شامل تهیه نقشه تفکیکی آپارتمان توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان، تهیه نقشه های تبدیلی اسناد دفترچه ای به تک برگ با ثبت نام در سامانه sanad.sabtfars.ir و ارجاع به نقشه برداران که دوره های تخصصی دیده اند می شود.

این مسئول با اذعان به اینکه کار جمع آوری اسناد انتقالی از دفاتر اسناد رسمی و تحویل و تسلیم اسناد صادره توسط اداره  پست شهرستان صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری به میزان بیش از ۱۷ میلیارد ریال مطالبات بانکهای خصوصی و میزان حدود ۴۵ میلیارد ریال مطالبات بانکهای دولتی از طریق اجرای اسناد رسمی لارستان وصل شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۴۷ شرکت ثبت شده است، ادامه داد: تعداد موسسات غیرتجاری ثبت شده نیز ۲۰ موسسه بوده است.

اسکندری با اشاره به اینکه از مجموع ۴۷ شرکت تعداد ۲۰ مورد آن شرکت تعاونی و ۲۷ شرکت تجاری بوده است، یادآور شد: در کنار این تعداد ۱۱ فقره کارت بازرگانی نیز توسط این اداره صادر و به متقاضیان تحویل داده شده است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک لارستان مجموع تعداد شرکت ها و موسسات  ثبت شده در لارستان را بالغ بر یک هزار و ۴۴۸ شرکت و ۲۶۶ موسسه اعلام کرد و افزود: همچنین در سال ۹۸ نیز توسط اداره ثبت اسناد و املاک لارستان تعداد ۲۵ فقره شرکت و ۱۸ فقره موسسه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه جانمائی اراضی منابع ملی در امسال حدود ۲۱۳ هزار هکتار تثبیت شده، عنوان کرد: لارستان جز ۳ شهرستان بر استان در تثبیت اراضی ملی محسوب می شود.

اسکندری با اشاره به اینکه اسناد واحدهای مسکن مهر لارستان با توجه به اینکه مالکیت عرصه معمولا متعلق به مسکن و شهرسازی است، باید از طریق تفکیک عرصه و سپس تفکیک اعیان نسبت به صدور سند مالکیت اقدام کرد، گفت: در مجموع، مجتمع های آپارتمانی باید درخواست تفکیک از طریق مالکین رسمی پلاک به عمل آید.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک لارستان راه ارتباط مردمی ما از طریق پرتال اداره کل ثبت اسناد و املاک استان فارس و همچنین جهت اجرای ثبت از طریق سایت EJRASSAA.IR   اعلام و اضافه کرد: علاوه بر این جهت ثبت درخواست و تعیین وقت و پیگیری مراحل انجام اقدامات صورت گرفته می توان از طریق سایت  SANAD.SABTFARS.IR اقدام کرد.

وی تصریح کرد: افرادی هم که می خواهند نسبت به ثبت شرکت و موسسه اقدام کنند می توانند از طریق سایت WWW.SSAA.IR کلیه مراحل و خدمات خود را صورت دهند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۵:۳۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “صدور اسناد واحدهای مسکن مهر لارستان چگونه امکان‌پذیر است؟!”

  1. کارمند ثبت اسناد لارستان ..... گفت:

    اینشاالله بزودی اداره ثبت اسناد واملاک در سهرستان اوز تاسیس میشود وکلیه کارها وپرونده های منطقه اوز وتوابع از اداره لارستان جدا میشود که با عث سبک تر شدن کارها در لار وبه نفع هر دو شهرستان است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین