شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۰ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

پاکسازی بخشی از مسیر جاده لار به بندرعباس و تنگ خور توسط طبیعت‌دوستان

به منظور حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، انجمن سبزاندیشان خور با همکاری تعدادی از همیاران و دوستداران طبیعت لارستان در حرکتی خودجوش اقدام به پاکسازی بخشی از مسیر جاده لار…

به منظور حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، انجمن سبزاندیشان خور با همکاری تعدادی از همیاران و دوستداران طبیعت لارستان در حرکتی خودجوش اقدام به پاکسازی بخشی از مسیر جاده لار به بندرعباس و تنگ خور کردند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، مسعود لادنی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان، با اشاره به همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان و اعضای انجمن سبزاندیشان خور، گفت: تعدادی از همیاران و دوستداران طبیعت لارستان در حرکتی خودجوش اقدام به پاکسازی بخشی از مسیر جاده لار به بندرعباس و تنگ خور کردند.

او، بیان کرد: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی تنها بر عهده یک سازمان یا یک نهاد خاص نیست و همه در مقابل مراقبت از این منابع ارزشمند خدادادی مسئول هستیم.

لادنی، تصریح کرد: مردم باید بر این موضوع واقف باشند که منابع طبیعی متعلق به خود آنها است و برای حفاظت از آن همه با هم باید تلاش کنند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان، با تاکید بر حفظ و نگهداشت عرصه‌های زیست محیطی ادامه داد: پاکسازی طبیعت از سوی گروه‌های مردمی یکی از راه‌های اشاعه فرهنگ توجه به محیط زیست است.

او، با بیان اینکه رها سازی زباله در طبیعت باعث آلودگی بصری برای انسان‌ها و به ویژه طبیعت دوستان می‌شود افزود: محیط زیست تنها متعلق به ما نیست و در واقع سرمایه‌ای بوده که متعلق به همه نسل ها است.

لادنی، با اشاره به برگزاری برنامه‌های مردم محور در اشاعه فرهنگ زیست محیطی اضافه کرد: هدف مهم در برگزاری چنین برنامه‌هایی ایجاد حس مسئولیت پذیری بیشتر در بین قشرهای مختلف مردم است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان با بیان اینکه اصل ۵۰ قانون اساسی بر حفظ محیط زیست تاکید دارد اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی جز با مشارکت آحاد مردم میسر نمی شود.

او، با قدردانی از حرکت خودجوش طبیعت دوستان گفت: این انجمن فعال زیست محیطی با طرح‌هایی از جمله نه به پلاستیک با توزیع رایگان کیسه پارچه‌ای بین رانندگان و گردشگران و نصب بنر‌های آموزشی در تفرجگاه‌ها اقدام به فرهنگ‌سازی و جلوگیری از رهاسازی زباله در طبیعت می‌کند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۷:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین