جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۲ق.ظ
::آخرین مطلب 12 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تزریق دوز اول واکسن کرونا به 3 هزار نفر از لارستانی ها

ازابتدای شروع واکسیناسیون، درمجموع ۳ هزار و ۲۹ نفر لارستانی دوز اول واکسن را دریافت کردند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه…

ازابتدای شروع واکسیناسیون، درمجموع ۳ هزار و ۲۹ نفر لارستانی دوز اول واکسن را دریافت کردند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان به همراه احمد دلاور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، با هدف کنترل و مدیریت وضعیت کرونا از پایگاه‌ واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال واقع در سالن ورزشی ۹ دی لارستان بازدید کرد و نسبت به لزوم واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید ویژه کرد.

وی اظهار داشت: ریشه‌کن کردن کامل ویروس کرونا با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون گروه‌های هدف جزو اولویت‌های اساسی است که در این زمینه استفاده از ماسک جزو ضرورت‌های اساسی است و همچنان باید در صدر برنامه‌ها قرار گیرد.

حسنی بیان کرد: از مردم و مسئولان انتظار داریم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و نیز همکاری در قرنطینه افراد در منازل شرایط پایدار و باثبات کرونایی را در شهرستان فراهم کنند که در این راستا همکاری اصناف و بازاریان بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه حدود ۳ هزار سالمند بالای ۸۰ سال لارستانی علیه کرونا واکسینه می شوند؛ تصریح کرد: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در لارستان از دیروز آغاز شده و افراد دارای بیماری زمینه‌ای در مرحله سوم مورد واکسیناسیون قرار خواهند گرفت که به همین منظور تمهیدات لازم به عمل آمده و درصدد هستیم بعد از غربالگری و شناسایی این افراد واکسیناسیون را با موفقیت اجرا کنیم.

معاون استاندار فارس ادامه داد: پرهیز از ترددهای غیرضروری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جزو اولویت‌های اساسی است که در این زمینه امید می‌رود با همکاری مسئولان هر چه سریع‌تر از وضعیت نارنجی خارج شده و شاهد دستیابی به یک وضعیت پایدار شویم که این موضوع بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

حسنی ادامه داد: در وضعیت کاملاً شکننده‌ای قرار داریم و انتظار داریم در صورت بی‌توجهی شهروندان بتوانیم از احتمال شیوع مجدد این ویروس جلوگیری کنیم که در این زمینه استفاده از ماسک، یکی از راهکارهای مهم است که به صورت جدی توصیه می‌شود تا بتوانیم دوره انتقال بیماری را با کاهش زنجیره انتقال ادامه دهیم.

وی در پایان تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان انتظار می‌رود از دورهمی‌ها و افطاری‌های خانوادگی به شدت پرهیز شود تا بتوانیم از شرایط بحرانی عبور کرده و با عمل به شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک وضعیت موجود را مدیریت کرده و هر چه سریع‌تر به شرایط پایداری برسیم.

دکتر یگانه معاون پشتیبانی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی لارستان نیز گفت: در دومین روز واکسیناسیون، ۱۵۰  نفر از سالمندان بالای ۸۰ سال علیه بیماری کرونا واکسینه می شوند.

وی با بیان اینکه دیروز دوازدهم اردیبهشت ماه نیز ۷۸ سالمند بالای ۸۰ سال لارستانی واکسینه شدند و با اشاره به اینکه پس از انجام این مرحله، واکسیناسیون برای گروه‌های سنی بین ۷۵ تا ۸۰ سال انجام خواهد شد؛ افزود: طبق برنامه تزریق واکسن کرونا به همین روال پنج سال به سمت پایین ادامه خواهد داشت.

معاون پشتیبانی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی لارستان اضافه کرد: در این روز همچنین با احتساب واکسن‌های تزریق شده نوبت اول برای کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص، جانبازان، غسالان، پاکبانان و غیره، درمجموع ۳ هزار و ۲۹ نفر دوز اول واکسن را دریافت کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۳:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین