پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

جوانان امروزی یادشان نیست…

جوانان امروزی یادشان نیست و ندیده اند که زمان پهلوی، حمام مانند یک کالای لوکس بود، معمولا خانواده های پولدار حمام داشتند، یادشان نیست مردم هفته به هفته فقط در…

جوانان امروزی یادشان نیست و ندیده اند که زمان پهلوی، حمام مانند یک کالای لوکس بود، معمولا خانواده های پولدار حمام داشتند، یادشان نیست مردم هفته به هفته فقط در حمام عمومی به آب گرم دسترسی داشتند.

یادشان نیست و ندیده اند که در هر محله یک خانواده خط_تلفن داشت و همسایه ها باهم از آن استفاده میکردند، یادشان نیست، داشتن تلویزیون آرزویمان بود، آن هم سیاه و سفید، یادشان نیست برای خرید صابون هم باید در صف می ایستادیم، یادشان نیست زمستان ها برای یک پیت_نفت ساعتها باید در صف می ماندیم، گاز که هنوز مال از ما بهترها بود.

جوانان امروزی ندیده اند که مادرها در روستاها سر_زایمان بخاطر دوری تنها بیمارستان شهر می مردند.
یادشان نیست و ندیده اند فساد اشرف و شمس و علیرضای پهلوی را، نسل امروز هویدا و ایادی را نمیشناسد، از فساد جهانبانیان و خانواده انصاری و رشیدیان خبر ندارد، نسل امروز زورگویی های بنیاد پهلوی و خرج های آن را ندیده است.

جوانان امروزی یادشان نیست و ندیده اند وقتی را که ایران پر بود از پزشکان هندی و پاکستانی، یادشان نیست که برای کوچکترین درمانها باید به خارج میرفتی آن هم در توان پولدارها بود. یادشان نیست و ندیده اند روستاها آب و برق نداشتند، جاده نداشتند، خانه بهداشت نداشتند، مدرسه ها کم بود، نرخ بیسوادی بالا بود.

جوانان امروزی یادشان نیست ساواک چه غول ترسناکی بود، ندیده اند منوچهری چگونه شکنجه میکرد، نصیری و ثابتی را نمیشناسند. یادشان نیست اگر یک آمریکایی با ماشینش شهروند ایرانی را زیر میگرفت، دادگاه ایران حق نداشت او را محاکمه کند.

یادشان نیست که دوران پهلوی استان نفت خیز بحرین بدون مقاومت از ایران جدا شد و ارتش ایران حتی نتوانست یک دقیقه بجنگد تا خاک ایران از ایران جدا نشود.

جوان امروزی، پهلوی را از مستندهای شبکه منوتو و صدای آمریکا میشناسد. حق دارد چون منحوس ترین دوره تاریخی ایران را مانند یک حسرت_طلایی ترسیم کرده اند.

راستی زمان پهلوی کل ایران چقدر جمعیت داشت؟ کمتر از نصف الان؟ چقدر کشور درآمد داشت؟

جوان امروزی حق دارد سوال کند که انقلاب برای ما چکار کرده است، امّا قبل از هرچیز باید تحقیق کند، مطالعه کند، تاریخ بخواند آن هم مستقل، نه از دریچه شبکه ای که وظیفه اش تبلیغ سلطنت (مثلا منوتو) است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین