جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

درخواست نماینده عالی دولت در لارستان برای ثبت جهانی بازار قیصریه

فرماندار ویژه لارستان در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی فارس خواستار تسریع در ثبت جهانی بازار قیصریه، اختصاص کد پروژه به قلعه اژدها پیکر، تخصیص اعتبار برای مرمت باغ نشاط…

فرماندار ویژه لارستان در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی فارس خواستار تسریع در ثبت جهانی بازار قیصریه، اختصاص کد پروژه به قلعه اژدها پیکر، تخصیص اعتبار برای مرمت باغ نشاط و آثار تاریخی بخش های تابعه و تامین نیروی انسانی شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در محل فرمانداری دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست که معاون اداره کل میراث فرهنگی استان فارس،خیل تاش و دلاور معاونین سیاسی و  هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و کیان رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان نیز حضور داشتند، فرماندار ویژه لارستان در سخنانی با توجه به اینکه باغ نشاط شهر لار قدمتی ۳۰۰ ساله دارد و یک بنای تاریخی این خطه پهناور محسوب می شود و همیشه مورد اعتراض مردم است که در حال تخریب شدن است، می طلبد که اداره کل میراث فرهنگی استان فارس برای مرمت این باغ زیبا اقدام کند.

حسنی همچنین بازار قیصریه لار را به عنوان یکی از آثار شاخص و فاخر با قدمت بالای ۱۰۰۰ سال در کشور عنوان کرد و افزود: این بازار قدیمی هنوز به ثبت جهانی نرسیده است که در این خصوص نیز از اداره کل میراث فرهنگی استان می خواهیم که در سریع ترین زمان ممکن این مطالبه جدی مردم را عملیاتی و در راستای ثبت جهانی این بازار قدیمی اقدام کند.

تخصیص کد پروژه به قلعه اژدها پیکر لار به عنوان یک پروژه ملی، اختصاص نیروی امریه و سرباز نظامی برای موزه باغ نشاط، تامین نیروی انسانی و خودرو به اداره میراث فرهنگی شهرستان و تخصیص اعتبار برای مرمت باغ نشاط و آثار تاریخی بخش های تابعه از دیگر درخواست های فرماندار ویژه لارستان از مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس بود.

در ادامه دکتر امیری مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس نیز قول مساعد داد موارد مطرح شده از سوی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان را پیگیری کند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۸:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “درخواست نماینده عالی دولت در لارستان برای ثبت جهانی بازار قیصریه”

  1. 22 گفت:

    حرفهای فرماندار و قول مساعد پیگیری مدیر کل باد هواست و لاغیر

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین