یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۶ق.ظ
::آخرین مطلب 39 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

بانک های لارستان، حائز رتبه ممتاز پرداخت تسهیلات کرونایی در استان فارس

دهمین و آخرین جلسه کارگروه اشتغال لارستان به ریاست فرماندار در تالار اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان تشکیل شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی اداره تعاون کار و…

دهمین و آخرین جلسه کارگروه اشتغال لارستان به ریاست فرماندار در تالار اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان تشکیل شد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان، دستور کار اصلی این جلسه «جمع بندی و ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی، بانک ها، نهادها و تشکلات مختلف حول محور اشتغال» بود.

عبدالمهدی قاسمی، معاون مدیر کل، رئیس اداره تعاون کار و دبیر کارگروه اشتغال لارستان در این جلسه گزارشی در چند سر فصل ارائه داد.

وی گفت: نهادها و دستگاه های اجرایی لارستان در سال ١٣٩٩ ایجاد اشتغال برای ٩٨٠ نفر را در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت کرده اند که نسبت به سال ٩٨ بیش از ٢١ درصد رشد نشان می دهد.

قاسمی، سپس به تسهیلات کرونایی اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت از کسب و کار های آسیب دیده از کرونا در لارستان امسال  ۵٩۵ فقره تسهیلات به مجموع مبلغ ١٢ میلیارد و۹٣٠ میلیون تومان پرداخت شد که موجب حفظ و احیاء بیش از ١١٠٠ فرصت شغلی گردید.

رئیس اداره کار، تصریح کرد: از حیث نسبت پرداخت به درخواست تسهیلات کرونایی، بانک های لارستان با پرداخت بیش از ۸۷درصد از کل درخواست ها، ضمن کسب رتبه ممتاز در استان سهم بسزایی در کاهش آثار سوء اقتصادی و اجتماعی ناشی از بیماری کرونا در شهرستان داشتند.

عبدالمهدی قاسمی، در تحلیلی از بازار اشتغال شهرستان به موضوع اشتغال اتباع بیگانه پرداخت و گفت:  اشتغال اتباع بیگانه غیرمجاز یک تهدید فزاینده برای اشتغال شهرستان است چرا که قشر یاد شده علاوه برکارهای سخت و یدی اکنون بازار کارهای فنی و تخصصی شهرستان را نیز تحت تأثیر جدی خود قرار داده است.

وی در موضوع وضعیت فضای کسب و کار با ارائه آماری گفت: شکایات واصله به مراجع حل اختلاف کار لارستان در سال ١٣٩٩ نسبت به سال گذشته ٣۵درصد کاهش نشان می دهد و این می تواند گویای بهبود نسبی فضای کسب و کار شهرستان باشد.

رئیس اداره کار لارستان، در بخش پایانی گزارش خود با ابراز یک گلایه مندی گفت: طرح های کار ورزی و مشوق بیمه ای دو طرح مهم اشتغال زایی دولت برای دانش آموختگان دانشگاهی است که علیرغم اطلاع رسانی مستمر، گسترده و هدفمند اداره کار لارستان استقبال مطلوبی از آن در سال ١٣٩٩ صورت نگرفت و شایسته است در سال آینده مورد توجه بیشتر کارگاه ها و کارجویان قرار گیرد.

گفتنی است در پایان آخرین جلسه کارگروه اشتغال لارستان در سال ١٣٩٩ با اهدای لوح تقدیر و هدایایی که از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره) تدارک دیده شده بود از بانک های عامل پرداخت تسهیلات اشتغال زا در شهرستان تقدیر شد.

س-۲۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۹:۴۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین