سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 12

برج فناوری لارستان می تواند در توسعه صادرات محصولات موثر باشد

رئیس پارک علم و فناوری فارس به مرکز رشد خیرسازلارستان اشاره کرد و افزود: با کمک و همراهی خیرین، زمین و هزینه ساخت و ساز مرکز رشد لارستان فراهم شده که…

رئیس پارک علم و فناوری فارس به مرکز رشد خیرسازلارستان اشاره کرد و افزود: با کمک و همراهی خیرین، زمین و هزینه ساخت و ساز مرکز رشد لارستان فراهم شده که در ادامه پارک علم و فناوری نسبت به تجهیز آن اقدام خواهد کرد و قابل ذکر است که این مرکز می تواند در راستای توسعه صادرات محصولات به ویژه به کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار موثر باشد.

به گزارش میلاد لارستان، امین رضا ذوالقدر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شیراز با بیان اینکه پارک علم و فناوری فارس یکی از پارک های بزرگ و موفق در سطح کشور می باشد، اظهار داشت: به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور، تلاش داریم فارغ التحصیلان دانشگاه ها و صاحبان ایده بتوانند دانش، نوآوری و ایده خود را به منصه ظهور رسانده و منتج به راه اندازی کسب و کار کنند.

این مسوول پیرامون بخش های مختلف پارک عنوان کرد: پارک علم و فناوری فارس دارای مراکز رشد فناوری جامع، فناوری اطلاعات و ارتباطات، نفت، گاز و پتروشیمی، کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع تبدیلی و مراکز رشد اقماری در شهرستان های آباده، جهرم، استهبان، لار، فسا، قیروکارزین و اقلید می باشد.

وی با بیان اینکه پردیس های فناوری با مشارکت دانشگاه های شیراز و صنعتی راه اندازی شده، از استقرار ۵۰ شرکت نوپا در این مراکز خبر داد و گفت: در این پردیس ها دانشجویان تعامل بیشتری با شرکت های دانش بنیان و فناور داشته و می توانند راه رسیدن به دانشگاه کارآفرین را هموارتر نمایند.

او با اشاره به برج فناوری به عنوان یکی از اولویت های پارک علم و فناوری فارس افزود: تلاش می کنیم برج فناوری پارک با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی را در سال آینده به بهره برداری برسانیم که ظرفیت ۷۰ شرکت دانش بنیان و فناور را خواهد داشت.

این مقام مسئول در ادامه به مرکز رشد خیرسازلارستان اشاره کرد و افزود: با کمک و همراهی خیرین، زمین و هزینه ساخت و ساز مرکز رشد لارستان فراهم شده که در ادامه پارک علم و فناوری نسبت به تجهیز آن اقدام خواهد کرد و قابل ذکر است که این مرکز می تواند در راستای توسعه صادرات محصولات به ویژه به کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار موثر باشد.

وی با ذکر اینکه هرچه مجموعه های فناور و دانش بنیان توسعه یابند، به خودکفایی بیشتری خواهیم رسید، اذعان داشت: در مباحث مختلفی همچون کشاورزی، نانو و تجهیزات پزشکی دستاوردهایخوبی داشته ایم که سبب جلوگیری از خروج  ارز بسیاری از کشور شده است.

ذوالقدر با اشاره ابتکار این پارک در زمینه تحققجهش تولید گفت: شرکت‌ های فناور مستقر در پارک علم و فناوری فارس در سال گذشته ۴۸۶ محصول را برای نخستین بار تجاری ‌سازی کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین