شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۷ب.ظ
::آخرین مطلب 8 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

سایت اینترنت روستای “چاه‌طلا” خنج به دلیل مشکل برق‌رسانی افتتاح نشد

روستای چاه‌طلا شهرستان خنج یکی از روستاهایی است که دانش‌آموزان آن برای حضور در کلاس‌های آنلاین با مشکل روبه‌رو هستند به گفته مدیرکل ارتباطات فارس دانش‌آموزان این روستا تا قبل…

روستای چاه‌طلا شهرستان خنج یکی از روستاهایی است که دانش‌آموزان آن برای حضور در کلاس‌های آنلاین با مشکل روبه‌رو هستند به گفته مدیرکل ارتباطات فارس دانش‌آموزان این روستا تا قبل از پایان سال به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا می‌کنند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، بعد از شیوع کرونا و مجازی شدن کلاس‌های درس دانش‌آموزان بسیاری از مناطق کشور به ویژه مناطق روستایی که با مشکل دسترسی به اینترنت روبه‌رو بودند برای حضور در کلاس‌های غیرحضوری مجبور به رفتن به کنار جاده‌ها و کوه‌های اطراف روستا برای دسترسی به اینترنت شدند.

روستای چاه‌طلا خنج یکی از این روستاها است که با این مشکل روبه‌رو است. آبان‌ماه امسال بعد از انتشار گزارشی که در آن به موضوع رفتن دانش‌آموزان این روستا به کوه‌های اطراف برای اتصال به اینترنت پرداخته شده بود. نماینده مردم لاستان، خنج، گراش و اوز به همراه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از این روستا بازدید کردند.

در این بازدید حسین حسین‌زاده قول مساعد داد که تا دهه فجر امسال مشکل اینترنت این روستا برطرف شود و با وجود اینکه حدود یک ماه پیش این نماینده در خبری گفته است که کارهای مقدماتی نصب آنتن در روستای چاه‌طلا انجام شده و به زودی اینترنت پرسرعت در دسترس مردم این روستا قرار می‌گیرد اما به گفته اهالی هنوز مشکل اینترنت این روستا برطرف نشده است.

راه‌اندازی سایت روستای چاه‌طلا خنج در برنامه اپراتور چهارم سال ۹۷ قرار داشت اما به دلیل عدم تامین تجهیزات متوقف شد و در حال حاضر اجرای این پروژه به اپراتور‌های وب و ایرانسل واگذار شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس درباره علت تاخیر این پروژه اظهار داشت: افتتاح این پروژه در دهه فجر پیشنهاد و درخواست نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز بود و طی بازدیدی که داشتیم قول دادند که تا دهه فجر زمینه دسترسی این روستا به اینترنت پرسرعت فراهم شود ما نیز از اپراتور درخواست کردیم که مطابق این برنامه جلو برود.

مهرداد سهرابی با بیان اینکه در حال حاضر در روستای چاه‌طلا سایت و دکل نصب و برق و امکانات اولیه هم تامین شده است، افزود: برای ارتقا تجهیزات نسل ۳ و ۴ در این روستا نیاز به شبکه انتقال است که این شبکه انتقال یک سایت جانبی دیگر هم دارد که در واقع به دلیل مشکلاتی که در برق‌رسانی به این سایت دوم به وجود آمد این پروژه در دهه فجر افتتاح نشد.

وی با بیان اینکه مجوز برقی که برای سایت میانی نیاز داشتیم به تازگی دریافت شده و در حال حاضر برق‌رسانی به این سایت در حال انجام است، خاطرنشان کرد: اگر مشکل دیگری پیش نیاید با قولی که از اپراتورها گرفته‌ایم تا قبل از پایان سال این پروژه تکمیل می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس با بیان اینکه پوشش اینترنت این روستا قطعا در برنامه اجرایی ما است و جای نگرانی برای این موضوع نیست، گفت: این پروژه پروژه مشترک های وب و ایرانسل است به این صورت که اپراتور های وب زیرساخت آن را آماده و ایرانسل هم تجهیزات را فراهم می‌کند و ما هم به عنوان دستگاه ستادی و نظارتی پیگیر این هستیم که این سایت هر چه زودتر راه‌اندازی شود.

سهرابی بیان کرد: موانع اجرایی که بر سر راه این پروژه بوده سبب طولانی شدن پروسه شده است و پیگیر این هستیم که هر چه سریع‌تر این سایت راه‌اندازی و مشکل دانش‌آموزان برطرف شود.

گزارش از ثریا ستاری

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین