جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۴ب.ظ
::آخرین مطلب 39 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 14

سبحانی لاری: گروه هدف بنیاد امام مهدی(عج) همه لارستان بزرگ است؛ برنامه‌های کشوری و ساخت مجتمع آموزشی در دستور کار سال جدید

سرپرست بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) لارستان با بیان اینکه همه مردم شریف لارستان بزرگ به واسطه اعتقاد عمیقشان به حضرت حجت(عج) جزء گروه هدف عام بنیاد هستند از برگزاری…

سرپرست بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) لارستان با بیان اینکه همه مردم شریف لارستان بزرگ به واسطه اعتقاد عمیقشان به حضرت حجت(عج) جزء گروه هدف عام بنیاد هستند از برگزاری ویژه برنامه های آشنایی با اصول مهدویت در لارستان خبر داده و با اشاره به استقبال پرشور مردم از نمایشگاه مهر مهدوی و مراسم احیای نیمه شعبان ویژه برنامه های سال ۱۴۰۰ را نیز تشریح نمود. 

دکتر محمد سبحانی لاری را بیشتر به نام پیام می شناسیم و البته علاوه بر اینکه استاد مشاور فرهنگی دانشجویی دانشکده پرستاری ومامایی حضرت زینب(س) لارستان می باشد  در آزمایشگاه کرونا  لارستان نیز به خدمت صادقانه پرداخته و به عنوان سرپرست بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) لارستان نیز فعالیت می کند. فعالیت های فرهنگی وی به سال های دور و حداقل ۲۰ سال گذشته برمی گردد.

همزمان با برگزاری نمایشگاه مهر مهدوی در ایام میلاد پربرکت امام زمان(عج) در مصاحبه ای با وی به انگیزه برگزاری نمایشگاه، فعالیت های بنیاد مهدی موعود(عج) و برخی موارد دیگر پرداختیم. ماحصل گفتگوی میلاد لارستان با دکتر سبحانی لاری را در ادامه می خوانیم

لطفاً مختصری در خصوص معرفی بنیاد و نحوه شکل گیری آن بفرمائید.

بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در کشور به عنوان یک ارگان فرهنگی بوده و  فعالیت های تخصصی در زمینه مهدویت و زمینه سازی ظهور حضرت حجت (عج) دارد.  فعالیت بنیاد از سال ۱۳۷۹ و به انگیزه ارتقاء سطح دانش و بینش عمومی و اشاعه و تعمیق فرهنگ مهدویت از سوی حجه الاسلام و المسلمین محسن قرائتی مطرح و با محوریت مسئله امامت مهدویت، با کسب موافقت مقام معظم رهبری و همچنین با التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و رعایت مقررات موضوعه کشوری تشکیل گردید.

در پی آن بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در هر استان به تناسب نیاز و اولویت فرهنگی شکل گرفت و زنجیره وار به یکدیگر متصل شد تا با همکاری هم فعالیت های تخصصی در زمینه امامت و مهدویت در کل کشور شکل گیرد. این فعالیت ها  قابلیت اجرا به صورت استانی و یا شهرستانی نیز داشته و لذا  در هر شهرستان همچون لارستان نیز این بنیاد به صورت مجزا شکل گرفته و فعالیت های خود را ادامه می دهد.

بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در هر شهرستان به طور مستقیم زیر نظر امام جمعه آن شهرستان به عنوان مسئول بنیاد هدایت می گردد، و طبق اساسنامه بنیاد دارای سرپرست و اعضای فعال بوده و کارگروه های مختلف در حوزه های فرهنگی اجتماعی را مدیریت می نمایند.

هدف از فعالیت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی چیست؟

مهمتری اهداق بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) را می توان موارد زیر برشمرد:

۱- تلاش برای شناختن و شناساندن حضرت مهدی موعود (عج) ومعرفی نایبان خاص و عام ایشان از طریق تبلیغ، نشر کتاب، مقاله، لوح فشرده و نرم افزارهای رایانه ای و بهره وری از سایر زمینه های فرهنگی و هنری و رسانه های ارتباط جمعی به خصوص صدا و سیما

۲- معرفی و بازشناسی فرهنگ انتظار

۳- ایجاد ارتباط با مؤسسات تحقیقی داخلی و خارجی و مبادله علمی و خدمات مناسب با آنها در باب شناخت حضرت مهدی (عج)

۴- برقراری ارتباط با حوزه، دانشگاه، آموزش و پرورش برای ایجاد کلاس ها و کرسیهای امام شناسی به ویژه شناخت حضرت مهدی (عج)

۵- ترسیم سیمای حضرت مهدی (عج) به کمک متون روایی شیعه و سنی و تدوین سخنان رسول اکرم (ص) و ائمه هدی پیرامون ظهور حضرت مهدی (عج)

۶- تلاش برای انسجام و سامان دهی ارگانها و افرادی که در زمینه مهدویت فعالیت می نمایند به جهت ایجاد کار تشکیلاتی منسجم و هدفمند

۷- پاسخگویی به شبهات وارده در ابعاد مختلف

۸- برگزاری کارگاه های آموزشی مباحث مهدوی در راستای پرورش نیروهای مهدی باور و مهدی یاور

گروه هدف فعالیت های بنیاد چه کسانی هستند؟

 طبق فرمایش مقام معظم رهبری حزب ا… هر  کسی است که در شب قدر قرآن بر سر می گیرد و از خداوند متعال طلب مغفرت و کمک می نماید. لذا گروه عامه هدف بنیاد نیز تمامی مردم (چه اهل سنت و چه شیعیان) هستند که به فردی منجی جهت ایجاد عدل و عدالت اعتقاد دارند و منتظر منجی هستند. لذا همه مردم شریف لارستان بزرگ به واسطه اعتقاد عمیقشان به حضرت حجت(عج) جزء گروه هدف عام بنیاد هستند.

با این حال سیاستگزاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) لارستان بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده گروه های هدف خاصی نیز دارد که مورد توجه و حمایت قرار می دهد. این گروه ها شامل موارد زیر می باشد:

– گروه های سنی مهد؛ پیش دبستانی،  دبستانی، دانش آموزان متوسطه اول و دوم با همکاری و همراهی آموزش و پرورش – اصناف و بازاری های شهر لار

– کارکنان دولت از طریق برنامه ریزی در شورای اداری شهرستان و ابلاغ به ادارات

– پایگاه ها و هیأت های مذهبی

شیوه های فعالیت بنیاد بیشتر در چه قالبی است ؟

 برنامه ها و فعالیت ها بیشتر در قالب هایی مورد اجرا قرار می گیرد که تأثیرگذاری اجتماعی بیشتری داشته باشد برای مثال: برگزاری اجلاس های پژوهشی و علمی و ادبی پیرامون شناخت چهره راستین امام زمان (عج)، برگزاری سلسله جلسات معرفتی هفتگی با موضوعات مختلف  در محل بنیاد، برگزاری نمایشگاه های کتاب و محصولات فرهنگی مختلف در شهرستان در مناسب های مختلف، برگزاری نمایشنامه های روایت، عکس معرفتی در شهرستان،  برگزاری کارگاه های مختلف بصیرتی در زمینه های مختلف رسانه و…،  فعالیت در فضای مجازی، تشکیل مسابقه های مختلف مهدوی مرتبط با فضای مجازی

محل بنیاد فرهنگی مهدی موعود لارستان کجاست؟

محل بنیاد، مسجد امام رضا (ع) واقع در شهرک صابرین است. بنیاد از همه مردم شریف لارستان جهت همکاری و همراهی و شرکت در جلسات دعوت می نماید و همچنین از عزیزانی که ایده و نظر علمی و هنری و فرهنگی داشته باشند با شرکت در اتاق فکر بنیاد استقبال می نماید.

همچنین همه فعالین فرهنگی، هیأت های مذهبی، پایگاه های بسیج، ارگان های فرهنگی و خیرین محترم میتوانند با بنیاد مشارکت داشته و دست آنها را به گرمی می فشاریم و از همراهی آنها در برنامه های گذشته  قدردانی می نماییم و امیدواریم همچون گذشته ما را در انجام این مهم یعنی ترویج معارف مهدوی یاری نمایند در جهت ایجاد کار تشکیلاتی موفق و محقق شدن گام دوم انقلاب و رسیدن به جامعه مهدوی و تمدن اسلامی تلاش نمائیم.

جدیدترین فعالیت شما در شهرستان در سال جاری چه بوده است؟

بنیاد فعالیت هایی در دو بخش مجازی و میدانی انجام داده که در بخش مجازی مسابقات ویژه ای شامل مسابقه کتابخوانی، مسابقه عهد عاشقی (حفظ و زیباخوانی دعای عهد)، مسابقه طراحی پوستر و مسابقه تزئین منزل برگزار گردید. کارگاه آموزش معارف مهدوی نیز ویژه دانش آموزان در فضای اسکای روم برگزار گردید که با استقبال زیادی مواجه شد.

در بخش میدانی نیز بنیاد موفق به برگزاری نمایشگاه روایتگری مصور باعنوان مهر مهدوی در سالن شهید علیشیری شد که بازدید کنندگان با مشاهده تصاویر و روایت راویان مسائل زندگی و خط فکری مهدوی را تجربه  کردند.

همچنین  مراسم بزرگ احیاء نیمه شعبان در فضای باز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری مناسب در جوار قبور مطهر شهدای گمنام واقع در پارک شهر برگزار شد که با استقبال بی نظیر مردم همراه بود و برنامه به مدت سه ساعت با سخنرانی و مداحی مداحان شهر شروع و در پایان با توزیع سحری به پایان رسید.

لازم به ذکر است برنامه های فوق الذکر با همکاری حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری لار، آموزش و پرورش، اصناف، دانشگاه آزاد، پایگاه شهید فانی، هیات شهدای گمنام، قرارگاه فرهنگی شهید باقریه، هیات منتظران مهدی (عج) مسجد حضرت ولیعصر، حوزه فرهنگی سپاه پاسداران، اداره ارشاد، هنرمندان و خیرین عزیز شهرمان برگزار گردید.

چشم انداز برنامه های سال ۱۴۰۰ بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) لارستان چگونه ترسیم می نمائید؟

 طرح ها و برنامه هایی مد نظر است که به امید خدا و با عنایت امام زمان (عج) در دستور کار قرار دارد شامل  برگزاری جشنواره شعر و نیز عکس  مهدوی کشوری با محوریت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) لارستان، پیگیری ساخت مجتمع آموزشی مهدویت جهت آموزش معارف مهدوی همگام با آموزش محصلان در مقطع ابتدایی،  انتشار فصلنامه تخصصی مهدویت در شهرستان و تشکیل کار گروه تخصصی جهت تولید محتوای مهدوی در فضای رسانه و باز نشر آن در فضای مجازی می باشد.

به عنوان حرف آخر اگر صحبتی دارید بفرمایید:

ما در دوران تحول عظیم و دوران فروپاشی قدرت ها و برپا شدن حکومت عدل و شکوفایی تمدن اسلامی هستیم. نسیم خوش الطاف حضرت مهدی (عج) همیشه بر قلب ما نمی وزد. مواظب باشیم از مسیر نسیم الطاف حضرت مهدی (عج) کناره نگیریم. انشاء ا…

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۵:۵۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین