جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تخصیص حدود 11 میلیارد تومان اعتبارات اشتغال زایی در سال 99 کمیته امداد لارستان

مدیر کمیته امداد لارستان از تخصیص ۱۰۹ میلیارد ریال اعتبارات در قالب وام های کارگشایی و طرح ها و مشاغل خانگی در سال ۹۹ خبر داد. به گزارش میلاد لارستان،…

مدیر کمیته امداد لارستان از تخصیص ۱۰۹ میلیارد ریال اعتبارات در قالب وام های کارگشایی و طرح ها و مشاغل خانگی در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان، هوشنگ دلاور در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل کمیته امداد و قرارگیری در آستانه جشن نیکوکاری، با بیان اینکه یکی از رویکردها و سیاست های مهم کمیته امداد به ویژه در سال های اخیر خروج تدریجی خانوارهای زیر پوشش از چرخه حمایتی با استفاده از همین طرح های اشتغال زایی و توانمندسازی آنها بوده است، اظهار داشت: البته خروج این خانوارها از زیرپوشش کمیته امداد به معنای رها کردن آنها و بی تفاوت شدن نسبت به آینده و زندگی و معیشتشان نیست و اگرچه با رضایت و استقبال خود این افراد تنها مستمری ماهیانه آنها قطع می شود اما از سایر خدمات این نهاد حمایتی در بخش های مختلف همچنان بهره مند هستند.

وی با برشمردن اهم اقدام‌های انجام شده از سوی کمیته امداد لارستان در سال جاری، افزود: کمیته امداد لارستان همچنین با استفاده از کمک های خیرین و اعطای تسهیلات مسکن، برای ۱۲ مددجوی محروم و فاقد مسکن خانه احداث کرده است.

مدیر کمیته امداد لارستان تصریح کرد: توزیع ۱۰۱ سری جهیزیه به زوج های جوان در سطح روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر شهرستان با اعتباری افزون بر ۲۱ میلیارد ریال، اعطای ۱۴۰۰ کارت هدیه ۵۰۰ هزار ریالی در قالب طرح “لبخند” و اعطای ۵۹۱ فقره وام های کارگشایی با میزان ۳۳ میلیارد ریال تسهیلات به افراد نیازمند و مددجویان از محل صندوق امداد ولایت از دیگر اقدام های مهم کمیته امداد لارستان در سال جاری بود است.

این مسئول از اجرای ۱۹۷ طرح اشتغال‌زایی و مشاغل خانگی در حوزه‌های مختلف و با سرمایه گذاری افزون بر ۷۶ میلیارد ریال از اوایل سال ۹۹ تاکنون خبر داد و خاطر نشان کرد: این میزان سرمایه گذاری و تسهیلات اشتغال زایی در قالب بند “ب” تبصره ۱۶ قانون بوجه و همچنین وام های اعطایی صندوق حمایت امداد با سود چهار درصد به متقاضیان روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر این شهرستان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه از محل اجرای این طرح ها و خوداتکایی و توانمندسازی مددجویان و متقاضیان تاکنون بالای ۹۰ خانواده مددجوی این شهرستان با بررسی های جامع و کارشناسی خودکفا و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده اند، ادامه داد: کمیته امداد لارستان در کنار اجرای طرح های اشتغالزایی و سیاست حمایتی و توانمندسازی خانواده ها و مددجویان، فراگیری مهارت‌های فنی حرفه‌ای، آشنایی افراد به ویژه زنان سرپرست خانوار با انواع مشاغل خانگی و مشاوره شغلی رایگان برای مجریان طرح ها را نیز در دستور کار قرار داده است.

دلاور اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به ۴هزار خانوار از جمعیت حدود ۲۳۰ هزار نفری لارستان زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۷:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین