چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

فرماندار ویژه لارستان در حوزه آب همه را به خط کرد

خشکسالی بی سابقه ۴۰ سال اخیر در لارستان

فرماندار ویژه لارستان گفت: محدوديت منابع آبي واقعيتي غيرقابل انكار است و شهروندان بايد براساس شيوه هايي كه كارشناسان توصيه مي كنند، در صدد مديريت مصرف آب برآيند تا تبعات بحران كم آبي به حداقل ممكن برسد.

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه حفاظت از منابع آب و مقابله با تنش آبی لارستان به ریاست جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و با حضور احمد دلاور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و روسای ادارات آبفا، امور آب و کارشناس جهاد کشاورزی لارستان در محل فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه فرماندار ویژه لارستان در سخنانی هدف از برگزاری این جلسه را بررسی وضعیت آبرسانی به روستاهای شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: عمده مشکل تامین آب شرب این شهرستان در روستاهاست و علیرغم همه تلاش ها و اقدامات صورت گرفته طی سال های اخیر کماکان برخی از روستاهای شهرستان بدلیل خشکسالی دچار کمبود آب هستند.

وی افزود: بایدتمهیدات لازم برای رفع مشکلات آب شرب در فصل تابستان صورت گیرد و تا رفع کامل مشکلات، اداره آبفا شهرستان با همکاری ادارات شهرستان موظف است از طریق تانکر، کار آبرسانی به روستاهای کمبود آب را انجام دهد.

حسنی خاطرنشان کرد: بازسازی شبکه های فرسوده برای جلوگیری از هدر رفت آب، کف شکنی چاه ها و پیش بینی تانکرهای آبرسانی باید مورد توجه و اولویت کاری قرار گیرد.

فرماندار ویژه لارستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی و باغداری می باشد، بر لزوم انجام کارهای ترویجی در خصوص کاهش سطح کشت در سطح لارستان تأکید کرد و افزود: باید بر اصلاح الگوی کشت مناسب و کم آب بر، توسط جهاد کشاورزی اقدامات جدی صورت گیرد.

وی افزود: محدوديت منابع آبي واقعيتي غيرقابل انكار است و شهروندان بايد براساس شيوه هايي كه كارشناسان توصيه مي كنند، در صدد مديريت مصرف آب برآيند تا تبعات بحران كم آبي به حداقل ممكن برسد.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: ما با پديده خشكسالي مواجه هستیم، بنابراين همه بايد ميزان مصرف خود را به نوعي مديريت كنیم تا با كمبود آب مواجه نشویم.

وي اظهار كرد: مردم با فرهنگ لارستان در مصرف بهينه آب و مديريت فشار همكاري خوبي با شركت آبفا داشته و دارند و اين همكاري موجب شده كه تاكنون مشكلي براي تأمين آب شرب مردم وجود نداشته باشد و در ادامه نیز بایستی همه در مصرف آب صرفه جویی کنند تا از اول تابستان با قطعي آب مواجه نشويم، چرا که با افزايش دما در فصل تابستان مسلما در اين فصل تقاضا براي مصرف آب افزايش مي يابد.

وي ميانگين بارندگي سال زراعی لارستان را کمتر از ۲۰ ميلي متر اعلام كرد و این مهم در ۴۰ سال اخیر بی سابقه بوده است، افزود: ما در شرايط آب و هوايي خشك قرار داريم و اقليم گرم و خشك باعث افزايش مصرف آب مي شود.

حسنی اظهاركرد: مردم بايد در فصل گرم سال از مصرف بي رويه آب جلوگيري كنند و به افرادي هم كه آب را درست مصرف نمي كنند، تذكر دهند.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید در نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از منابع آبی تلاش کنند، تصریح کرد: مدیریت آبفا به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه موفق باشد و برای نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی نیازمند یاری همه دستگاه‌های دولتی و شهروندان لارستانی هستیم.

وی گفت: در خصوص آبرسانی به مردم شهرستان لارستان و روستاهای تابعه پیش از این اقداماتی گسترده ای انجام شده است، و در ادامه هم نه تنها برای شهر ، بلکه برای همه روستاهای شهرستان برنامه ریزی شود.

حسنی از بخشداران و دهیاران هم، خواست تأمین آب مورد نیاز مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

وی ادامه داد: از دستگاه‌های تخصصی انتظار داریم شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنند که در هیچ ساعتی از شبانه روز و در هیچ نقطه‌ای ازشهرستان مشکل کمبود آب نداشته باشیم.

فرماندار لارستان با اشاره به اینکه برای تأمین آب شرب، سه برنامه راهبردی را برای سه مقطع زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته‌ شود، گفت: برای مقطع کوتاه مدت با توجه به گرمای هوای فصل تابستان و افزایش مصرف آب متأثر از این موضوع، باید برای رفع نیاز مردم در این شرایط تدبیر شود به گونه ای که مردم هیچ گونه کمبودی را حس نکنند.

در ادامه دلاور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، مختاری مدیرآبفا، خرم رییس امور آب و سعیدی نژاد کارشناس جهاد کشاورزی لارستان نیز مواردی را مطرح کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۵:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “فرماندار ویژه لارستان در حوزه آب همه را به خط کرد”

  1. ناشناس گفت:

    جناب آقای فرماندار ر فصل تابستان هر قدر صرفه جویی شود بااین وضعیتی که شبکه آب داریم کفایت نمی کند فکر اساسی باید کرد وپی گیر آب از خلیج فارس باشید که هم برای آب شرب باشد وهم برای صنایع که در آینده انشااله ایجاد خواهد شدکمی جدی تر به این مسئله باید اندیشید وجدیت به خرج داد
    ۴۰سال هست که ما مشکل آب و راه داریم هنوز اندر خم یک کوچه ایم حرف زدن به درد نمی خورد عمل و جدیت لازم است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین