پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

واکسینه شدن 200 هزار رأس دام در نقاط مختلف لارستان

مدیر اداره دامپزشکی لارستان نیز گفت: تمامی اقدام ها ، تمهیدات و فعالیت های لازم برای کنترل و جلوگیری از شیوع این بیماری در سطح منطقه انجام شده است. به…

مدیر اداره دامپزشکی لارستان نیز گفت: تمامی اقدام ها ، تمهیدات و فعالیت های لازم برای کنترل و جلوگیری از شیوع این بیماری در سطح منطقه انجام شده است.

به گزارش میلاد لارستان، سروش اسدی گفت: از زمان شناسایی و شیوع بیماری و در کمترین زمان ممکن با همکاری بسیاری از دامداران در سطح منطقه عملیات گسترده واکسن علیه بیماری آغاز شد.

وی بیان کرد: طی حدود ۲ هفته گذشته بالای ۹۰ درصد و بیش از ۲۰۰ هزار راس دام در سطح مناطق مختلف لارستان واکسینه شدند.

اسدی اضافه کرد: شیوع بیماری در حیوانات و دام های اهلی به ویژه در میان بز و گوسفند بالاست و با توجه به مسری بودن و شیوع گسترده در صورت کوتاهی و غفلت در واکسینه شدن تمامی حیوانات و دام هی اهلی امکان بروز به حیات وحش نیز وجود دارد.

وی دلیل بروز و شیوع این بیماری در میان وحوش و در برخی مناطق روستایی و کوه های اطراف را ناشی از وجود آبشخورهای مشترک دانست.

اسدی معتقد است که خشکسالی و سرازیر شدن برخی وحوش به دامنه های پایین وه ها و اطراف مناطق روستایی برای یافتن آب و خوراک و تماس با حیوانات اهلی و استفاده مشترک از آبشخورهای موجود در منطقه علت اصلی شیوع بیماری در بین حیات حش و کل و بزهای کوهی در منطقه است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۹:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین