جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۷ب.ظ
::آخرین مطلب 24 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

رضائی:سی‌تی‌اسکن دولتی به لارستان تعلق گیرد؛وزیر بهداشت: حتما دنبال می‌کنم

پس از درخواست رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان از وزیر بهداشت درخصوص اختصاص دستگاه دولتی سی‌تی‌اسکن به لارستان، وزیر بهداشت قول داد این موضوع را دنبال و پیگیری نماید. به…

پس از درخواست رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان از وزیر بهداشت درخصوص اختصاص دستگاه دولتی سی‌تی‌اسکن به لارستان، وزیر بهداشت قول داد این موضوع را دنبال و پیگیری نماید.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، در نشست روسا و معاونان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر بهزاد رضایی رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در گفت گویی مستقیم مسایل مربوط به سه حوزه را با وزیر بهداشت در میان گذاشت.

دکتر بهزاد رضایی با بیان اینکه معیار و شاخص بسیاری از اعمال محدودیت ها رنگ بندی صورت گرفته در آن منطقه است اظهارداشت: معیار رنگ بندی مناطق در حال حاضر تعداد بستری PCR مثبت در بیمارستان هاست، درحالی که دو هفته قبل از بستری، ما شاهد افزایش آمار مثبت در نمودارها هستیم، به این معنی که ده روز قبل می دانستیم که آمار در حال افزایش است و موج بزرگی شکل میگیرد اما بخاطر رنگ زرد قادر به اعمال محدودیت جدی نبودیم.

وی تصیح کرد: بسیاری از مناطقی که مارا درگیر میکنند برخی بخش هایی هستند که در نزدیکی مناطق قرمز استان های مجاور واقع شده اند و به همین علت آمار ابتلا در آن شهر یا روستا ناگهان رو به افزایش می گذارد.

دکتر رضایی افزود: پبشنهاد میکنم معیار رنگ بندی مناطق از بستری به تعداد تست مثبت تغییر کند چراکه کنترل یک بخش یا شهر به مراتب آسان تر از یک شهرستان یا منطقه است که در این خصوص دانشکده علوم پزشکی لارستان رنگ بندی بومی خود را انجام داده و طرح آن نیز خدمت شما ارسال شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان با اشاره به عدم پرداخت ۱۶ ماهه مقیمی و ماندگاری پزشکان گفت: بسیاری از همکاران متخصص ما خصوصا در بیمارستان های مناطق محروم بیشترین و درواقع اصل دریافتی شان همان بسته ماندگاری است که با توجه به ۱۶ ماه عدم پرداخت آن، ما در این زمینه شرمنده همکاران شده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در طی چندین مرحله توزیع دستگاه های سی تی اسکن در کشور با حمایت حضرتعالی، لارستان با ۴ بیمارستان که یکی از آنها را میتوان بیمارستان ریفرال جنوب فارس دانست، هیچ دستگاهی به آن اختصاص نیافته است.

دکتر رضایی افزود: در حال حاضر یک دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس در یکی از بیمارستان ها مستقر بوده ودو بیمارستان فاقد سی تی هستند و همچنین بیمارستان ریفرال منطقه نیز یک سی تی ۲ اسلایس قدیمی با اکسپوز بالا دارد که تقاضا داریم این مهم مورد توجه قرار گیرد.

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز پس از شنیدن سخنان رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان اظهارداشت: در حوزه رنگ بندی مناطق اتفاقات جدیدی در حال رخ دادن است، وزن دهی و میزان تست های مثبت دخالت داده می شود و این فرمایش بسیار بجای شما قطعا جامه عمل خواهد پوشید.

وی پس از ذکر علت عقب ماندگی مقیمی و ماندگاری پزشکان در خصوص دستگاه سی تی اسکن گفت: موضوع دستگاه سی تی اسکن را یادداشت کرده ام و آن را دنبال می کنم.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “رضائی:سی‌تی‌اسکن دولتی به لارستان تعلق گیرد؛وزیر بهداشت: حتما دنبال می‌کنم”

  1. اوزی گفت:

    بیمارستان با سابقه وقدیمی شهرستااستان اوز فاقد دستگاه سی تی اسکن است در منطقه جنوب فارس لار گراش وخنج این دستگاه دارند قابل توجه مسولین در اوز

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین