شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۰ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

تشریح نحوه فعالیت کتابخانه های عمومی در لارستان

یکی از کاربران میلاد لارستان با ارسال پیامی با بیان چرایی تعطیلی کتابخانه گنج شایگان در لارستان خواستار پیگیری این موضوع شده است. در این پیام آمده است: کتابخانه گنج…

یکی از کاربران میلاد لارستان با ارسال پیامی با بیان چرایی تعطیلی کتابخانه گنج شایگان در لارستان خواستار پیگیری این موضوع شده است. در این پیام آمده است:

کتابخانه گنج شایگان واقع در روبروی سینما آزادی شهر لار، از کتابخانه های معتبر و فعال در شهر لار به شمار می رود که به جهت برخورداری از منابع و کتب خوب به ویژه در زمینه کنکور و آزمون های سراسری مورد اقبال دانش آموزان بوده است.

از ابتدای شیوع کرونا و با اعمال محدودیت ها، فعالیت این کتابخانه همچون سایر نقاط کشور تحت تاثیر قرار گرفت و منجر به تعطیلی آن طی مدت زمان مشخص شد ولی اکنون که نحوه اعمال محدودیت ها متناسب با شرایط تغییر یافته، همچنان شاهد تعطیلی این مرکز هستیم.

انتظار می رود با توجه به نزدیکی آزمون کنکور و نیاز دانش آموزان به محیطی مناسب و همچنین کتب تستی که به جهت گران بودن امکان خرید برای بسیاری از افراد وجود ندارد، فعالیت کتابخانه ها به ویژه گنج شایگان از سر گرفته شود.

لطفا این موضوع را از مسئولان کتابخانه پیگیری کنید.

این موضوع از سوی خبرنگار میلاد لارستان با محمدمهدی معتمدیان رئیس اداره کتابخانه های لارستان در میان گذاشته شد که وی ضمندتقدیر از انعکاس دغدغه دوستداران به مطالعه، اظهار داشت: همچنان که مستحضرید از زمان شیوع بیماری کرونا از اسفندماه ۹۸ همزمان با اعلام رعایت پروتکلهای بهداشتی کلیه کتابخانه های کشور مجبور به تعلیق و تعطیلی کتابخانه های لارستان شد.

وی با بیان اینکه باتوجه به رنگ بندی اعلام شده به شرح زیر فعالیت کتابخانه ها ساماندهی شده است، افزود: در مناطقرنگ قرمز کرونایی کلیه کتابخانه ها وسالنهای مطالعه در تمام هفته تعطیل و غیراز کارکنان اداری کتابداران دورکار هستند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی لارستان با اذعان به اینکه در مناطق رنگ نارنجی کرونایی نیز ۳ روز درهفته کتابخانه ها باز و سالنهای مطالعه بسته وخدمات کتابخانه به مراجعین تعطیل خواهد، تصریح کرد: در این مناطق کتابدار در کتابخانه فعالیت مجازی و داخلی انجام خواهد داد و ۳ روز به صورت دورکار فعالیت خواهند کرد.

این مسئول با بیان اینکه در مناطق زرد کرونایی ۴ روز کتابخانه ها باز و فعالیت امانت وبرگشت کتاب انجام خواهد شد، ادامه داد: سالنهای مطالعه تا ظرفیت ۳۰ درصد مکان قابل استفاده خواهد بود.

وی اضافه کرد: در مناطق کرونایی با رنگ آبی تمام هفته کتابخانه ها باز و کلیه خدمات کتابخانه ای انجام خواهد شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۳:۰۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین