چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۶ب.ظ
::آخرین مطلب 13 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

انتخاب اوز به عنوان شهر خلاق مد و لباس

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز گفت: کسب عنوان شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در حوزه مد و لباس برای اوز در بحران کرونا یک اتفاق خوب فرهنگی…

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز گفت: کسب عنوان شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در حوزه مد و لباس برای اوز در بحران کرونا یک اتفاق خوب فرهنگی است.

به گزارش میلاد لارستان، فروغ هاشمی با اشاره به سربلندی شهرستان اوز در جشنواره «شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» در جمع خبرنگاران به صورت مجازی اظهار داشت: شهر «اِوَز» استان فارس به عنوان شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در حوزه مد و لباس شناخته شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز افزود: کسب این مقام در بحران کرونا یک اتفاق خوب فرهنگی است و چشم‌اندازی روشن برای توسعه شهر و اقتصاد فرهنگی و‌ هنری این شهر خواهد بود.

وی اضافه کرد: در شهر خلاق به زیر ساخت ها و سابقه فرهنگی و هنری آن شهر توجه می شود و کسب این عنوان برای اوز نشانه دست های توانمند مردان و زنان هنرمندی است که سال ها با هنر خود بر روی لباس های سنتی نقش زده و دوخته اند تا در قالب احیای تلفیقی از سنتی و مدرن به نمایش گذاشته شود.

هاشمی با تاکید بر خلق آثار ماندگار بر اساس پوشش سنتی ایرانی و اسلامی بیان کرد: گرایش جوانان به استفاده از پوشاک غربی و عدم استفاده از پوشاک سنتی و محلی اغلب بیشتر است و پوشاک سنتی قوم خود را از مد افتاده یا کهنه و قدیمی توصیف می کنند.

وی ادامه داد: محدودیت هایی كه در استفاده از پوشش سنتی وجود دارد نیز باعث شد تا در شهرستان اوز به فكر راهی برای جلوگیری از کمرنگ شدن هنر سنتی و زیبایی هنر دست و نوارهای سنتی دست‌ ساز زنان باشیم تا نقش زدن بر روی پوشش دیگر به یک لباس محلی و بومی و استفاده آن فقط در مجلس شادی محدود نشود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز اضافه کرد: خوشبختانه با یاری هنرمندان و طراحان دانش آموخته و با استفاده از دانش بومی و سنت‌های ایرانی-اسلامی و متناسب با نیازهای روز جامعه ایران، طراحی لازم انجام و توسط جوانان هنرمندان در كنار هنرمندان قدیمی اجرا شد.

وی تاکید کرد: از تمامی هنرمندان، دبیران انجمن هنرهای سنتی و تجسمی و همكاران اداری و خانه فرهنگ، هیئت اجرایی پایتخت كتاب در بخش مستند سازی و مجموعه شهرداری و ریاست شورای اسلامی شهر اوز، موزه مردم شناسی اوز و بانوان هنرمند و كارآفرین اوزی و طراحان و خیاطان و خیرین و … برای کسب این موفقیت تقدیر و تشکر می کنیم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۹:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “انتخاب اوز به عنوان شهر خلاق مد و لباس”

  1. لاری گفت:

    راستی. راستی. اوز. در امور. فرهنگی. دارد خودش. را نشان میدهد اما باید در فکر توسعه عمران. واقتصاد هم. باید. باشند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین